Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Re: Veranderingen 538

Bericht door Daan! »

Is dat niet die missie 538 trui?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

San27 schreef: 28 dec 2021 15:14 Tuurlijk studentikoos Q music, dat hangt om die zender heen ,
Dat vind jij. Een mening, geen bevestigd feit
T-Star

Bericht door T-Star »

Ik zie dat veel mensen het er niet mee eens zijn, maar als je de cijfers erbij pakt, dan is het toch niet heel raar dat er ingegrepen wordt?

Afbeelding

Van 8% voorsprong, naar 3% achterstand in 3 jaar...
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Pascal. K schreef: 28 dec 2021 15:55
San27 schreef: 28 dec 2021 15:14 Tuurlijk studentikoos Q music, dat hangt om die zender heen ,
Zullen we het hier bij 538 houden? Het is wel duidelijk dat je meer een 538 luisteraar bent.

Maar wat een nieuws, dit zag ik niet aankomen. Duidelijk is wel dat hij de laan is uitgestuurd en zo slecht deed Frank het toch niet? Heel 538 begeeft zich in zwaar weer, dit is paniek voetbal. Met Wietze en Klaas zie ik niet in hoe ze opeens gaan stijgen. En Frank zie ik nog wel tekenen bij 3FM ofzoiets ultieme wraak tegenover 538.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://nos.nl/artikel/2411139-radio-53 ... de-ochtend het is blijkbaar dusdanig schokkend dat zelfs de NOS er een artikel aan wijdt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

T-Star schreef: 28 dec 2021 15:58 Ik zie dat veel mensen het er niet mee eens zijn, maar als je de cijfers erbij pakt, dan is het toch niet heel raar dat er ingegrepen wordt?

Afbeelding

Van 8% voorsprong, naar 3% achterstand in 3 jaar...
Ik heb het er wel mee eens. Wietze, Klaas en Mart zijn marketingtechnisch veel interessanter dan Frank Dane. De online content die Wietze en team genereren is veel malen beter dan de content van Frank Dane.

Ik hoop dat Wietze ook afscheid neemt van typische Dane/Evers items als Wat vind Nederland en de column van Peter Heerschop.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
petoi

Bericht door petoi »

Deradiokenner schreef: 28 dec 2021 15:59
Pascal. K schreef: 28 dec 2021 15:55
Zullen we het hier bij 538 houden? Het is wel duidelijk dat je meer een 538 luisteraar bent.

Maar wat een nieuws, dit zag ik niet aankomen. Duidelijk is wel dat hij de laan is uitgestuurd en zo slecht deed Frank het toch niet? Heel 538 begeeft zich in zwaar weer, dit is paniek voetbal. Met Wietze en Klaas zie ik niet in hoe ze opeens gaan stijgen. En Frank zie ik nog wel tekenen bij 3FM ofzoiets ultieme wraak tegenover 538.
Dane bij 3FM was ook een ongekend succes ja, dat was een mismatch vanuit beide partijen en die hebben dat ook ruiterlijk toegegeven, lijkt me sterk dat die 2 elkaar weer gaan vinden. Ik zie hem eerder nog een plekje achterin de Q programmering pakken als wraak.
Type-R

Bericht door Type-R »

Hoe lang zouden de beiden DJ's het al weten? Ik denk de een langer dan de ander... Persbericht is ook vaag met aannames dat Frank nog van waarde blijft voor 538.

Coco weet wel wat aanpakken is. Het werd ook tijd. Die Roelof kon toch echt niet..
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Bij Veronica zijn er twee vertrokken onlangs, en dat is tot dusver met wat schuiven opgelost. Zou Dane daar geen onderdak kunnen vinden, bijvoorbeeld in de avond?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Daan!

Bericht door Daan! »

Johanneke schreef: 28 dec 2021 15:39 Die Coco is echt helemaal knettergek... Weer een procent erbij voor Q music en ze hoeven er niks voor te doen.
Want zo doorgaan was wel een optie?
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik denk dat Frank best naar Q zou kunnen, ja. Dave Minneboo zal daar ongetwijfeld over nadenken. Bovendien zit Frank ook nog bij RTL (Boulevard), en werken Q en RTL al intensief samen sinds 2018. Vraag is alleen: op welke plek in de Q-programmering?
alex..

Bericht door alex.. »

Dat de show van Frank niks werd, is volledig toe te schrijven aan Talpa zelf.

Enkele jaren terug heeft Frank de 'Frank en Ochtendshow' gemaakt, in opvolging van de 'Frank en Vrijdagshow', en dat was echt zijn show. Met veel grappen en originele items.
Deze 'Evers Staat Op' kopie was niet zijn show, er zat niks origineels in en was volledig met de regie van De Mol.
Dat was voor mij de reden om af te haken.

Jammer dat hij nooit een echte kans kreeg. Als hij echt zijn eigen show mag maken, is het 5 niveaus hoger.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 28 dec 2021 16:24
Johanneke schreef: 28 dec 2021 15:39 Die Coco is echt helemaal knettergek... Weer een procent erbij voor Q music en ze hoeven er niks voor te doen.
Want zo doorgaan was wel een optie?
Nee daar heb je zeker een punt. Maar op de Social media geven veel luisteraars ook aan dat ze de overstap naar Q gaan maken, vooral vanwege Klaas, lees ik vaak. Niek van der Bruggen zou dit niet willen denk ik, maar dan hadden ze buiten de zender moeten gaan kijken. Ik denk dat Rob Kemps in de ochtend zeker een succes zou zijn geworden, maar ook die zal de ambitie niet hebben. Dus ik heb de oplossing ook niet
Daan!

Bericht door Daan! »

Herman ven Schippers schreef: 28 dec 2021 15:44
Daan! schreef: 28 dec 2021 15:36 Het gat wat Wietze nu achterlaat in het weekend en op vrijdag zal ook opgevuld moeten worden. Ik denk dat Frank daar terugkeert.
Denk je dat echt? Die gaat zich gewoon lekker ziek melden.
Zou kunnen, maar we weten niet hoe lang en wat er al speelde. Frank moet ook op de hoogte zijn geweest van dalende luistercijfers van zijn programma en de zender. Je weet als spits dat ze dan op een gegeven moment ook bij jou uitkomen. Daar komt bij dat ook op dit forum en in de columns van kicken al regelmatig kritiek klonk.
Het zou zomaar kunnen dat er een last afvalt van Frank. Ik denk dat zijn vrolijkheid en lichte insteek op onderwerpen, veel beter tot zijn recht komt in het weekend of in de middag. Maar 's ochtends kan en mag het wel iets serieuzer.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

In een boekje van Stenders stond ooit: "je moet nooit Edwin Evers opvolgen."

Je kunt het echt alleen maar minder doen. Denk dat dit meer op het conto van de leiding van 538 toegeschreven kan worden, die (voor mijn gevoel) angstvallig elke mogelijke herinnering aan Evers overeind te houden. Zo dood je elke creativiteit bij een programmamaker. Frank duikt wel weer ergens op, hoop dat hij dan wel een leiding treft die hem gewoon lekker een programma met zijn eigen schwung laten maken.
Plaats reactie