Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

rutgrrr schreef: 07 jan 2022 11:18 *kuch* Shazam *kuch*
Doe ik ook altijd. En bovendien heeft vrijwel elk station wel een app waar je de playlist kan zien. Toch vind ik dat een dj op een muziekzender wel af en toe iets over de muziek moet zeggen. Dat is hun core business.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 07 jan 2022 12:33
Orange schreef: 07 jan 2022 11:29
Peerke_NL schreef: 07 jan 2022 08:55
Ik geloof dat niet zo, je luistert naar de radio omdat je geinformeerd wil worden, iets interessants wil horen. Daarbij hoeft echt niet elke keer een plaat aan of afgekondigd te worden. Als de talk interessant is is dat een stuk leuker dan een droog: het is 12 over 12 Dit was de nieuwe van Armin van Buuren en die heet ... en nu gaan we luisteren naar een gouwe ouwe The mavericks(en als je dan ook nog herrinert u zich deze nog erbij start is het helemaal klaar) Dan liever een leuke talk tussendoor ,met iets verfrissend dan de 100ste keer dat Eternal flame(excuus 2 titels door elkaar gehaald) naakt ingezongen zou zijn
Eens wel met Peerke. Waarom zou je iedere plaat aan of af moeten kondigen? Het hangt natuurlijk ook van het programma af. Op Radio 1 lijkt het me totaal niet noodzakelijk (eigenlijk al bizar dat daar muziek gedraaid wordt). Op Veronica is het logischer met een slogan als 'We love music'. Maar neem Coen en Sander met vooral lol. Dan is het totaal niet erg om een hit die vier keer per dag wordt gedraaid aan of af te kondigen.

En het is ook niet altijd logisch. Stel je bent met een item of interview bezig en dat loopt naadloos over in een plaat zonder dat je die plaat aankondigt, dan ga je bij een doorstart die eerste plaat niet meer afkondigen. Die is dan allang gepasseerd.
Goede toevoegingen en ik ben het hier mee eens. Wel een kanttekening bij de opmerking over Veronica, want zoals gezegd draait Veronica veel bewezen classics. Is het dan nodig om steeds weer Purple Rain van Prince af te kondigen? Het argument wat Jessica hiervoor aandroeg vond ik weinig steekhoudend. Er zullen vast (jonge) mensen zijn die het werk van Prince nog niet kennen, maar de vraag is of dat wel de doelgroep van Veronica is. Ik vind dat je je in je presentatie altijd moet richten op je doelgroep. Ervan uitgaande dat de Veronica doelgroep Purple Rain van Prince wel kent is het onnodig altijd deze plaat altijd af te kondigen.
Eens hoor Phoenix. Ik probeerde met het Veronica-voorbeeld aan te geven dat het op die zender logischer is dan op Radio 1 en nog wel een paar meer zenders, omdat het bij Veronica meer om de muziek draait. Maar het lijkt mij op Veronica ook niet altijd noodzakelijk.
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Nog een aanvulling: Bij een verzoekplatenprogramma, zoals de Bonanza koppel je de gedraaide plaat aan de aanvrager. Dan worden toch de artiest en het nummer genoemd, vooral als er een plaat tussen zit. Dat werkt dan toch beter dan “de vorige plaat” en “de plaat daarvoor”. De vermelding van de artiest is dan duidelijker, zelfs al kent iedere luisteraar de plaat.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Moet zeggen, deze week Bas van Teylingen tussen 18:00-21:00. Toch zonde dat zo iemand alleen op zondag avond te horen is, vond het erg vermakelijke radio deze week.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Nou, inderdaad. Ook ik vond het erg leuk. Mag van mij ook wel een programma krijgen van maandag t/m donderdag of vrijdagavond.
En ik heb ook erg genoten van het programma van Marisa. Doet ze erg leuk!
DavyGer schreef: 07 jan 2022 20:55 Moet zeggen, deze week Bas van Teylingen tussen 18:00-21:00. Toch zonde dat zo iemand alleen op zondag avond te horen is, vond het erg vermakelijke radio deze week.
Re Lex in het weekend. Instagram
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Als ik wil weten welk liedje er gedraaid wordt, kijk ik wel op de display van m'n radio.
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
BDL

Bericht door BDL »

Weet iemand waarom er (weer) geen One Night Stenders was gisteren of het programma nu helemaal verdwenen?
Janno

Bericht door Janno »

Rob had een weekje vakantie, daarom was hij er ook niet met de bonanza. Ik verwacht dat hij er volgende week vrijdag gewoon weer is.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Soms begint Rob dan wel eens een week eerder met One Night Stenders of loopt dat programma gewoon door. Maar gezien de uren die Stenders heeft gemaakt in december snap ik wel wat je ook echt eens vakantie neemt.
jessica

Bericht door jessica »

Rob kan nu eens een week ongestoord naar Radio Veronica luisteren. Hoort ook bij zijn werk als verantwoordelijke voor de zender.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

jessica schreef: 08 jan 2022 15:31 Rob kan nu eens een week ongestoord naar Radio Veronica luisteren. Hoort ook bij zijn werk als verantwoordelijke voor de zender.
Maar goed dan hoorde hij een totaal andere programmering. Maar ook daar is inspiratie uit te halen
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Leuk dat Stenders zijn halve vrienden team binnenhaalt om alle gaten van de week zoveel mogelijk te vullen maar wat heb je eraan als het elke week wisselt of er iemand zit?! Zaterdagnacht is nu ook alweer twee weken non stop. Met zo'n bak aan jocks moet er toch wel vervanging mogelijk zijn voor Lisanne. Het is toch geen duiventil? Ik vind het best amateuristisch.
jessica

Bericht door jessica »

Johanneke schreef: 09 jan 2022 00:39 Leuk dat Stenders zijn halve vrienden team binnenhaalt om alle gaten van de week zoveel mogelijk te vullen maar wat heb je eraan als het elke week wisselt of er iemand zit?! Zaterdagnacht is nu ook alweer twee weken non stop. Met zo'n bak aan jocks moet er toch wel vervanging mogelijk zijn voor Lisanne. Het is toch geen duiventil? Ik vind het best amateuristisch.
Ik weet dat je Veronica niets vind. Dat laat je uit elke post blijken. Gelukkig zijn er ook veel mensen zoals ik blij met Veronica. Ik heb jaren naar een goed breed radiostation gezocht en nu vult Veronica dat in. Ook nog met heel veel gepresenteerde uren waar ik van hou.

Als ik jou was zou ik gewoon naar een 'professioneler" radiostation gaan luisteren. Q-music of Radio10 ofzo. Meer nonstop uren daar ook. Kan er niet zoveel mis gaan.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

jessica schreef: 09 jan 2022 00:45
Johanneke schreef: 09 jan 2022 00:39 Leuk dat Stenders zijn halve vrienden team binnenhaalt om alle gaten van de week zoveel mogelijk te vullen maar wat heb je eraan als het elke week wisselt of er iemand zit?! Zaterdagnacht is nu ook alweer twee weken non stop. Met zo'n bak aan jocks moet er toch wel vervanging mogelijk zijn voor Lisanne. Het is toch geen duiventil? Ik vind het best amateuristisch.
Ik weet dat je Veronica niets vind. Dat laat je uit elke post blijken. Gelukkig zijn er ook veel mensen zoals ik blij met Veronica. Ik heb jaren naar een goed breed radiostation gezocht en nu vult Veronica dat in. Ook nog met heel veel gepresenteerde uren waar ik van hou.
Ik weet dat je Veronica geweldig vindt. Dat laat je uit elke post blijken. En ik heb ook al eerder aangegeven dat er veel freaks blij zullen zijn met Veronica. Maar je gaat niet in op mijn post m.b.t. de instabiliteit van de programmering. Juist liefhebbers zetten hun radio aan voor specifieke programma's, in mijn geval Arjan en (nu nog) Lisanne op zaterdag nacht. Dan is het toch irritant als er dan steeds niemand zit... Is toch geen rare opmerking of wel?
Jacobus van Loon

Bericht door Jacobus van Loon »

Ik denk dat Veronica meer luisteraars gaat trekken vergeet ook niet dat het stadion maar een beperkte mogelijk heeft net als 100% nl en Slam toch had ik een dame in de ochtend gezet uit de oude stal Francis Dix of Marisca die nu naar de middag gaat.
Plaats reactie