Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

Dat Veronica geen vervangers heeft is in ieder geval wel een duidelijk gemis. Maar het kan ook een bewuste strategie zijn. Ik zelf vind het bij de NPO ook vrij bijzonder dat er zo veel in hokjes wordt gedacht. Alleen bij het toenmalige radio 6 werden regelmatig DJ's ingevlogen van andere stations (3FM met name), waarom zou een DJ niet zowel een programma op radio 2 als op 3FM kunnen maken?

En dat zelfde geldt voor Veronica en Radio 10. Volgens mij zijn er veel synergie voordelen te behalen door dj's op beide stations in te zetten.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 25 aug 2021 09:04 Muijs vervangt Genee en draait een dubbele shift.
Marisa vervangt Muijs en draait een dubbele shift.
Muijs vervangt Stenders en draait een dubbele shift.
Stenders vervangt Klijn en draait een dubbele shift.
Eens dat de weekend-dj's, behoudens Maurice Verschuuren, gaan geschikte vervangers zijn voor werkdagen overdag. Maar de vervangingen die je hier noemt, vond ik eigenlijk prima opgelost. Veel beter dan dat Marisa de vervanger is van Muijs en Marisa dan weer door een ander moet worden vervangen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom die dubbele shifts op andere zenders zo weinig voor komen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 26 aug 2021 09:21
Phoenix schreef: 25 aug 2021 09:04 Muijs vervangt Genee en draait een dubbele shift.
Marisa vervangt Muijs en draait een dubbele shift.
Muijs vervangt Stenders en draait een dubbele shift.
Stenders vervangt Klijn en draait een dubbele shift.
Eens dat de weekend-dj's, behoudens Maurice Verschuuren, gaan geschikte vervangers zijn voor werkdagen overdag. Maar de vervangingen die je hier noemt, vond ik eigenlijk prima opgelost. Veel beter dan dat Marisa de vervanger is van Muijs en Marisa dan weer door een ander moet worden vervangen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom die dubbele shifts op andere zenders zo weinig voor komen.
Ja, eens. Dit zijn prima vervangingen. Dit was bedoeld om de beperking in het DJ-team aan te geven. Bij iets meer gelijktijdige vakanties of onvoorziene uitval moet Veronica ‘noodgrepen’ toepassen, zoals het inzetten van Mark Reman. Ik hoor dan liever een jock die de stijl van het programma kan voortzetten. Nu krijg je een totaal ander programma. Het schijnt een bewuste keuze te zijn volgens Jessica, maar de gedachte hierachter ontgaat me nog volledig.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef: 25 aug 2021 22:31
Johanneke schreef: 25 aug 2021 22:23
Oortjes schreef: 25 aug 2021 22:22
Vlak? Wat is er vlak aan Lindo? Het enthousiasme spat er vanaf.
Precies! Is ook weer heerlijk in de avond op Radio 10 deze weken, top alternatief voor Lex.
Met de term “vlakke DJ” ben ik niet bekend, maar Lindo Duval zou nog prima bij dit Veronica passen tussen jocks als Ruyer, Klijn en Muijs. Ik vermoed dat het eerder een budgettaire reden is dat Lindo niet meer te horen is op Veronica. Had Lindo desnoods de weekendavonden gegeven in plaats van Jordi Mulderij. Dan had Veronica een steady invalkracht gehad voor doordeweekse invalbeurten.
Jordi zou ik juist laten zitten. Vind dat één van de grotere talenten binnen Veronica, die zou ik daar juist vlieguren laten maken. Jocks als Lindo zou ik dan de zaterdag en zondag ochtend of begin van de middag hebben gegeven, in de plaats van programmamakers van wie radio geen full business is - en ook nooit zal worden.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

De Nachtwacht schreef: 26 aug 2021 10:14
Phoenix schreef: 25 aug 2021 22:31
Johanneke schreef: 25 aug 2021 22:23

Precies! Is ook weer heerlijk in de avond op Radio 10 deze weken, top alternatief voor Lex.
Met de term “vlakke DJ” ben ik niet bekend, maar Lindo Duval zou nog prima bij dit Veronica passen tussen jocks als Ruyer, Klijn en Muijs. Ik vermoed dat het eerder een budgettaire reden is dat Lindo niet meer te horen is op Veronica. Had Lindo desnoods de weekendavonden gegeven in plaats van Jordi Mulderij. Dan had Veronica een steady invalkracht gehad voor doordeweekse invalbeurten.
Jordi zou ik juist laten zitten. Vind dat één van de grotere talenten binnen Veronica, die zou ik daar juist vlieguren laten maken. Jocks als Lindo zou ik dan de zaterdag en zondag ochtend of begin van de middag hebben gegeven, in de plaats van programmamakers van wie radio geen full business is - en ook nooit zal worden.
En het is ook goed dat er op Veronica wordt gedacht aan opleidingsplekken. Er zouden er oorspronkelijk ook in de nacht komen. Dat is gewoon investeren in de toekomst.
density1

Bericht door density1 »

Ja, wat mij betreft mogen ze wel doorprogrammeren in de nacht. Radio 538 heeft dat alleen van de Talpa stations, maar Radio 10 niet. Dus zou je bij Radio Veronica de DJ's kunnen zetten die iets meer met het profiel van de zender hebben en de vrijheid in muziekkeuze. Daar ga je geen type 538 jock neer zetten.
castmember

Bericht door castmember »

Orange schreef: 25 aug 2021 23:49
Marcomarco schreef: 25 aug 2021 22:01 Ik vind Lindo een zeer vlakke dj, wel oké , maar niet meer passen bij dit Veronica. Leuk voor de overige Talpa zenders.
Precies wat Oortjes zegt. Hoe kan je Lindo een vlakke dj noemen?
Ik vind het ook ongelofelijk knap wat hij doet. Op meerdere zenders invallen, daar altijd een goed en energiek programma maken, regelmatig wel 2x per dag. Dat is topsport om dat op die manier te doen.
Maar buiten energiek zijn denk ik dat vlak misschien wel meer staat voor de beperkte persoonlijkheid in de programma's. Als ik zie wat je opsomt zijn vele klussen invalklussen en daarbij ook nog op verschillende zenders. En ik ben het met je eens, dat is knap, maar op dat moment redt je het als programmamaker niet om zoals een Coen en Sander, Gerard Ekdom, Rob Stenders, Ruud de Wild en vele anderen om een kant van jezelf te laten zien en buiten een programma ook een persoonlijkheid op te bouwen.

Als sterke invalkracht ben je meer een kameleon dan een persoonlijkheid, ook knap, maar kan snappen als dat vlak overkomt.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
repelsteel

Bericht door repelsteel »

density1 schreef: 26 aug 2021 11:04 Ja, wat mij betreft mogen ze wel doorprogrammeren in de nacht. Radio 538 heeft dat alleen van de Talpa stations, maar Radio 10 niet. Dus zou je bij Radio Veronica de DJ's kunnen zetten die iets meer met het profiel van de zender hebben en de vrijheid in muziekkeuze. Daar ga je geen type 538 jock neer zetten.
misschien kan je het 'type 538 jock' nóg iets denigrerender brengen? goed hoor! Want jocks met muziekvrijheid mogen dat per definitie niet strak brengen? Want ik ga ervanuit dat je dat met je kleinerende omschrijving bedoelt ?
jouw vermoedelijke reactie as usual: NEEN! jocks met vrijheid moeten langdradig zijn ! en jaartallen opsommen! En wikipedia-feitjes! En moeilijke muziek draaien!! Credible! Alternatief! met een 'randje'!
density1

Bericht door density1 »

Ik bedoel daar niets denigrerends mee. Dat jij dat zo leest daar kan ik niets aan doen. Maar trol rustig door natuurlijk...
Orange

Bericht door Orange »

castmember schreef: 26 aug 2021 13:08
Ik vind het ook ongelofelijk knap wat hij doet. Op meerdere zenders invallen, daar altijd een goed en energiek programma maken, regelmatig wel 2x per dag. Dat is topsport om dat op die manier te doen.
Maar buiten energiek zijn denk ik dat vlak misschien wel meer staat voor de beperkte persoonlijkheid in de programma's. Als ik zie wat je opsomt zijn vele klussen invalklussen en daarbij ook nog op verschillende zenders. En ik ben het met je eens, dat is knap, maar op dat moment redt je het als programmamaker niet om zoals een Coen en Sander, Gerard Ekdom, Rob Stenders, Ruud de Wild en vele anderen om een kant van jezelf te laten zien en buiten een programma ook een persoonlijkheid op te bouwen.

Als sterke invalkracht ben je meer een kameleon dan een persoonlijkheid, ook knap, maar kan snappen als dat vlak overkomt.
Ik begrijp niet zo goed waarom je voorbeelden noemt van mensen die allemaal een programma op drive-time hebben terwijl Lindo dat juist niet heeft. Dat is echt appels met peren vergelijken. Voor een music-driven programma heeft Lindo juist veel energie en passend bij dat genre echt wel een persoonlijkheid. Het lijkt me logischer dat je een vergelijking maakt met dj's die ook op music-driven tijdstippen zitten.

Overigens heeft Lindo Duvall ooit op drive-time bij 538 gezeten en daar luisterde ik toch ook met plezier naar.
Osker

Bericht door Osker »

Johanneke schreef: 25 aug 2021 22:22 Weet iemand of de VI ochtendshow met Wilfred vanaf aanstaande maandag weer te horen is? Zou wel leuk zijn na 2,5 maand haha. 30 augustus was destijds de planning. Heeft iemand er iets van gehoord op zender?
en komt Rick terug?
spoonman

Bericht door spoonman »

Osker schreef: 26 aug 2021 16:03
Johanneke schreef: 25 aug 2021 22:22 Weet iemand of de VI ochtendshow met Wilfred vanaf aanstaande maandag weer te horen is? Zou wel leuk zijn na 2,5 maand haha. 30 augustus was destijds de planning. Heeft iemand er iets van gehoord op zender?
en komt Rick terug?
Ja as maandag weer maar zonder Wilfred
Daan!

Bericht door Daan! »

Dat werd vanochtend gezegd?
spoonman

Bericht door spoonman »

Daan! schreef: 26 aug 2021 17:03 Dat werd vanochtend gezegd?
Bij Stenders. Over Rick is niet gesproken. Tenminste dit heb ik niet gehoord.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 26 aug 2021 15:40
castmember schreef: 26 aug 2021 13:08

Ik begrijp niet zo goed waarom je voorbeelden noemt van mensen die allemaal een programma op drive-time hebben terwijl Lindo dat juist niet heeft. Dat is echt appels met peren vergelijken. Voor een music-driven programma heeft Lindo juist veel energie en passend bij dat genre echt wel een persoonlijkheid. Het lijkt me logischer dat je een vergelijking maakt met dj's die ook op music-driven tijdstippen zitten.

Overigens heeft Lindo Duvall ooit op drive-time bij 538 gezeten en daar luisterde ik toch ook met plezier naar.
Het is een misvatting dat enkel drive-time jocks persoonlijkheid of meer persoonlijkheid in een programma leggen. Jocks die op de office hours zitten doen dat ook. Wellicht iets subtieler. Maar als Dennis Ruyer bij zijn terugkeer na zijn ziekte-uitval spreekt over zijn persoonlijke gezondheid of wanneer Mark Labrand vertelt over zijn pas geboren en te vroeg geboren dochtertje vraag ik me af of het nog persoonlijker kan. Een office hour jock heeft ook geen side-kick om tegen aan te lullen en spreekt rechtstreeks tot de luisteraar, terwijl de drive-time jocks meer tegen elkaar praten dan tegen de luisteraar. Wat is dan persoonlijker?

Dan nog over Lindo Duval. Ik vind dit een heel professionele en vakkundige radiomaker. Die bij iedere zender dezelfde energie in een programma kan leggen, waarbij hij zich wel schikt naar het profiel van de zender en de bijbehorende doelgroep. Recentelijk heb ik zowel Mattie Valk en Eddy Keur in podcasts (resp. In Vorm en De Broadcast) horen zeggen dat zij dit type radio moeilijker vinden dan personality drive-time radio. Zij gaven aan dat dit echt een vak apart is. Dan vind ik het altijd wel amusant om hier reacties van forumleden te lezen die deze jocks “vlak” of “inwisselbaar” of “saai” noemen, terwijl vakcollega’s juist met veel respect over deze jocks spreken.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Plaats reactie