Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

Mooie potpourri van allerlei mensen. Goed ook dat Veronica doorpakt met nostalgie door b.v. Ook Goeiemorgen als programmatitel voor de ochtendshow te gaan gebruiken naast Goud van Oud. Jammer dat er doordeweeks na 0.00 niet doorgepakt wordt met een nachtprogramma tot op z'n minst 2.00 uur maar wel in het weekend. Zie daar trouwens ook weer wat bekende en onbekende namen in terug vanuit de KX tijd, Jannes Drop b.v.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Zelfs zijn oude 3fm producer Jannes Drop wordt door Stenders teruggehaald 🤣. Nog even en ze kunnen de Arena afhuren als Veronica een personeelsfeestje wil geven. Ik snap niet waar al dat geld vandaan komt ineens, dit kan toch niet lang goed gaan? Het weekend is inderdaad een grote bende geworden.
De winst zit hem voor mij wel echt in gepresenteerde radio vanaf 5u doordeweeks. Maar na de ochtendshow vertrek ik toch echt snel weer bij Veronica en ook in het weekend zal mijn radio er niet op afgestemd staan. Maar alle freaks die het leuk vinden en vooral Stenders zelf wens ik uiteraard veel plezier.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Ik vind Bas van Teijlingen positief opvallen. Ik hou wel van dat soort radio maken: veel zelfgemaakte jingles, leuke gesprekken enz
Jammer dat hij niet doordeweeks te beluisteren is.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Johanneke schreef: 04 jan 2022 10:54 Zelfs zijn oude 3fm producer Jannes Drop wordt door Stenders teruggehaald 🤣. Nog even en ze kunnen de Arena afhuren als Veronica een personeelsfeestje wil geven. Ik snap niet waar al dat geld vandaan komt ineens, dit kan toch niet lang goed gaan? Het weekend is inderdaad een grote bende geworden.
De winst zit hem voor mij wel echt in gepresenteerde radio vanaf 5u doordeweeks. Maar na de ochtendshow vertrek ik toch echt snel weer bij Veronica en ook in het weekend zal mijn radio er niet op afgestemd staan. Maar alle freaks die het leuk vinden en vooral Stenders zelf wens ik uiteraard veel plezier.
Let wel: veel mensen die op de randen van de dag radio maken zijn producer/technicus of ander sinds bij Talpa. Het kan best zijn dat deze mensen voor een appel-of-een-ei of zelfs voor niets radio zitten maken. Zeker op deze uren is het alternatief nonstop, volgens mij op ieder ander talpa kanaal. Het is daarom een kostentechnische verstandige oplossing, al zeg ik het zelf.

Daarnaast verwacht ik dat een programma als Soundz Live gewoon gesponsord wordt. Wat wel gaat betekenen dat we de leuke vrijdagavonden met bijzondere muziek wellicht niet meer gaan krijgen. :(
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Johanneke schreef: 04 jan 2022 10:54 Ik snap niet waar al dat geld vandaan komt ineens, dit kan toch niet lang goed gaan?
Dit is een geintje ...toch? Want veel van deze mensen zijn zo wanhopig om maar radio te kunnen maken dat ze er zelfs voor zouden betalen... :lol:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

tophitsradio schreef: 04 jan 2022 10:18
Phoenix schreef: 04 jan 2022 10:05
Bartes schreef: 04 jan 2022 09:20
Dan ben je wellicht niet de beoogde doelgroep van dit nieuwe Veronica. Ze zetten juist heel erg in op muziekliefhebbers en veel minder op entertainment.
De muziekmix van Veronica spreekt mij zeer aan, maar dan wel graag in combinatie met een jock die dit goed aan elkaar praat en een juiste sfeer overbrengt. Binnen Veronica is Dennis Ruyer daar meester in. Tim Klijn ook maar zit nu op een plek waar een andere rol verwacht wordt. Ook naar Stenders luister ik graag, maar dan liever zonder Caroline Brouwer.

Mark Reman kan me niet bekoren. Sommigen hier lopen met hem weg, maar ik hoor het niet. Ja, ik hoor een foute imitatie van Stenders. Iemand die alle maniertjes van Stenders probeert over te nemen. Reman heeft totaal geen eigenheid en een hautaine manier van presenteren. Maar hij schijnt verstand te hebben van muziek. Chapeau!
tophitsradio schreef: 04 jan 2022 09:50 zo. Behoorlijk wat veranderingen in de middag en avond en met name in het hele weekend. Lijkt me een goede ontwikkeling.
Welke veranderingen zie jij als positief? Eén van de weinige goede jocks in het weekend, Maurice Verschuuren, wordt gereduceerd tot twee uur zaterdagochtend radio. Dat vind ik geen goede ontwikkeling.

Ik hoor liever een paar goede jocks in de dagprogrammering dan gepresenteerde uren in de randen van de dag.
Zaterdagochtend gevuld, goud van oud terug, Giphart later op de dag, zorgt voor mij dat het beter beluisterbaar wordt ipv nu als eiland midden in de programmering. Ik denk dat Veronica niet meer terug gaat naar strakke jocks en format. Dat is volgens mij wat je mist. Dus ik kan begrijpen dat je dat jammer vind. En dat je Reman niks vind dat weten we ondertussen nu wel.
De weekendprogrammering is toch een aardige eilandengroep geworden. Griekenland is jaloers.
Ik mis vooral een duidelijk, eenduidig format. Goede jocks wisselen middelmaat af. Ieder programma en jock voert zijn eigen format en branding. Dat staat los van "strakke jocks" en "strak format".
Iemand zei hier "potpourri". Dat is het. Potpourri. Dat op de NPO zender een potpourri ontstaat begrijp ik, want dit komt voort uit omroeppolitiek, waarbij iedere zender zijn eigen identiteit wil behouden. Maar waarom er bij commerciële radio voor gekozen wordt begrijp ik niet.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Veronica gaat zich overduidelijk richten op 50-64 doelgroep. Is ook niet raar. Radio 10 is de Talpa zender met oudere muziek voor de 20-49 doelgroep. Die twee moeten niet concurreren.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Phoenix schreef: 04 jan 2022 11:14
tophitsradio schreef: 04 jan 2022 10:18
Phoenix schreef: 04 jan 2022 10:05

De muziekmix van Veronica spreekt mij zeer aan, maar dan wel graag in combinatie met een jock die dit goed aan elkaar praat en een juiste sfeer overbrengt. Binnen Veronica is Dennis Ruyer daar meester in. Tim Klijn ook maar zit nu op een plek waar een andere rol verwacht wordt. Ook naar Stenders luister ik graag, maar dan liever zonder Caroline Brouwer.

Mark Reman kan me niet bekoren. Sommigen hier lopen met hem weg, maar ik hoor het niet. Ja, ik hoor een foute imitatie van Stenders. Iemand die alle maniertjes van Stenders probeert over te nemen. Reman heeft totaal geen eigenheid en een hautaine manier van presenteren. Maar hij schijnt verstand te hebben van muziek. Chapeau!

Welke veranderingen zie jij als positief? Eén van de weinige goede jocks in het weekend, Maurice Verschuuren, wordt gereduceerd tot twee uur zaterdagochtend radio. Dat vind ik geen goede ontwikkeling.

Ik hoor liever een paar goede jocks in de dagprogrammering dan gepresenteerde uren in de randen van de dag.
Zaterdagochtend gevuld, goud van oud terug, Giphart later op de dag, zorgt voor mij dat het beter beluisterbaar wordt ipv nu als eiland midden in de programmering. Ik denk dat Veronica niet meer terug gaat naar strakke jocks en format. Dat is volgens mij wat je mist. Dus ik kan begrijpen dat je dat jammer vind. En dat je Reman niks vind dat weten we ondertussen nu wel.
De weekendprogrammering is toch een aardige eilandengroep geworden. Griekenland is jaloers.
Ik mis vooral een duidelijk, eenduidig format. Goede jocks wisselen middelmaat af. Ieder programma en jock voert zijn eigen format en branding. Dat staat los van "strakke jocks" en "strak format".
Iemand zei hier "potpourri". Dat is het. Potpourri. Dat op de NPO zender een potpourri ontstaat begrijp ik, want dit komt voort uit omroeppolitiek, waarbij iedere zender zijn eigen identiteit wil behouden. Maar waarom er bij commerciële radio voor gekozen wordt begrijp ik niet.
volledig met je eens. Zo heeft Richters 2x een programma van één uur....wtf ?
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Sorry ,maar ik vind het nu toch echt minder potpourri worden. Zowel doordeweeks als in het weekend.
Volgens mij heb je op iedere zender wel dat er mindere goden zitten in je dagprogrammering ('savonds wel eens Q of 538 geluisterd?).
Als ik nu naar weekprogrammering kijk dan vind ik dat het nogal meevalt met de mindere goden. Vanaf 06:00 tot 21:00u zijn toch prima jocks die perfect in het nieuwe format passen? Ook het weekend sluit nu veel beter aan en is het beter dat Ed en Giphart later zijn geprogrammeerd.
Dat het je smaak niet is, is natuurlijk een andere discussie.

En ik denk dat er met het beperkte budget gekozen wordt voor de breedte ipv investeren in een enkele topDJ. Geen garantie op hogere luistercijfers is ondertussen wel gebleken.
Roelandliefhebber

Bericht door Roelandliefhebber »

tophitsradio schreef: 04 jan 2022 11:23 Sorry ,maar ik vind het nu toch echt minder potpourri worden. Zowel doordeweeks als in het weekend.
Volgens mij heb je op iedere zender wel dat er mindere goden zitten in je dagprogrammering ('savonds wel eens Q of 538 geluisterd?).
Als ik nu naar weekprogrammering kijk dan vind ik dat het nogal meevalt met de mindere goden. Vanaf 06:00 tot 21:00u zijn toch prima jocks die perfect in het nieuwe format passen? Ook het weekend sluit nu veel beter aan en is het beter dat Ed en Giphart later zijn geprogrammeerd.
Dat het je smaak niet is, is natuurlijk een andere discussie.

En ik denk dat er met het beperkte budget gekozen wordt voor de breedte ipv investeren in een enkele topDJ. Geen garantie op hogere luistercijfers is ondertussen wel gebleken.
Spijker op z'n kop denk ik.
Daarnaast is een hiradio DJ en lachzakken in de middag al eens geprobeerd, zo niet uitgemolken
MichelS

Bericht door MichelS »

Roelandliefhebber schreef: 04 jan 2022 11:34 Spijker op z'n kop denk ik.
Daarnaast is een hiradio DJ en lachzakken in de middag al eens geprobeerd, zo niet uitgemolken
Ik ben het ook met ook eens met @tophitsradio. Minder non stop uren, prima verschuivingen; het nieuwe tijdslot van Giphart pas veel beter en de combi met Celine klonk eerder al top, en een music driven middagshow spreekt mij ook aan.
density1

Bericht door density1 »

Jobfr schreef: 04 jan 2022 11:20 Veronica gaat zich overduidelijk richten op 50-64 doelgroep. Is ook niet raar. Radio 10 is de Talpa zender met oudere muziek voor de 20-49 doelgroep. Die twee moeten niet concurreren.
Eens, en wel slim ook. Zo heb je de koek aardig verdeeld.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Mwah. Ik denk dat Talpa het niet zo gaat framen.

538 gaat zich gewoon richten op de onderkant van 20-49 (zeg maar de 20'ers en begin 30'ers), radio 10 op het midden van die doelgroep (Begin 30
'ers en begin 40'ers) en Veronica op de bovenkant (40+).

Ook geen stom idee al zeg ik het zelf.
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 04 jan 2022 12:31 Mwah. Ik denk dat Talpa het niet zo gaat framen.

538 gaat zich gewoon richten op de onderkant van 20-49 (zeg maar de 20'ers en begin 30'ers), radio 10 op het midden van die doelgroep (Begin 30
'ers en begin 40'ers) en Veronica op de bovenkant (40+).

Ook geen stom idee al zeg ik het zelf.
En Sky?
Volgens mij was het altijd 538 die onderkant 20-49 bediende, Radio 10 en Veronica de bovenkant en Sky er tussenin.

Ik ben benieuwd of de adverteerders ook zo blij mee zijn met 'oude' luisteraars.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Die doelgroep moet ook bediend worden. Dat doet alleen Radio 5, dus in die vijver vissen is wel slim.
Plaats reactie