Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 09 jan 2022 17:50
Herman ven Schippers schreef: 09 jan 2022 16:54
Phoenix schreef: 09 jan 2022 16:26

Tuurlijk wel. Ik zit ook in het voetbalstadion en luister naar Veronica. Neemt niet weg dat ik een andere plek om te adverteren logischer had gevonden. Als Veronica toch adverteert in stadions dan was promotie van VI ook logischer geweest. Verder hoor ik de voetballiefhebber niet terug als de inbellende luisteraar maar komt steevast een vrouwelijke luisteraar voorbij die een Zweedse puzzel aan het invullen is.
Dat laatste roep je altijd, terwijl dat natuurlijk ook onzin is. Als ik de bellers van de afgelopen voor me haal, blijven de mannelijke postbezorger, de studerende gozer die net terug is van wintersport en de mannelijke jurist mij meteen te binnen schieten.
Tuurlijk is het wat lichtelijk aangezet. Desalniettemin associeer ik voetbal en autosport met het ‘oude’ Veronica. Toen had het een prominente plek en kreeg het veel aandacht in de programma’s. Veronica is een andere koers gevaren en zou ik het adverteren in voetbalstadions los laten. Ik ken de kosten ervan niet maar het lijkt me niet goedkoop.
Ik vind het persoonlijk nogal storend dat je met dit soort onwaarheden aan komt zetten om je punt te maken. Want het klopt gewoon niet.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 09 jan 2022 19:24
Phoenix schreef: 09 jan 2022 17:50
Herman ven Schippers schreef: 09 jan 2022 16:54

Dat laatste roep je altijd, terwijl dat natuurlijk ook onzin is. Als ik de bellers van de afgelopen voor me haal, blijven de mannelijke postbezorger, de studerende gozer die net terug is van wintersport en de mannelijke jurist mij meteen te binnen schieten.
Tuurlijk is het wat lichtelijk aangezet. Desalniettemin associeer ik voetbal en autosport met het ‘oude’ Veronica. Toen had het een prominente plek en kreeg het veel aandacht in de programma’s. Veronica is een andere koers gevaren en zou ik het adverteren in voetbalstadions los laten. Ik ken de kosten ervan niet maar het lijkt me niet goedkoop.
Ik vind het persoonlijk nogal storend dat je met dit soort onwaarheden aan komt zetten om je punt te maken. Want het klopt gewoon niet.
Wat zijn de onwaarheden dan?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 09 jan 2022 20:04
Phoenix schreef: 09 jan 2022 17:50 Tuurlijk is het wat lichtelijk aangezet. Desalniettemin associeer ik voetbal en autosport met het ‘oude’ Veronica. Toen had het een prominente plek en kreeg het veel aandacht in de programma’s. Veronica is een andere koers gevaren en zou ik het adverteren in voetbalstadions los laten. Ik ken de kosten ervan niet maar het lijkt me niet goedkoop.
Hier doelt Herman natuurlijk op. Dat wist je ergens zelf toch ook wel?

Verder hoor ik de voetballiefhebber niet terug als de inbellende luisteraar maar komt steevast een vrouwelijke luisteraar voorbij die een Zweedse puzzel aan het invullen is.
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb begrepen dat er veel zweedsepuzzelinvullende vrouwen onder de voetballiefhebbers zijn.
Bartes

Bericht door Bartes »

Toch vraag ik me af of adverteren bij een Eredivisiewedstrijd wel echt zo duur is. In een samenvatting van de laatste Klassieker - wat me toch de duurste wedstrijd lijkt om te adverteren - zie ik reclames voorbij komen van onder andere een leverancier van kantoorartikelen, een autodealer met drie filialen en een levensmiddelengroothandel. Zouden dat zulke kapitaalkrachtige bedrijven zijn? Al moet ik zeggen dat ik wel opvallend veel business-to-business voorbij zie komen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 09 jan 2022 20:23

Verder hoor ik de voetballiefhebber niet terug als de inbellende luisteraar maar komt steevast een vrouwelijke luisteraar voorbij die een Zweedse puzzel aan het invullen is.
Dat is toch geen onwaarheid? Rob en Caroline hielpen deze vrouw on-air met het invullen van de puzzel. Meer recentelijk kwam er nog een vrouwelijke luisteraar voorbij die bezig was met daimond painting. Bij het ‘oude’ Veronica werden dit soort luisteraars niet in de uitzending gehaald. Daar zie ik een verschuiving van de doelgroep die niet meer aansluit bij de oude doelgroep van voornamelijk voetbal, motoren en Formule 1.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Veronica heeft per vandaag ook een nieuwe TOTH, behoorlijk minder goed dan die vorige. Nu wordt eigenlijk alleen nog de naam van de DJ even benoemd.

Daarnaast is er volgens mij ook iets veranderd in de stationvoicing, alles wat Tim Klijn voorheen deed is in ieder geval tijdens de ochtendshow door Dennis Ruyer ingesproken.
Deezers

Bericht door Deezers »

Tja.. de oude nieuwe ochtendshow maakt mij helaas pijnlijk duidelijk dat het concept van ochtendshows redelijk achterhaald is. Wat is een ochtendshow nog waard? Voor het laatste nieuws volstaat 2 minuten op een nieuwssite kijken. Muziek is helaas niet verrassend te noemen, afhankelijk van de zender. Duiding bij het nieuws? Bijna niet. Wietze, Mattie en Marieke, Gerard, allemaal zelf lol hebben voorop met eigen team en eigen ervaringen delen. En nu met Tim heb ik helemaal het idee niks meer te missen als ik niet meer luister. Bij Wilfred was het onvoorspelbare nog leuk, de rare items en aparte muziekkeuze. En eerlijk toegeven: sinds het thuiswerken ben ik niet meer verplicht om onderweg wat aan te hebben staan dus een uur langer in bed zonder radio maakt in dit geval ook helemaal niks uit. En de middagshows idem, luister ik al jaren niet meer naar en met Marisa en meer muziek, zal dit hetzelfde zijn als de ochtendshow: je mist niks, komt enkel de tijd er mee door.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Deezers schreef: 10 jan 2022 08:31 Tja.. de oude nieuwe ochtendshow maakt mij helaas pijnlijk duidelijk dat het concept van ochtendshows redelijk achterhaald is. Wat is een ochtendshow nog waard? Voor het laatste nieuws volstaat 2 minuten op een nieuwssite kijken. Muziek is helaas niet verrassend te noemen, afhankelijk van de zender. Duiding bij het nieuws? Bijna niet. Wietze, Mattie en Marieke, Gerard, allemaal zelf lol hebben voorop met eigen team en eigen ervaringen delen. En nu met Tim heb ik helemaal het idee niks meer te missen als ik niet meer luister. Bij Wilfred was het onvoorspelbare nog leuk, de rare items en aparte muziekkeuze. En eerlijk toegeven: sinds het thuiswerken ben ik niet meer verplicht om onderweg wat aan te hebben staan dus een uur langer in bed zonder radio maakt in dit geval ook helemaal niks uit. En de middagshows idem, luister ik al jaren niet meer naar en met Marisa en meer muziek, zal dit hetzelfde zijn als de ochtendshow: je mist niks, komt enkel de tijd er mee door.
Ach kom op zeg! De eerste ochtendshow is nog niet eens afgelopen of jij hebt al een account aangemaakt om de boel af te zeiken. Ik had er eerlijk gezegd weinig zin in maar mijn eerste indruk is eigenlijk zeker positief. Heerlijke afwisselende en toch toegankelijke muziekmix en vooral ook iets meer muziek dan bij Wilfred. Ze zijn al lekker op elkaar ingespeeld natuurlijk, nieuwsblokken niet te lang en wat fijn dat ze gewoon om 6u beginnen. Ik denk dat ik mijn nieuwe ochtendshow wel gevonden heb.
Deezers

Bericht door Deezers »

Johanneke schreef: 10 jan 2022 08:36
Deezers schreef: 10 jan 2022 08:31 Tja.. de oude nieuwe ochtendshow maakt mij helaas pijnlijk duidelijk dat het concept van ochtendshows redelijk achterhaald is. Wat is een ochtendshow nog waard? Voor het laatste nieuws volstaat 2 minuten op een nieuwssite kijken. Muziek is helaas niet verrassend te noemen, afhankelijk van de zender. Duiding bij het nieuws? Bijna niet. Wietze, Mattie en Marieke, Gerard, allemaal zelf lol hebben voorop met eigen team en eigen ervaringen delen. En nu met Tim heb ik helemaal het idee niks meer te missen als ik niet meer luister. Bij Wilfred was het onvoorspelbare nog leuk, de rare items en aparte muziekkeuze. En eerlijk toegeven: sinds het thuiswerken ben ik niet meer verplicht om onderweg wat aan te hebben staan dus een uur langer in bed zonder radio maakt in dit geval ook helemaal niks uit. En de middagshows idem, luister ik al jaren niet meer naar en met Marisa en meer muziek, zal dit hetzelfde zijn als de ochtendshow: je mist niks, komt enkel de tijd er mee door.
Ach kom op zeg! De eerste ochtendshow is nog niet eens afgelopen of jij hebt al een account aangemaakt om de boel af te zeiken. Ik had er eerlijk gezegd weinig zin in maar mijn eerste indruk is eigenlijk zeker positief. Heerlijke afwisselende en toch toegankelijke muziekmix en vooral ook iets meer muziek dan bij Wilfred. Ze zijn al lekker op elkaar ingespeeld natuurlijk, nieuwsblokken niet te lang en wat fijn dat ze gewoon om 6u beginnen. Ik denk dat ik mijn nieuwe ochtendshow wel gevonden heb.
Wat ik zeg: het valt mij nu op. Welke naam je er ook zet, wat voegt een ochtendshow nog toe? Tim zelf is een prima jock, maar het verrassende als in morgen luister ik weer is er al een tijdje af bij de ochtendshows. En nu veel mensen waaronder ikzelf hun tijd kunnen indelen in de ochtend, kan je de ochtendshow prima weglaten.
jessica

Bericht door jessica »

Heb je hier echt speciaal een account voor gemaakt om dit hier te melden? Zeker werkzaam bij de concurrent?
Orange

Bericht door Orange »

Deezers schreef: 10 jan 2022 08:47
Johanneke schreef: 10 jan 2022 08:36
Wat ik zeg: het valt mij nu op. Welke naam je er ook zet, wat voegt een ochtendshow nog toe? Tim zelf is een prima jock, maar het verrassende als in morgen luister ik weer is er al een tijdje af bij de ochtendshows. En nu veel mensen waaronder ikzelf hun tijd kunnen indelen in de ochtend, kan je de ochtendshow prima weglaten.
Haha, de ochtendshow prima weglaten. Weer een nieuw forumlid (welkom!) dat vooral vanuit zichzelf reageert.
petoi

Bericht door petoi »

@Deezer Dat er een alternatief is betekent niet dat iedereen een voorkeur voor dat alternatief heeft of dat het oude opeens overbodig is.
De informatievoorziening via de radio is wel wat anders dan het op een website lezen (alleen al het verschil audio/visueel).

Als ik je post lees dan vind je 80% van het concept radio niks vind, prima maar dan horen we graag hoe jij de toekomst van radio wel voor je ziet (al is dit daar niet het juiste topic voor)
Verder zijn er nog altijd circa 13 miljoen mensen die wekelijks de radio aanzetten en het overgrote merendeel luistert nog steeds naar wat jij noemt een "redelijk achterhaalt concept" dus dat achterhaalde valt wel mee.
Herman ven Schippers

Phoenix schreef: 10 jan 2022 07:24
jessica schreef: 09 jan 2022 20:23

Dat is toch geen onwaarheid? Rob en Caroline hielpen deze vrouw on-air met het invullen van de puzzel. Meer recentelijk kwam er nog een vrouwelijke luisteraar voorbij die bezig was met daimond painting. Bij het ‘oude’ Veronica werden dit soort luisteraars niet in de uitzending gehaald. Daar zie ik een verschuiving van de doelgroep die niet meer aansluit bij de oude doelgroep van voornamelijk voetbal, motoren en Formule 1.
Ik hoor iets heel anders, vandaar dat ik het nogal storend vind dat je hier aan vast blijft houden. Het oude Veronica heb ik sinds het vertrek van Michiel Veenstra niet gehoord, kan er geen oordeel over geven.
Herman ven Schippers

jessica schreef: 10 jan 2022 09:17
Heb je hier echt speciaal een account voor gemaakt om dit hier te melden? Zeker werkzaam bij de concurrent?
Is er iemand vanuit de VI ochtendshow niet meegegaan naar de huidige ochtendshow? Buiten zijn/haar wil om dan?
Plaats reactie