Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 538

Bericht door jessica »

Lotte van der Neven schreef: 26 aug 2020 19:55
Phoenix schreef: 26 aug 2020 19:03 Laten we het functioneren van Coco Hermans bespreken als ze een paar maanden onderweg is. De keuze voor haar is wellicht opvallend. Zeker gezien haar connectie met Marc Adriani. Maar de keuze voor Niels van Baarlen vond ik ook opvallend en die maakt van Veronica een leuke zender. Haar voornaamste taak zal toch vooral zijn om de zender weer een onderscheidend en duidelijk profiel te geven. Dat zal een lastige klus zijn.
Niels van Baarlen heeft 17 jaar met Edwin Evers gewerkt en was/is evenmanager. Als er iemand is die zich bewezen heeft, is hij het wel. Vond ik een hele goede keuze. Ik had hem nu op 538 gezet, dan had Coco meer in haar rol kunnen groeien bij Veronica, dat is veel minder risicovol.
Met dit laatste ben ik het wel eens. Vaak wordt je eerst stationmanager bij een "kleinere zender" om later door te schuiven naar een grotere. Dat is in principe het betere beleid en minder risico. Bij TV zie je dat ook vaak Bij RTL5 of 7 beginnen en dan later doorschuiven naar RTL4.

Heeft Patrick Kicken het in zijn column al gehad over Coco. Waar staat deze column dan?
Daan!

Bericht door Daan! »

Spreekbuis.nl
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Lotte van der Neven schreef: 26 aug 2020 19:55
Phoenix schreef: 26 aug 2020 19:03 Laten we het functioneren van Coco Hermans bespreken als ze een paar maanden onderweg is. De keuze voor haar is wellicht opvallend. Zeker gezien haar connectie met Marc Adriani. Maar de keuze voor Niels van Baarlen vond ik ook opvallend en die maakt van Veronica een leuke zender. Haar voornaamste taak zal toch vooral zijn om de zender weer een onderscheidend en duidelijk profiel te geven. Dat zal een lastige klus zijn.
Niels van Baarlen heeft 17 jaar met Edwin Evers gewerkt en was/is evenmanager. Als er iemand is die zich bewezen heeft, is hij het wel. Vond ik een hele goede keuze. Ik had hem nu op 538 gezet, dan had Coco meer in haar rol kunnen groeien bij Veronica, dat is veel minder risicovol.
Ik zeg niet dat Van Baarlen zich niet bewezen heeft, maar dat ik keuze opvallend vond. En dat het een goede keuze is daar zijn we het over eens.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Het is heel triest voor vooral de medewerkers van het eerste uur die er nog zitten. Ze zien 538 langzaamaan verworden tot een vriendenclubje van buitenaf. Coen en Sander hebben naar verluidt ook een grote rol gehad in het vertrek van Menno de Boer, samen met Frank Dane. Volgens een reactie onder de meest recente column heeft Adriani ze opgehitst om vooral te klagen over Menno, zodat hij de plek voor Coco kon vrijmaken. Menno had ook veel kritiek op C&S, dus die moest even 'kaltgestellt' worden.

Kortom: never a dull moment op De Bergweg! Zouden de filmrechten al verkocht zijn?

PS: Het lijkt misschien wel of het me om aanvallen op de persoon gaat, toch is dat niet zo. Ik neem het op voor al die trouwe gasten die hun radiomerk hoog hebben zitten en denken 'WTF!?'. Gezien de onrust daar intern en de reacties die ik prive krijg op de column heb ik de juiste snaar weten te raken. Het is één grote incestueze bende aan het worden. Mensen worden niet op basis van kwaliteiten en staat van dienst gehaald, maar op basis van ongevaarlijk en al lid van de vriendenclub. Zeer bedenkelijk en een recept voor een rampzalig scenario. Zonde van zo'n mooi radiomerk.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Erwin!

Bericht door Erwin! »

Wederom weer een goede column van Patrick Kicken.
Zonde om 538 zo te zien afglijden. Het was altijd mooi station om naar te luisteren. Tegenwoordig luister ik nog zelden.
Maar achteraf blijkt wel dat ze Dave Minneboo veel te makkelijk hebben laten gaan als je ziet wat hij nu bij Q doet.
Ook hebben ze de Top 40 onderschat en veel te makkelijk laten gaan. Een heel sterk merk wat iedereen in Nederland kent en gewoon bij 538 hoort.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Radio 538 is vergane glorie,Wietze de Jager en Barend van Deelen zijn de toekomst van het station,de rest is het niet meer,ik zou liever Wessel weer dagelijks horen,zo zonde dat hij geen vervanger meer is van deejays die met vakantie zijn.
John6

Bericht door John6 »

Erwin! schreef: 27 aug 2020 15:48 Wederom weer een goede column van Patrick Kicken.
Zonde om 538 zo te zien afglijden. Het was altijd mooi station om naar te luisteren. Tegenwoordig luister ik nog zelden.
Maar achteraf blijkt wel dat ze Dave Minneboo veel te makkelijk hebben laten gaan als je ziet wat hij nu bij Q doet.
Ook hebben ze de Top 40 onderschat en veel te makkelijk laten gaan. Een heel sterk merk wat iedereen in Nederland kent en gewoon bij 538 hoort.
Een mening van iemand die heel lang geleden gestopt is als DJ, ik vind het Privé, weekend gehalte erg hoog, ik vraag me af of je zo wel op dit forum mensen mag beschuldigen van iets.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Patrick Kicken schreef: 27 aug 2020 13:14 Het is heel triest voor vooral de medewerkers van het eerste uur die er nog zitten. Ze zien 538 langzaamaan verworden tot een vriendenclubje van buitenaf. Coen en Sander hebben naar verluidt ook een grote rol gehad in het vertrek van Menno de Boer, samen met Frank Dane. Volgens een reactie onder de meest recente column heeft Adriani ze opgehitst om vooral te klagen over Menno, zodat hij de plek voor Coco kon vrijmaken. Menno had ook veel kritiek op C&S, dus die moest even 'kaltgestellt' worden.

Kortom: never a dull moment op De Bergweg! Zouden de filmrechten al verkocht zijn?

PS: Het lijkt misschien wel of het me om aanvallen op de persoon gaat, toch is dat niet zo. Ik neem het op voor al die trouwe gasten die hun radiomerk hoog hebben zitten en denken 'WTF!?'. Gezien de onrust daar intern en de reacties die ik prive krijg op de column heb ik de juiste snaar weten te raken. Het is één grote incestueze bende aan het worden. Mensen worden niet op basis van kwaliteiten en staat van dienst gehaald, maar op basis van ongevaarlijk en al lid van de vriendenclub. Zeer bedenkelijk en een recept voor een rampzalig scenario. Zonde van zo'n mooi radiomerk.
Spot on
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 28 aug 2020 09:12
Patrick Kicken schreef: 27 aug 2020 13:14 Het is heel triest voor vooral de medewerkers van het eerste uur die er nog zitten. Ze zien 538 langzaamaan verworden tot een vriendenclubje van buitenaf. Coen en Sander hebben naar verluidt ook een grote rol gehad in het vertrek van Menno de Boer, samen met Frank Dane. Volgens een reactie onder de meest recente column heeft Adriani ze opgehitst om vooral te klagen over Menno, zodat hij de plek voor Coco kon vrijmaken. Menno had ook veel kritiek op C&S, dus die moest even 'kaltgestellt' worden.

Spot on
Ooit is 538 gestart door "een vriendenclub". Lex Harding, Erik de Zwart, Will Luikinga, Wessel van Diepen, Kees Schilperoort en Michael Pilarczyk. Allemaal "vrienden" vanuit hun gezamelijke Veronica verleden. Later werden daar de "vrienden" Bart van Leeuwen en Jeroen van Inkel nog aan toegevoegd. Maar als nu Marc Adriani Coco Hermans binnenhaalt krijgen beiden er flink van langs, terwijl de eerste werkdag van Coco nog moet beginnen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
RadioLove95

Phoenix schreef: 28 aug 2020 10:08
RadioLove95 schreef: 28 aug 2020 09:12

Spot on
Ooit is 538 gestart door "een vriendenclub". Lex Harding, Erik de Zwart, Will Luikinga, Wessel van Diepen, Kees Schilperoort en Michael Pilarczyk. Allemaal "vrienden" vanuit hun gezamelijke Veronica verleden. Later werden daar de "vrienden" Bart van Leeuwen en Jeroen van Inkel nog aan toegevoegd. Maar als nu Marc Adriani Coco Hermans binnenhaalt krijgen beiden er flink van langs, terwijl de eerste werkdag van Coco nog moet beginnen.
Een “vriendenclubje“ die voor radio meer faam en naam hadden toen al dan Coco Hermans en Marc Adriani. Je moet zeg maar een beetje de juistje “vrienden” hebben want dat werkt niet me alle vriendjes zo.........
boxfm

Bericht door boxfm »

Phoenix schreef: 28 aug 2020 10:08 Ooit is 538 gestart door "een vriendenclub". Lex Harding, Erik de Zwart, Will Luikinga, Wessel van Diepen, Kees Schilperoort en Michael Pilarczyk. Allemaal "vrienden" vanuit hun gezamelijke Veronica verleden. Later werden daar de "vrienden" Bart van Leeuwen en Jeroen van Inkel nog aan toegevoegd. Maar als nu Marc Adriani Coco Hermans binnenhaalt krijgen beiden er flink van langs, terwijl de eerste werkdag van Coco nog moet beginnen.
Precies, je gaat bijna denken dat iemand teleurgesteld is dat hij de functie niet kreeg. Patrick schrijft dat het niet om aanvallen op de persoon gaat, maar valt iemand wel publiekelijk en persoonlijk aan. Sneu en onnodig. Er wordt al vanuit gegaan dat Coco geen kwaliteiten heeft en haar nieuwe baan te danken heeft aan Marc. Een kritisch column schrijven moet kunnen, maar je kan er ook in doorslaan.

Laten we niet vergeten dat zenderbaas bij de Talpa-zenders een beperkte vrijheid in de functie heeft (Dave liet zich eerder al uit over de bemoeizucht van John de Mol). En laten we dus vooral niet vergeten dat John zich met details bemoeit, kan mij niet voorstellen dat hij zich niet met de aanstelling van Coco heeft bemoeid. Puur een 'vriendendienstje' erdoorheen drukken lijkt mij niet zo makkelijk daar.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

boxfm schreef: 28 aug 2020 11:48
Phoenix schreef: 28 aug 2020 10:08 Ooit is 538 gestart door "een vriendenclub". Lex Harding, Erik de Zwart, Will Luikinga, Wessel van Diepen, Kees Schilperoort en Michael Pilarczyk. Allemaal "vrienden" vanuit hun gezamelijke Veronica verleden. Later werden daar de "vrienden" Bart van Leeuwen en Jeroen van Inkel nog aan toegevoegd. Maar als nu Marc Adriani Coco Hermans binnenhaalt krijgen beiden er flink van langs, terwijl de eerste werkdag van Coco nog moet beginnen.
Precies, je gaat bijna denken dat iemand teleurgesteld is dat hij de functie niet kreeg. Patrick schrijft dat het niet om aanvallen op de persoon gaat, maar valt iemand wel publiekelijk en persoonlijk aan. Sneu en onnodig. Er wordt al vanuit gegaan dat Coco geen kwaliteiten heeft en haar nieuwe baan te danken heeft aan Marc. Een kritisch column schrijven moet kunnen, maar je kan er ook in doorslaan.

Laten we niet vergeten dat zenderbaas bij de Talpa-zenders een beperkte vrijheid in de functie heeft (Dave liet zich eerder al uit over de bemoeizucht van John de Mol). En laten we dus vooral niet vergeten dat John zich met details bemoeit, kan mij niet voorstellen dat hij zich niet met de aanstelling van Coco heeft bemoeid. Puur een 'vriendendienstje' erdoorheen drukken lijkt mij niet zo makkelijk daar.
Precies, aan de ene kant is er volgens Kicken bij Talpa een soort dictatuur zonder vrijheden en creativiteit, maar aan de andere kant mogen ze er volgens Kicken dus een soort vriendengroepje op na houden die elkaar de baantjes toeschuiven. Geen idee, maar dat kan er bij mij niet in.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Dat is wel appels met peren zeg. De heren die je aanhaalt hadden zich ruimschoots bewezen als vaklui. Zo'n beetje de populairste dj's van dat moment. Onder Adriani is Talpa radio vooralsnog niet gegroeid, zeker 538 niet. Wanneer hij een relatief onervaren vriendin zet op de functie van directeur van een zender die ook nog eens niet zo lekker loopt, mag je daar kritisch op zijn. John is dat blijkbaar in dit geval niet geweest, maar die zit dan ook niet zo diep in de radiowereld als de medewerkers van 538 en de mensen hier.

Als ik John de Mol of Adriani was, had ik alles op alles gezet om de meest ervaren directeur te vinden die er is. Op mijn knieën gesmeekt of Minneboo weer terug wil komen. Of Niels Hoogland, of Erik de Zwart, de bewezen successen. Er zijn veel ervaren mensen in de radiowereld te vinden die dit hadden kunnen doen. Het laatste wat 538 nu nodig heeft is iemand die nog moet gaan groeien in deze rol en nergens een indrukwekkende staat van dienst heeft opgebouwd.
Helaas gebeurt dat nu alsnog, ze zetten een lichtgewicht op de functie. Ik vind het een belediging en respectloos voor de zender.
Wanneer het heel goed zou gaan met 538, hadden ze kunnen kijken of ze Coco in de vorm van assistent PD hadden kunnen "inwerken" totdat ze ervaren genoeg was om het over te nemen. Gewoon onprofessioneel dus, ik vraag me af of Coco enig idee heeft waar ze instapt en hoe onmogelijk het voor haar gaat worden.
boxfm schreef: 28 aug 2020 11:48 Laten we niet vergeten dat zenderbaas bij de Talpa-zenders een beperkte vrijheid in de functie heeft (Dave liet zich eerder al uit over de bemoeizucht van John de Mol). En laten we dus vooral niet vergeten dat John zich met details bemoeit, kan mij niet voorstellen dat hij zich niet met de aanstelling van Coco heeft bemoeid. Puur een 'vriendendienstje' erdoorheen drukken lijkt mij niet zo makkelijk daar.
Het probleem met John de Mol is dat hij zich bemoeit met details, maar geen tijd heeft om grondig te checken wat er nu "echt" allemaal speelt. Dat maakt het ook zo lastig. Hij heeft geen tijd om zich goed te verdiepen in de grote lijnen (wat speelt er nu allemaal echt op de Bergweg?), maar belt wel wanneer een spelletje hem niet aanstaat.
Dus Adriani kan wel degelijk "een vriendinnetje binnenhalen". Dat is een kwestie van het heel mooi verkopen aan John, die (naar ik aanneem) ook wel zal aannemen van Adriani dat zij de geschikte kandidaat is.

Hoe verklaar je anders dat het "toevallig" de beste vriendin van zijn vrouw is die hij nu binnenhaalt, terwijl ze nergens aantoonbaar bewijs heeft dat ze deze klus aankan?
Herman ven Schippers schreef: 28 aug 2020 12:29 Precies, aan de ene kant is er volgens Kicken bij Talpa een soort dictatuur zonder vrijheden en creativiteit, maar aan de andere kant mogen ze er volgens Kicken dus een soort vriendengroepje op na houden die elkaar de baantjes toeschuiven. Geen idee, maar dat kan er bij mij niet in.
Dat is kort door de bocht. Je ziet vaak juist bij een "dictatuur" dat er een klein clubje is met privileges. Dus als Adriani "goed ligt" bij John, dan kan hij na een verkooppraatje makkelijk een vriendin op die positie zetten.
Maar iedereen die lager in de pikorde staat, kan wel degelijk last hebben van de "dictatuur" omdat zij geen vrijheden hebben en strak in het regime moeten lopen. Dat is precies wat er nu aan de hand is bij Talpa.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Lotte van der Neven schreef: 28 aug 2020 14:55 Of Niels Hoogland, of Erik de Zwart, de bewezen successen. Er zijn veel ervaren mensen in de radiowereld te vinden die dit hadden kunnen doen. Het laatste wat 538 nu nodig heeft is iemand die nog moet gaan groeien in deze rol en nergens een indrukwekkende staat van dienst heeft opgebouwd.
Ik ken Coco niet, maar begrijp dat ze wegkomt van de best beluisterde zender van het moment. Dat lijkt mij een bewezen succes, howel ik haar rol daarin dus niet echt ken. Niels Hoogland en Erik de Zwart hebben wel succes gehad, maar zeker ook grote missers. Garantie op succes heb je met deze mannen echt niet.
Rock 'n roll is better than music!
RadioLove95

Oortjes schreef: 28 aug 2020 17:47
Lotte van der Neven schreef: 28 aug 2020 14:55 Of Niels Hoogland, of Erik de Zwart, de bewezen successen. Er zijn veel ervaren mensen in de radiowereld te vinden die dit hadden kunnen doen. Het laatste wat 538 nu nodig heeft is iemand die nog moet gaan groeien in deze rol en nergens een indrukwekkende staat van dienst heeft opgebouwd.
Ik ken Coco niet, maar begrijp dat ze wegkomt van de best beluisterde zender van het moment. Dat lijkt mij een bewezen succes, howel ik haar rol daarin dus niet echt ken. Niels Hoogland en Erik de Zwart hebben wel succes gehad, maar zeker ook grote missers. Garantie op succes heb je met deze mannen echt niet.
Wat komt er concreet overheen met werkzaamheden die ze bij Radio2 heeft gedaan met de werkzaamheden die ze nu gaat doen? Met dit argument kun je als keukenjuf van Radio2 al zenderbaas van 538 worden.
Plaats reactie