Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot »

density1 schreef: 04 jan 2022 12:46 Die doelgroep moet ook bediend worden. Dat doet alleen Radio 5, dus in die vijver vissen is wel slim.
Maar moet Veronica die doelgroep bedienen? Het is en blijft een commercieel bedrijf. Bij Talpa gaat het om het geld. Ben benieuwd of dit aantrekkelijk is voor de adverteerders.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Vind ik wel omdat geen enkel ander commercieel station het doet. Ze proberen het in ieder geval. Tijd zal het leren of dit effect gaat hebben ten positieve.
Orange

Bericht door Orange »

tophitsradio schreef: 04 jan 2022 11:23 Sorry ,maar ik vind het nu toch echt minder potpourri worden. Zowel doordeweeks als in het weekend.
Alleen al het ontstaan van programma's van een uur, is een potpourri. Daarnaast deels ook verschillende programma's op zaterdag en zondag. Dat draagt ook wel bij aan een potpourri.
tophitsradio schreef: 04 jan 2022 11:23 Als ik nu naar weekprogrammering kijk dan vind ik dat het nogal meevalt met de mindere goden. Vanaf 06:00 tot 21:00u zijn toch prima jocks die perfect in het nieuwe format passen? Ook het weekend sluit nu veel beter aan en is het beter dat Ed en Giphart later zijn geprogrammeerd.
Dat het je smaak niet is, is natuurlijk een andere discussie.
Wat betreft de werkdagen is de line-up misschien wellicht best ok, maar ik had toch echt een paar dj's een andere plek gegeven. Rob Stenders kan zo'n middagprogramma beter dragen dan Marisa, dus ik zou dan de Bonanza van 15 tot 18u hebben gedaan. Martijn komt in de avond ook beter uit de verf, dus zet hem dan vanaf 18u neer. Dan is de vraag wie van 12 tot 15u te programmeren. Misschien daar dan Marissa.
MichelS

Bericht door MichelS »

Orange schreef: 04 jan 2022 12:54
tophitsradio schreef: 04 jan 2022 11:23 Sorry ,maar ik vind het nu toch echt minder potpourri worden. Zowel doordeweeks als in het weekend.
Alleen al het ontstaan van programma's van een uur, is een potpourri. Daarnaast deels ook verschillende programma's op zaterdag en zondag. Dat draagt ook wel bij aan een potpourri.
Wat is er mis met een potpourri? Twee programma's duren een uur, waarvan een om 5 uur 's ochtends begint. En verschillende programma's op zaterdag en zondag dat komt meer voor in radioland, kijk naar NPO Radio 2. Ik zie het probleem niet.
density1

Bericht door density1 »

Nee, eilandjes/potpourri zou het zijn als er diverse soorten muziek gedraaid zou worden, maar we hebben het hier over diverse programma's door diverse DJ's dat is wel een potpourri maar hoeft niet vervelend te zijn.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Het enige echt gekke zijn die programma's van een uur, waarbij vooral de platencast een bijzonder vreemde zet is. Echt geen idee waarom dat zo is ontstaan.

Dat uur vanaf 5 vind ik ook zeer vreemd, tot ik mij bedacht dat Niels van der Veen de producer wordt van de ochtendshow. Dan kan ik 't wat beter plaatsen.

Verder vertrekt Henk Blok inderdaad, in de nieuwe veronica middagshow is (te) weinig ruimte voor nieuws en actualiteiten:

https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... -veronica/
Orange

Bericht door Orange »

MichelS schreef: 04 jan 2022 13:14
Orange schreef: 04 jan 2022 12:54
Wat is er mis met een potpourri? Twee programma's duren een uur, waarvan een om 5 uur 's ochtends begint. En verschillende programma's op zaterdag en zondag dat komt meer voor in radioland, kijk naar NPO Radio 2. Ik zie het probleem niet.
Dat het bijvoorbeeld op Radio 2 ook zo is, is nog geen argument waarom het wel of niet een probleem is. En ik heb niet de indruk dat er op Radio 2 programma's van een uur zijn. De vraag is overigens of je het moet framen als een probleem (zo heb ik het niet benoemd) of vooral als minder handig.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

De Verrukkelijke 15 op zondag is in een uur op NPO Radio 2, maar die vloeit wel uit in een programma van twee uur met dezelfde presentator (Leo Blokhuis). Dus je kunt het ook zien als een programma van drie uur, met een speciaal eerste uur.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik zie niet zo snel waar Henk Blok terecht kan binnen de Talpa groep. Hij wil geen ochtendshow. De enige plekken waar hij dan kan komen zijn Coen en Sander of Somertijd. Dus dit lijkt me einde verhaal voor Henk bij Talpa.
Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef: 04 jan 2022 14:47 Ik zie niet zo snel waar Henk Blok terecht kan binnen de Talpa groep. Hij wil geen ochtendshow. De enige plekken waar hij dan kan komen zijn Coen en Sander of Somertijd. Dus dit lijkt me einde verhaal voor Henk bij Talpa.
Bij Sky misschien? Maar als hij het meer over het nieuws wil hebben, dan kun je beter niet naar een nonstopzender gaan.
Oren open!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Daan! schreef: 04 jan 2022 14:47 Ik zie niet zo snel waar Henk Blok terecht kan binnen de Talpa groep. Hij wil geen ochtendshow. De enige plekken waar hij dan kan komen zijn Coen en Sander of Somertijd. Dus dit lijkt me einde verhaal voor Henk bij Talpa.
Denk ik ook, dat wordt uitwijken naar de publieken (radio 2?) of naar Q.
density1

Bericht door density1 »

Henk Blok is niet helemaal weg bij Talpa. Hij is voice-over van het dagelijkse Talpa programma Lang leven de liefde op SBS. Wat ie erg leuk doet overigens.
alex..

Bericht door alex.. »

Zou Henk niet op zelfstandige basis werken, net als het hele ochtendshow team van Evers destijds?
Dan zou hij overal kunnen opduiken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik vind Henk Blok de ideale nieuwslezer voor bij Somertijd, maar die positie is zojuist ingevuld.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik vraag me af in hoeverre we hier nu een conclusie kunnen trekken over het algehele persoonsbeleid van Talpa. Bij één zender wordt een functie uitgevraagd terwijl bij de andere een persoon over is die prima die functie kan invullen.
Plaats reactie