Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 04 jan 2022 16:48 Ik vraag me af in hoeverre we hier nu een conclusie kunnen trekken over het algehele persoonsbeleid van Talpa. Bij één zender wordt een functie uitgevraagd terwijl bij de andere een persoon over is die prima die functie kan invullen.
Harry van der Heijden gaat naar Sky, dus misschien op de office hours op Radio 10? Al is dat zonde van zijn kwaliteiten ergens ook wel. Snap dat Henk en Veronica niet met elkaar doorgaan.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Phoenix schreef: 04 jan 2022 16:33 Ik vind Henk Blok de ideale nieuwslezer voor bij Somertijd, maar die positie is zojuist ingevuld.
Chantal past prima in het team en het is variatie ipv alleen maar mannenstemmen.

Dus Henk hoeft daar niet zo nodig heen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DavyGer schreef: 04 jan 2022 15:34
Daan! schreef: 04 jan 2022 14:47 Ik zie niet zo snel waar Henk Blok terecht kan binnen de Talpa groep. Hij wil geen ochtendshow. De enige plekken waar hij dan kan komen zijn Coen en Sander of Somertijd. Dus dit lijkt me einde verhaal voor Henk bij Talpa.
Denk ik ook, dat wordt uitwijken naar de publieken (radio 2?) of naar Q.
Henk zou overstappen een aantal jaren geleden naar Q en heeft dit toen alsnog geannuleerd.

Voor Henk is er vast wel ergens een mooie radio plek, is het niet bij Talpa, dan wel bij een van de vele andere radiozenders.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Wat vinden we van het programma van Marisa?

Vooralsnog valt het mij niet tegen. Goede muziek en soms lekkere strakke talks van Marisa. Het totale team (Marisa, Carsten, Siets, Alice) is wat meer in evenwicht dan het oude team met Tim, Celine en Henk.

Over de samenwerking tussen Giphart en Celine las ik ook positieve berichten, dus wellicht wordt de zender er als geheel beter van.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Daan! schreef: 04 jan 2022 14:47 Ik zie niet zo snel waar Henk Blok terecht kan binnen de Talpa groep. Hij wil geen ochtendshow. De enige plekken waar hij dan kan komen zijn Coen en Sander of Somertijd. Dus dit lijkt me einde verhaal voor Henk bij Talpa.
Wat moet hij bij q? Daar hebben ze de posities al goed ingevuld. Misschien is hij wel iets voor bij het ANP of BNR. Al vindt ik Henk echt een goede nieuwslezer.
jessica

Bericht door jessica »

Ik zeg eerlijk ik had deze programmering niet verwacht. Vooral niet die in het weekend.
Over het algemeen positieve veranderingen. Positief is de pre-ochtendshow van 5 tot 6. Ook positief de normale ochtendshow van 6-9.
Middagshow van Marisa en de combi met haar nieuwe sidekick moeten we afwachten. Maar meer muziek dan andere middagshows klinkt goed. Ik vond bij andere shows vaak te veel gepraat. Ga het wel een kans geven. Willem Dorelijers is een prima DJ for de daluren daarna. Of het 70's en 80.s uur goed gaat uitpakken moeten we afwachten. Klinkt wel leuk.

Het weekend dan. Zaterdag en zondagochtend zijn qua gevoel niet te vergelijken. Dus op zaterdag Maurice Verschuuren en op zondag Danny Vera begrijp ik wel. Denk dat Maurice op eigen verzoek minder uren maakt. Hij doet ook veel in de vormgeving van verschillende stations waaronder Veronica. 12-2 voor Dennis Hoebee had ik niet aan zien komen. Wel dat hij terug kwam maar niet die uren. Denk dat hier ook het meer muziekprincipe opgaat. Prima DJ voor deze uren. Bonanza daarna ook. Ben blij dat Gibhart in de programmering is gebleven. Erg leuk programma en op dit tijdstip zal ik het waarschijnlijk meer kunnen beluisteren. Goede verandering. Ed Struilaard naar de avond zag ik ook niet aankomen. Heb hem een tijd niet gehoord. Dus weet niet hoe hij nu klinkt. Platencast vind ik een leuk programma. Is goedkoop en volgens mij prima voor het weekend.

Dan Jannes Drop op de zaterdagnacht. Hij heeft heel lang samen met Basyl de Groot op vrijdagavond een programma gemaakt op Radio Hilversum en later op KX radio. ZIjn allebei grote muziekliefhebbers. Dus past wel bij Veronica. Verwacht geen topDJ, maar wel iemand die veel muziek kent en een liefhebber is. Goed voor de randen van de nacht.

Over het algemeen vind ik het goed dat er zoveel gepresenteerde uren zijn. Dat onderscheid Veronica toch wel van de meeste andere commerciele stations. Waar de computer veel eerder aangaat. Afwachten, maar in eerste instantie positief.

Dat Henk Blok wegging klopte dus toch. Credits voor de persoon die dit als eerste gemeld had. Ik had het ook gelezen, maar kon het later niet meer terugvinden. Misschien was het iets te snel bekend gemaakt en later weer offline gehaald. Zo gaat dat meestal. Als iemand komt bijvoorbeeld Edwin Evers dan wordt dat maanden van te voren bekendgemaakt, maar als iemand weggaat is er meestal een klein persbericht achteraf.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Phoenix schreef: 04 jan 2022 17:45 Wat vinden we van het programma van Marisa?

Vooralsnog valt het mij niet tegen. Goede muziek en soms lekkere strakke talks van Marisa. Het totale team (Marisa, Carsten, Siets, Alice) is wat meer in evenwicht dan het oude team met Tim, Celine en Henk.

Over de samenwerking tussen Giphart en Celine las ik ook positieve berichten, dus wellicht wordt de zender er als geheel beter van.
Ik heb in de avond graag naar haar geluisterd. Gisteren heb ik ze samen met Carsten gehoord en ik was ook positief verrast. Leuke dynamiek ook met Carsten en Siets. kan alleen maar beter worden. Vandaag het eerste half uur kunnen luisteren en inderdaad erg strak de laatste bonanza verzoekjes er in gepompt. Gisteren ook een item waar de muziek ontleed was. Je hoorde dan eerst de drums, luisteraar mocht raden, en indien nodig extra instrumenten bijkopen voor 20 euro. Wat dan weer van het startbedrag afgaat van 100 euro. Erg leuk item.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

tophitsradio schreef: 04 jan 2022 19:33

Ik heb in de avond graag naar haar geluisterd. Gisteren heb ik ze samen met Carsten gehoord en ik was ook positief verrast. Leuke dynamiek ook met Carsten en Siets. kan alleen maar beter worden. Vandaag het eerste half uur kunnen luisteren en inderdaad erg strak de laatste bonanza verzoekjes er in gepompt. Gisteren ook een item waar de muziek ontleed was. Je hoorde dan eerst de drums, luisteraar mocht raden, en indien nodig extra instrumenten bijkopen voor 20 euro. Wat dan weer van het startbedrag afgaat van 100 euro. Erg leuk item.
Zelfde als wat Bart Arends op radio 2 doet dus?
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

DavyGer schreef: 04 jan 2022 19:40
tophitsradio schreef: 04 jan 2022 19:33

Zelfde als wat Bart Arends op radio 2 doet dus?
Ik luister dat programma niet dus ik kan hierover niet oordelen. Indien dit 1-1 een copy is vind ik daar wel iets van natuurlijk: een beetje jammer en goedkoop...
repelsteel

Bericht door repelsteel »

jessica schreef: 04 jan 2022 18:16

Verwacht geen topDJ, maar wel iemand die veel muziek kent en een liefhebber is. Goed voor de randen van de nacht.
Het hardnekkige gerucht gaat dat Wiki Pedia binnenkort ook een plekje krijgt op Veronica. Naar eigen zeggen is hij niet eens radiomaker, maar...hij weet ECHT ALLES van muziek! Dus sowieso een aanwinst!
density1

Bericht door density1 »

Zuur.

[Edit Admin5: Je was meerdere keren gewaarschuwt voor dit soort opmerkingen. Je mag 2 weken wat anders gaan doen met je tijd en daarna ben je weer van harte welkom maar dan wel met een andere instelling.]
Roelandliefhebber

Bericht door Roelandliefhebber »

Hè gezellig weer. Van toegevoegde waarde ook wel, dit cynisme.
Verder kijk ik er naar uit om al het nieuws te beluisteren en ben ik benieuwd wat iedereen er in de.praktijk van maakt. Of ik sommige keuzes nou begrijp of niet.
WFNX

Bericht door WFNX »

Pascal. K schreef: 04 jan 2022 17:30
Henk zou overstappen een aantal jaren geleden naar Q en heeft dit toen alsnog geannuleerd.

Voor Henk is er vast wel ergens een mooie radio plek, is het niet bij Talpa, dan wel bij een van de vele andere radiozenders.
Misschien alsnog op het Joe station wat komend jaar vast wel echt gaat komen (hopelijk met een andere naam). Lijkt me de tijd rijp is voor een station dat de 90s en 00s gaat draaien zoals ze destijds op 538/VeronicaFM/Yorin en Q gedraaid zijn. Want je hoort nog geen 20% uit die tijd op 10.
topradiofm

Bericht door topradiofm »

Luister nu wel eens naar Joe Nederland. Wat ik vooral prettig vind, is dat het volgende nummer altijd anders is dan verwacht. Eigenlijk draait Joe van alles, Hollands, 80/90/00 nederpop en softrock. Heerlijk, ken niet een zender met zo’n goede muziekmix
Phoenix

Bericht door Phoenix »

WFNX schreef: 04 jan 2022 21:08
Pascal. K schreef: 04 jan 2022 17:30

Misschien alsnog op het Joe station wat komend jaar vast wel echt gaat komen (hopelijk met een andere naam). Lijkt me de tijd rijp is voor een station dat de 90s en 00s gaat draaien zoals ze destijds op 538/VeronicaFM/Yorin en Q gedraaid zijn. Want je hoort nog geen 20% uit die tijd op 10.
Joe gaat er dit jaar wel komen op DAB+. Er is absoluut ruimte voor zo’n zender in Nederland.
jessica schreef: 04 jan 2022 18:16 Verwacht geen topDJ, maar wel iemand die veel muziek kent en een liefhebber is.
Wat heeft de luisteraar eraan dat er een liefhebber op de radio zit. Een luisteraar heeft meer aan een goede radiomaker.
tophitsradio schreef: 04 jan 2022 10:18 En dat je Reman niks vind dat weten we ondertussen nu wel.
Op momenten stoor ik me aan de hautaine manier van presenteren. Vandaag ook weer tijdens een item waarbij de luisteraar een t-shirt won. Ok, ik begrijp dat het weggeven van een t-shirt nou niet de droomprijs is maar dit kan ook op een andere manier gebracht worden dan Reman doet. De itempjes bij De Piepshow zijn qua eenvoud en luisteraarparticipatie vergelijkbaar met Somertijd, maar Van Someren laat de luisteraar wel even “shinen” als die in de uitzending komt en iets simpels als een t-shirt wint. Dan Reman. Die werkt het item plichtmatig af en roept aan het eind nog net tegen de luister “o ja, je krijgt ook nog een t-shirt geloof ik”.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Plaats reactie