Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 538

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 11 aug 2020 23:30
Daan! schreef: 11 aug 2020 22:45 Ik vind het evengoed een risico om alleen Wietze naar de lunch te halen. De luistercijfers zakken vanaf 9/10u in. Dus als ze de programmering willen wijzigen, zou ik Mark daar weg halen. Opties door wie hij vervangen zou kunnen worden, zijn Niek of Barend. Mark zou dan of naar de vroege avond kunnen en daar 19-21 doen of naar 14-16 terug. Dan zou Ivo weer naar de avond kunnen.

Overigens gaat het alleen verplaatsen van namen biets doen verbeteren aan de luistercijfers. De programma’s moeten dan (ook) inhoudelijk op de schop.
Het zakt inderdaad in vanaf 9/10 uur. Ik opteer voor een terugkeer van Greatest Hits met daarna een lunchprogramma. Ik heb al eerder gezegd dat Niek van der Bruggen te groot is voor enkel een programma op vrijdagmiddag en zondagochtend en te klein voor een vast drive-time programma. Een lunchprogramma zou ideaal zijn voor hem. En ik vind hem een betere optie dan Wietze de Jager. Wietze zie ik op termijn wel de drive-time vullen. Tussen 14 en 16 zou ik Mark Labrand programmeren (programmatitel: 538 Hitzone?) en hem ook de 538Top50 laten doen. Dit maakt dat Ivo van Breukelen Greatest Hits gaat doen, tenzij Barend van Deelen wordt doorgeschoven naar de dagprogrammering.
Ik had het ook zo in m'n hoofd ztten: Greatest Hits en Hitzone terugbrengen en Niek in de lunch.
Ik vraag me wel af of ze voor Niek gaan kiezen, als er een lunchprogramma terugkomt. Hoewel ik het hoop, lijkt me Wietze een logischere optie.
Het is nu sowieso wel raar dat de vrijdag zo anders geprogrammeerd is tijdens de office hours.

Het onderstaande lijkt me dan de beste optie:

Ma-do
10:00-12:00u Greatest Hits met Ivo
12:00-14:00u 538 Lunchshow met Niek
14:00-16:00u Hitzone met Mark

Vr
10:00-12:00u Greatest Hits met Ivo
12:00-14:00u 538 Lunchshow met Niek
14:00-18:00u 538 TOP50 met Mark
Oren open!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik heb 538 al een tijdje niet meer op, maar wat is het voor iets? Zoals ik het lees, denk niet dat Niek een kans op 538 krijgt. Ik denk dat ze aan het testen zijn met Dennis op Veronica nu in de middag en Niek met Frederique om de ochtend te laten doen op Veronica. Ik zal 538 morgen even gaan volgen. Maar voor de hand ligt misschien wel dat Wietze een lunchshow gaat toen wat anders?
Daan!

Bericht door Daan! »

Niek wordt niet getest met Frederique voor de ochtend van Veronica. Frederique wil dat niet en ik vraag me af of Niek dat wil.
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

jessica schreef: 11 aug 2020 23:39 Waarom zou Wietze met zijn team niet de ochtendshow van Giel gaan overnemen op Veronica.
Ik denk dat Barend de lunchshow op 538 gaat doen. Ochtend en middagshow op 538 blijven ongewijzigd. Greatest Hits zou wel kunnen terugkeren.
Op zich zou dit geen gekke gedachte zijn.
Alleen waarom spreekt hij (samen met andere dj's) dan de promo in op Radio 538? Dan lijkt het mij meer voor de hand liggen dat hij in de dagprogrammering van 538 terecht gaat komen. Waar dan ook; lunch, drivetime ochtend, drivetime middag of écht tijdens werktijd, en dus een ander tijdslot.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan0612 schreef: 12 aug 2020 19:50
jessica schreef: 11 aug 2020 23:39 Waarom zou Wietze met zijn team niet de ochtendshow van Giel gaan overnemen op Veronica.
Ik denk dat Barend de lunchshow op 538 gaat doen. Ochtend en middagshow op 538 blijven ongewijzigd. Greatest Hits zou wel kunnen terugkeren.
Dit is wel een gekke gedachte. Net zoals de gedachte dat Lex Gaarthuis de ochtendshow van Veronica zou gaan doen.

Wietze is gehaald om klaar te stomen voor een prominente plek oo 538 in de nabije toekomst. Die gaan ze niet op Veronica zetten. De zender waar een sterfhuisconstructie wordt gehanteerd.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef: 12 aug 2020 20:16
Dit is wel een gekke gedachte. Net zoals de gedachte dat Lex Gaarthuis de ochtendshow van Veronica zou gaan doen.

Wietze is gehaald om klaar te stomen voor een prominente plek oo 538 in de nabije toekomst. Die gaan ze niet op Veronica zetten. De zender waar een sterfhuisconstructie wordt gehanteerd.
Sterfhuisconstructie klinkt wel heel negatief voor een Wilfred Genee bijvoorbeeld. Die is speciaal naar Radio Veronica gehaald zelfs.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 12 aug 2020 20:31

Sterfhuisconstructie klinkt wel heel negatief voor een Wilfred Genee bijvoorbeeld. Die is speciaal naar Radio Veronica gehaald zelfs.
Het klinkt inderdaad negatief, maar het is realiteit. Er vindt desinvestering plaats bij Veronica. Logisch gezien Veronica een klein marktaandeel heeft in een steeds kleiner wordende markt. Aangezien Veronica nog een strategisch belang heeft binnen de Talpa groep is afstoten of verkopen geen optie, maar hierover spreken we elkaar al in het Veronica topic :D
RadioLove95

Phoenix schreef: 12 aug 2020 21:12

Het klinkt inderdaad negatief, maar het is realiteit. Er vindt desinvestering plaats bij Veronica. Logisch gezien Veronica een klein marktaandeel heeft in een steeds kleiner wordende markt. Aangezien Veronica nog een strategisch belang heeft binnen de Talpa groep is afstoten of verkopen geen optie, maar hierover spreken we elkaar al in het Veronica topic :D
Dus Wilfred Genee is een desinvestering?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 12 aug 2020 21:13

Nee.
Vanaf 2017 zag je de investeringen terug lopen bij Veronica, want nadat Veronica in handen viel van Talpa werd van dure krachten (Van Inkel, Van Velthuyzen, Van Leeuwen) afscheid genomen. Hun plekken werden ingenomen door goedkopere arbeidskrachten, die al op de loonlijst stonden bij Talpa.
RadioLove95

Phoenix schreef: 12 aug 2020 21:22
RadioLove95 schreef: 12 aug 2020 21:13

Nee.
Vanaf 2017 zag je de investeringen terug lopen bij Veronica, want nadat Veronica in handen viel van Talpa werd van dure krachten (Van Inkel, Van Velthuyzen, Van Leeuwen) afscheid genomen. Hun plekken werden ingenomen door goedkopere arbeidskrachten, die al op de loonlijst stonden bij Talpa.
Wilfred Genee verdient niet minder dan Bart van Leeuwen denk ik persoonlijk. Rik Romijn en Niels ernaast is een aardige kostenpost. Giel Beelen is aangenomen in de periode er na.....
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 12 aug 2020 21:27 Giel Beelen is aangenomen in de periode er na.....
Het salaris van Giel Beelen was lager dan dat van Jeroen van Inkel.
RadioLove95

Phoenix schreef: 12 aug 2020 21:41
RadioLove95 schreef: 12 aug 2020 21:27 Giel Beelen is aangenomen in de periode er na.....
Het salaris van Giel Beelen was lager dan dat van Jeroen van Inkel.
Bron?
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Radio Veronica kan beter verkocht worden en Talpa zou de focus volledig op 538 en Radio 10 kunnen leggen.

Die hele ex-SRG buidel drukt op de marktaandelen van Talpa Radio.
jessica

Bericht door jessica »

Strategisch gezien gaat Talpa Veronica nooit verkopen, maar daar staat al een hele discussie over in het Veronica topic.

Ik weet dat Wietze gehaald is om op termijn een primetime positie in te nemen op 538. Maar er waren ook plannen om een ochtendshow op Sky te gaan doen. Ik denk dat die plannen door de huidige situatie even niet gaat plaatsvinden. Giel Beelen gaat weg, dus Veronica heeft een ochtendshow nodig, waarom zouden ze Wietze niet een jaar lang laten warmdraaien bij Veronica. Wietze staat al op de loonlijst en zo kost de ochtendshow van Veronica niets extra. Wel de besparing van Giel.
boxfm

Bericht door boxfm »

jessica schreef: 12 aug 2020 23:41 Strategisch gezien gaat Talpa Veronica nooit verkopen, maar daar staat al een hele discussie over in het Veronica topic.

Ik weet dat Wietze gehaald is om op termijn een primetime positie in te nemen op 538. Maar er waren ook plannen om een ochtendshow op Sky te gaan doen. Ik denk dat die plannen door de huidige situatie even niet gaat plaatsvinden. Giel Beelen gaat weg, dus Veronica heeft een ochtendshow nodig, waarom zouden ze Wietze niet een jaar lang laten warmdraaien bij Veronica. Wietze staat al op de loonlijst en zo kost de ochtendshow van Veronica niets extra. Wel de besparing van Giel.
Voor Wietze is het een fijne kans om goed warm te kunnen draaien, maar voor de radiomerken naar mijn mening niet. Je wil een jock profileren als gezicht van je zender, iets dat lang aan iemand blijft kleven. Hij is nu bekend als 538'er (al zullen nog genoeg mensen denken aan Q), dan moet je het opbouwen als Veronica-gezicht om later weer een naar een andere (Talpa-)zender te gaan.

Voor de drivetime is het dan handiger om Wietze nu te houden als vervanger, zodat de opvolging op drivetime bij 538 ook logischer is. Maar ben het wel eens dat het voor Wietze mooi zou zijn om goed warm te draaien, maar zie dan meer iets in een lunchshow op 538.
Plaats reactie