Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Kraft

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Kraft »

Phoenix schreef: 29 dec 2021 14:41
Kraft schreef: 29 dec 2021 13:10 Voor de ochtendshow als het nog niet zo 'muziek-muziek' hoeft is Genee een sterk wapen gebleken.
Waaruit blijkt dat? Ik heb nooit cijfers gezien van VI in de ochtend. Zijn voorganger, Giel, scoorde onder het zendergemiddelde. VI in de middag scoorde fors hoger dan het zendergemiddelde.
Kraft schreef: 29 dec 2021 13:10 In de middag is het denk ik niet waar Stenders naar op zoek is (meer muziek, minder 'gezellig' gel*l???) en bovendien is Genee een behoorlijke hap uit de kassa. Zijn vertrek geeft ruimte om het (kwalitatief) goed in te vullen. Met nog steeds wel het broodnodige geschuif, want duidelijk lijkt me dat Stenders het moet doen met niet al teveel budget.
Er wordt op kosten bespaard, maar VI in de middag scoorde voor Veronica begrippen hoge luistercijfers, binnen de kerndoelgroep nota bene. Dit zijn cijfers die Marisa niet gauw zal kunnen overleggen. Er wordt dan wel bespaard op kosten, maar het gaat ook minder opleveren. Dus of het onder aan de streep een goede keuze is betwijfel ik.

Volgens mij kun je als (kleine) commerciële zender beter investeren in een goed ochtendprogramma en eventueel in een goed middagprogramma. Dit zal meer opleveren dan investeren in de breedte van de zender. Er wordt hier door sommigen positief gereageerd op de komst van Doreleijers maar voor het handjevol luisteraars dat Veronica in de avond heeft gaat dat geen verschil maken. Voor een zender als Veronica is het beter om slechts één jock in de avond te hebben en verder te investeren in drive-time. Dat radioliefhebbers de breedte investeringen omarmen snap ik.
Het was allicht een onderbuikgevoel (met name ook door reacties hier op het forum): Genee had in de ochtend volgens mij best wat luisteraars. Iets meer aanname dan feit wat ik kan onderbouwen.

Maar ik vond/vind het programma (van Genee) een vreemde eend in de bijt als je als missie hebt de muziek meer centraal te stellen en vervolgens een ochtendshow erbij houdt met grappen en grollen en een hoop gelach. Zoals ik eerder al memoreerde: een muzikaal ochtendprogramma in de week voorafgaand aan de Top 1000 allertijden allertijden met Stenders: daar was echt niks mis mee. Ik denk dat er zat mensen te vinden zijn die niet op al teveel 'geschreeuw' zitten te wachten. Ook daarmee kun je je onderscheiden en is mijns inziens gewoon een gat in de markt. Of het commercieel gezien een interessant gat is, is een tweede.

Als ochtendshow zou je het allicht nog kunnen laten bestaan. Maar je gaat het programma van Genee niet naar de middag zetten, toch? Past totaal niet in je profiel als 'muziekstation', zelfs niet met drastische aanpassingen, mijns inziens.

Marisa zal inderdaad alle moeite van de wereld hebben om die cijfers te overleggen, die Genee kon overleggen in de middag. Ik weet dat het een commercieel station is, maar Stenders is begonnen met een missie en die is met name gedreven door de muziek en kijken of je daar een levensvatbaar verhaal van kan maken. Dat proces duurt nu een half jaar. En hij gelooft blijkbaar in Marisa. Dan vind ik het niet heel bijzonder, dat hij haar verhuist naar de middag. Even los van of je haar nu wel of niet leuk vindt.

Ik had de reacties hier willen zien als hij Genee (of iets soortgelijks) naar de middag had verhuisd (en daarmee zijn hele beleid en idee overboord kieperde). Dat had ik totaal niet kunnen verklaren in elk geval. Marisa in de middag (nogmaals, los wat je van haar vindt) wel.

En dan nog dit:
Voor hetzelfde geld komt die Tim Klijn helemaal tot leven in de ochtend. Zou leuk zijn voor hem en voor de zender.
density1

Bericht door density1 »

Helemaal eens met je betoog, Kraft. Het is misschien anders dan wat andere stations zouden doen, maar misschien daarom juist wel passend bij dit Veronica onder Stenders. Dus we gaan het mee maken. Eerst nog maar afwachten of het gerucht klopt wat Radiowereld de wereld in gooide dat Marisa inderdaad de middag gaat doen.
wally

Bericht door wally »

Ik luister nu ipv de Radio 2 Top 2000 (deels) naar de Top 1000 aller tijden aller tijden. Luistert wat lekkerder weg, alleen...AUB...Niet om de plaat een Top 1000 aller tijden aller tijden jingle of dat in de presentatie vermelden. Beetje teveel...
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Volgens de Twitter van Caroline volgende week weer een weekje Edwin Evers die Bonaza doet! Ik kijk er naar uit
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Ze heeft het ook op Instagram gezet. Ik kan mij daar ook op verheugen.
Re Lex in het weekend. Instagram
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Leuk dat Caroline volgende week een andere sidekick heeft.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Lijkt er toch steeds meer op dat Edwin Evers toch wel echt voor Veronica heeft gekozen, al is het maar als vervanger.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Laten we het hopen. Liefst een vast programma doordeweeks, maar als invaller ook al erg leuk!
Re Lex in het weekend. Instagram
Pot

Bericht door Pot »

Edwin heeft vooral voor de Bonanza gekozen.
Oren open!
steef1973

Bericht door steef1973 »

kan die caroline ook niet gewoon van de zender???? irritant mens.
Edwin Evers leuk maar nog steeds met de onhebbelijke zichzelf oooooh zo belangrijk vindende sidekick
repelsteel

Bericht door repelsteel »

DavyGer schreef: 31 dec 2021 10:02 Lijkt er toch steeds meer op dat Edwin Evers toch wel echt voor Veronica heeft gekozen, al is het maar als vervanger.
ja en daarom zat ie heel recent nog bij 538 en nog diverse keren bij Radio 10....
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

steef1973 schreef: 31 dec 2021 12:08 kan die caroline ook niet gewoon van de zender???? irritant mens.
Edwin Evers leuk maar nog steeds met de onhebbelijke zichzelf oooooh zo belangrijk vindende sidekick
Nee, Caroline is mede-zenderbaas dus die gaat nergens heen. Gelukkig ook trouwens, blij dat ze bij de Bonanza zit.
jessica

Bericht door jessica »

repelsteel schreef: 31 dec 2021 13:01
DavyGer schreef: 31 dec 2021 10:02 Lijkt er toch steeds meer op dat Edwin Evers toch wel echt voor Veronica heeft gekozen, al is het maar als vervanger.
ja en daarom zat ie heel recent nog bij 538 en nog diverse keren bij Radio 10....
Ik denk dat Edwin het prima vind af een toe invallen op Radio10 en Veronica. Volgens mij was 538 alleen voor de actie die 538 hield. Daar zal hij niet meer gaan invallen.
Bartes

Bericht door Bartes »

steef1973 schreef: 31 dec 2021 12:08 kan die caroline ook niet gewoon van de zender???? irritant mens.
Laten we het erop houden dat het een kwestie van smaak is dan, want ik vind d'r altijd wel leuk op de radio.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Is die Evers niet een beetje overgewaardeerd?
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
Plaats reactie