Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 538

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 28 aug 2020 17:53 Ik ken Coco niet, maar begrijp dat ze wegkomt van de best beluisterde zender van het moment.
Ik ken Coco alleen van de vlogs van Matijn Nijhuis 😍 en alleen daarom is het al jammer dat ze Radio 2 verlaat.
Coco Hermans beoordelen op het feit dat ze een vriendschappelijke relatie heeft met Marc Adriani is erg makkelijk. Dit gebeurt overal. In iedere sector.
We kunnen ook zeggen: Goh, wat leuk. Weer een vrouw aan de leiding van een radiozender. Een sector die toch voornamelijk wordt gedomineerd door mannen.
Wel vraag ik me af of bij het zoeken naar een opvolger voor Menno de Boer gedacht is aan Jantien van Tol. Zij was recentelijk één van de slachtoffers van de ontslagronde bij Talpa. Zij heeft zich bewezen in dergelijke functies en is beschikbaar.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Oortjes schreef: 28 aug 2020 17:47 Ik ken Coco niet, maar begrijp dat ze wegkomt van de best beluisterde zender van het moment. Dat lijkt mij een bewezen succes, howel ik haar rol daarin dus niet echt ken. Niels Hoogland en Erik de Zwart hebben wel succes gehad, maar zeker ook grote missers. Garantie op succes heb je met deze mannen echt niet.
Bij Radio 2 was ze één van de 400 mieren die daar werken. Ze was content manager, een soort assistent PD. Maar ze heeft geen ervaring bij commerciële radio en dat is nogal een andere tak van sport. Niet de eerste keer dat mensen denken dat ze "eventjes" van publiek naar commercieel overstappen en daar bijna hetzelfde aantreffen. Omgekeerd geldt dat ook, van commercieel naar publiek is ook zeer moeilijk.

Bij de NPO mag je je trouwens niet met de inhoud bemoeien, dat doen de omroepen. Dus de functies zijn niet te vergelijken.

Wat betreft Hoogland en de Zwart: Erik heeft 538 op 1 gekregen en Hoogland heeft de zender maar liefst 7 jaar op 1 gehouden onder zijn leiding. Daarna heeft Dave het succes vastgehouden. Erik en Niels hebben daarna bij Noordzee en Veronica minder succes gehad, maar dat kwam weer omdat ome John zich maar bleef bemoeien met zaken waar hij de helft niet van begreep. Dus 1 van die heren terughalen en ze drie jaar carte blanche geven. Meer garantie voor succes dan een beginneling. En anders is er nog een Wessel van Diepen, Niels van Baarlen, Roland Snoeijer, Uunco Cerfontaine, Jens Timmermans, enz. En iemand opperde Jantien van Tol. Die heeft ook vele malen meer ervaring, was ook een goede geweest.
boxfm

Bericht door boxfm »

Lotte van der Neven schreef: 28 aug 2020 19:44
Oortjes schreef: 28 aug 2020 17:47 Ik ken Coco niet, maar begrijp dat ze wegkomt van de best beluisterde zender van het moment. Dat lijkt mij een bewezen succes, howel ik haar rol daarin dus niet echt ken. Niels Hoogland en Erik de Zwart hebben wel succes gehad, maar zeker ook grote missers. Garantie op succes heb je met deze mannen echt niet.
Bij Radio 2 was ze één van de 400 mieren die daar werken. Ze was content manager, een soort assistent PD. Maar ze heeft geen ervaring bij commerciële radio en dat is nogal een andere tak van sport. Niet de eerste keer dat mensen denken dat ze "eventjes" van publiek naar commercieel overstappen en daar bijna hetzelfde aantreffen. Omgekeerd geldt dat ook, van commercieel naar publiek is ook zeer moeilijk.

Bij de NPO mag je je trouwens niet met de inhoud bemoeien, dat doen de omroepen. Dus de functies zijn niet te vergelijken.

Wat betreft Hoogland en de Zwart: Erik heeft 538 op 1 gekregen en Hoogland heeft de zender maar liefst 7 jaar op 1 gehouden onder zijn leiding. Daarna heeft Dave het succes vastgehouden. Erik en Niels hebben daarna bij Noordzee en Veronica minder succes gehad, maar dat kwam weer omdat ome John zich maar bleef bemoeien met zaken waar hij de helft niet van begreep. Dus 1 van die heren terughalen en ze drie jaar carte blanche geven. Meer garantie voor succes dan een beginneling. En anders is er nog een Wessel van Diepen, Niels van Baarlen, Roland Snoeijer, Uunco Cerfontaine, Jens Timmermans, enz. En iemand opperde Jantien van Tol. Die heeft ook vele malen meer ervaring, was ook een goede geweest.
Van een soort assistent PD naar zenderbaas is dan wel een logische volgende stap. Ja er zit verschil tussen publieke en commerciële zenders, maar dat betekent niet per definitie dat zij de boel onderschat of dat ze alleen op basis van vriendjespolitiek is aangenomen.

Niels Hoogland kreeg bij 538 ook de kans om zich te bewijzen als programmaleider, de lat lag toen al helemaal hoog. Hij was wel al jaren dj bij 538, maar niet programmaleider bij een kleinere landelijke zender geweest.

Overigens klopt het beeld wat je schetst niet helemaal. John de Mol bemoeit zich inderdaad met veel zaken (mijn inziens te veel, maar dat is een andere discussie). Maar het 'falen' van Niels Hoogland bij Radio Veronica is niet zijn schuld. Niels Hoogland moest in 2014 weg, John de Mol kreeg het pas in 2016 in handen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

boxfm schreef: 28 aug 2020 20:07 Maar het 'falen' van Niels Hoogland bij Radio Veronica is niet zijn schuld. Niels Hoogland moest in 2014 weg, John de Mol kreeg het pas in 2016 in handen.
Erik Zwart was de opvolger van Niels Hoogland en zat bij Veronica toen Talpa Veronica in bezit kreeg.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef: 28 aug 2020 18:23
RadioLove95 schreef: 28 aug 2020 17:53 Ik ken Coco niet, maar begrijp dat ze wegkomt van de best beluisterde zender van het moment.
Ik ken Coco alleen van de vlogs van Matijn Nijhuis 😍 en alleen daarom is het al jammer dat ze Radio 2 verlaat.
Coco Hermans beoordelen op het feit dat ze een vriendschappelijke relatie heeft met Marc Adriani is erg makkelijk. Dit gebeurt overal. In iedere sector.
We kunnen ook zeggen: Goh, wat leuk. Weer een vrouw aan de leiding van een radiozender. Een sector die toch voornamelijk wordt gedomineerd door mannen.
Wel vraag ik me af of bij het zoeken naar een opvolger voor Menno de Boer gedacht is aan Jantien van Tol. Zij was recentelijk één van de slachtoffers van de ontslagronde bij Talpa. Zij heeft zich bewezen in dergelijke functies en is beschikbaar.
Iemand op geslacht binnenhalen vind ik geen krachtig argument.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Denk inderdaad dat Niels Hoogland de klus in een jaar tijd had geklaard als hij carte blanche zou krijgen. Maar dat krijg je niet bij John de Mol... Denk niet dat er nog veel grote radiomakers voor die man willen werken.
Vraag me af hoe lang die man nog door denkt te moeten gaan om heel radio en tv land te slopen. Deze week 25 jaar sbs, kijk wat hij er daar ook voor bende van gemaakt heeft ☹️
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind de echte garanties tot succes mij radiodirecteuren veel minder dan bij TV directeuren. Daar heb je er wel een paar van rondlopen. Bij welke zender zit nu een goede radiodirecteur. Een echte sterke leider ik zou ze niet kunnen opnoemen. Misschien de directeur van de groep van 100%NL en Slam wegkopen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 28 aug 2020 22:40
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg niet dat ze op basis van geslacht is binnengehaald. Dat is de draai die jij er aan geeft.

Jouw reactie is tekenend voor deze discussie. Hermans is nog niet begonnen in haar baan bij 538, maar ze wordt nu al beoordeeld op toekomstig functioneren op basis van de persoon die ze nu is. Vriendin van de vrouw van Marc Adriani, vrouw, haar huidige functie van content manager. Ik vind dit merkwaardig.
RadioLove95

Phoenix schreef: 29 aug 2020 07:32
RadioLove95 schreef: 28 aug 2020 22:40

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg niet dat ze op basis van geslacht is binnengehaald. Dat is de draai die jij er aan geeft.

Jouw reactie is tekenend voor deze discussie. Hermans is nog niet begonnen in haar baan bij 538, maar ze wordt nu al beoordeeld op toekomstig functioneren op basis van de persoon die ze nu is. Vriendin van de vrouw van Marc Adriani, vrouw, haar huidige functie van content manager. Ik vind dit merkwaardig.
Je haalt iemand binnen zonder ervaring als zendermanager. Dat had Menno ook niet dus daarom vind ik het een risico. Dat is niet tekenend voor deze discussie. Met dit argument waarmee jij komt kun je zelfs zeggen dat je een doof iemand ook op die plek zou kunnen zetten en dan moet zeggen geef hem/haar eerst een kans........
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 29 aug 2020 09:22 Je haalt iemand binnen zonder ervaring als zendermanager. Dat had Menno ook niet dus daarom vind ik het een risico. Dat is niet tekenend voor deze discussie. Met dit argument waarmee jij komt kun je zelfs zeggen dat je een doof iemand ook op die plek zou kunnen zetten en dan moet zeggen geef hem/haar eerst een kans........
Dat het binnenhalen van iemand zonder ervaring in deze functie opvallend is daar ben ik het mee eens. Maar ik vind dat we Hermans niet kunnen diskwalificeren voor deze functie enkel daarom. Daarbij worden andere argumenten als zou zij enkel de functie hebben gekregen vanwege haar connectie met Adriani al helemaal niet ter zaken doende.
RadioLove95

Phoenix schreef: 29 aug 2020 10:13
RadioLove95 schreef: 29 aug 2020 09:22 Je haalt iemand binnen zonder ervaring als zendermanager. Dat had Menno ook niet dus daarom vind ik het een risico. Dat is niet tekenend voor deze discussie. Met dit argument waarmee jij komt kun je zelfs zeggen dat je een doof iemand ook op die plek zou kunnen zetten en dan moet zeggen geef hem/haar eerst een kans........
Dat het binnenhalen van iemand zonder ervaring in deze functie opvallend is daar ben ik het mee eens. Maar ik vind dat we Hermans niet kunnen diskwalificeren voor deze functie enkel daarom. Daarbij worden andere argumenten als zou zij enkel de functie hebben gekregen vanwege haar connectie met Adriani al helemaal niet ter zaken doende.
Wanneer zij vriendjes is met Coen en Sander en Menno de Boer niet tevreden was met het middagprogramma van Coen en Sander vind ik dit persoonlijk een verkeerde reden. Dan gaat het niet direct om kwaliteit maar meer omdat ze vriendjes zijn. Kicken heeft veel bronnen en voorspelt de laatste tijd veel goed en stipt dit heel duidelijk aan. Dus ik hecht meer aan zijn woorden dan aan een liefhebber die er ver vanaf staat en geen bronnen spreekt in radioland.

Dus daarom zeg ik persoonlijk dat ik het een vreemde stap vind.
jessica

Bericht door jessica »

Zendermanager is blijkbaar toch een heel andere functie dan iedere andere bij de radio. Een stuk moeilijker. Sharid Alles was programmaleider bij FunX voor ze als zendermanager naar 3FM ging. Is ook niet gelukt. Nu gaat de content manager van Radio2 (Wat doe je dan?) als zendermanager naar de grootste zender van Talpa 538. Eens dat dit een groot risico is.

Zelfde als een voetballer die gestopt is direct trainer van het hoogste elftal wordt. Sommige slagen daarin, anderen falen.

Als Talpa echt een sterk persoon had willen wegkopen dan kan ik alleen Herbert Visser bedenken. Maar ik zou echt niet weten of hij bij Talpa zou passen. Het zou in ieder geval geen vriendje zijn en dat maakt het werken soms wel moeilijker. Verder zou ik het in Nederland niet weten. Volgens mij liggen John de Mol en Erik de Zwart niet zo lekker meer met elkaar.

Het zou wel logischer geweest zijn iemand eerst ervaring te laten opdoen bij een kleinere zender uit de Talpa groep.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 29 aug 2020 10:21
Wanneer zij vriendjes is met Coen en Sander en Menno de Boer niet tevreden was met het middagprogramma van Coen en Sander vind ik dit persoonlijk een verkeerde reden. Dan gaat het niet direct om kwaliteit maar meer omdat ze vriendjes zijn. Kicken heeft veel bronnen en voorspelt de laatste tijd veel goed en stipt dit heel duidelijk aan. Dus ik hecht meer aan zijn woorden dan aan een liefhebber die er ver vanaf staat en geen bronnen spreekt in radioland.

Zoals zo vaak in discussies met jou, spring je van de hak op de tak. Je hoeft ook geen waarde te hechten aan mijn woorden. Daarmee lijkt het wederom dat het jou enkel te doen is om een bepaald gelijk te halen. Als het jou daar om te doen is stap ik opnieuw uit een discussie met jou.
RadioLove95

Phoenix schreef: 29 aug 2020 12:52
RadioLove95 schreef: 29 aug 2020 10:21

Zoals zo vaak in discussies met jou, spring je van de hak op de tak. Je hoeft ook geen waarde te hechten aan mijn woorden. Daarmee lijkt het wederom dat het jou enkel te doen is om een bepaald gelijk te halen. Als het jou daar om te doen is stap ik opnieuw uit een discussie met jou.
Dat is niet zo. Ik probeer netjes met argumenten te komen. Je maakt het onnodig persoonlijk wanneer je er niet uit komt. Dat zegt mij genoeg. Persoonlijk vind ik het prettig wanneer we inhoudelijk reageren en niet persoonlijk.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

opMensen ga lekker radio maken IPV elkaar steeds aan te vallen
Plaats reactie