Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

WinnaarRadioring2023 schreef: 01 jun 2021 10:51
density1 schreef: 31 mei 2021 23:50 Nou, let's go. FunX op FM landelijk, maar wat dan te doen met de huidige randstad dekking?
Hebben wel een goede sound tegenwoordig, Omnia processing all over the place daar, maar dat even terzijde.
Je kan 3FM toch in dat kavel zetten, of nog beter, maak het commercieel.
Dat kan ook, en geef de rest van de frequenties aan Radio 5 of verdeel ze onder nieuwkomers zoals Kink die nu naast de pot pissen omdat er zo nodig een uitstel van de verdeling aan komt.
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 01 jun 2021 10:32 Afbeelding

NOSop3 is ook wel een duur grapje.
Ben wel benieuwd waardoor de kosten van NOSop3 zoveel hoger zijn. FunX heeft ook NOSop3. Het kan zo zijn dat dit de kosten van héél het platform van NOSop3 is (inclusief andere social media).
Oren open!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Herman vanaf komende zaterdag een uurtje langer, 7-9 uur
Pot

Bericht door Pot »

aapdedino schreef: 01 jun 2021 22:11 Herman vanaf komende zaterdag een uurtje langer, 7-9 uur
Mooi dat hij langzamerhand terug komt. Je merkt wel dat hij nog niet de power heeft, die hij had.
Oren open!
Smid70

Bericht door Smid70 »

petoi schreef: 01 jun 2021 10:56
Satfreak13 schreef: 01 jun 2021 09:53 Ik vraag me af hoeveel mensen THUIS nog naar de ether FM luisteren. DAB+ volstaat prima onderweg.
*steekt zijn hand op*
Overigens ook onderweg want rij nog in de eerste auto die ik kocht, Bouwjaar 2007.

Reden is puur dat ik geen geld en moeite in nieuw wil steken. Mijn FM radio heeft voor de zenders die ik luister gewoon optimaal bereik, enige wat ik mis is Kink maar via DAB+ is het bereik binnen gewoon ruk en de geluidskwaliteit van de 3 DAB zenders die ik heb matched ook niet met mijn FM stereo.
Mik wilde zeggen "c'est moi" maar ik denk dat je dat niet moet onderschatten. Veel mensen die geen behoefte hebben om apparaten die het nog goed zomaar te vervangen en dan gaat het echt niet alleen om ouderen.
Prima reden, maar als de zenders waar jij naar luistert alleen nog maar via DAB+ of internet te ontvangen is ga je waarschijnlijk toch overstag.
En dat is nou net wat de radio 5 luisteraar doet. En dat heeft Radio 5 geen windeieren gelegd.

Bij mij thuis in Leiden is DAB+ prima te ontvangen binnenshuis in mijn kamer.
Voor de rest heb ik Sonos in het huis. In de auto DAB+. Geen FM meer nodig.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De oudere DABradios hebben meer moeite signaal te ontvangen dan de nieuwere.

Ervaring? Ja. Ik heb meerdere versies van 1 type DABradio in huis. En inderdaad de eerste modellen ontvangen alleen signaal bij de buitenranden van het huis. De nieuwere modellen kunnen overal worden geplaatst.
density1

Bericht door density1 »

Ligt er aan waar je woont. Als je letterlijk naast de zendmast woont kun je alles tot diep in het huis ontvangen, zelfs bij computers in de buurt. Maar woon je wat verder kun je dit echt wel vergeten....
Smid70

Bericht door Smid70 »

density1 schreef: 03 jun 2021 10:41 Ligt er aan waar je woont. Als je letterlijk naast de zendmast woont kun je alles tot diep in het huis ontvangen, zelfs bij computers in de buurt. Maar woon je wat verder kun je dit echt wel vergeten....
Ik heb geen idee waar die antenne staat maar ik woon er niet naast. Het ontvangst is in de loop van de afgelopen 2 jaar wel verbeterd. En in de auto is het bijna perfect.
Maar volgens mij verliezen we het topic uit beeld.
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Smid70 schreef: 03 jun 2021 12:59
density1 schreef: 03 jun 2021 10:41 Ligt er aan waar je woont. Als je letterlijk naast de zendmast woont kun je alles tot diep in het huis ontvangen, zelfs bij computers in de buurt. Maar woon je wat verder kun je dit echt wel vergeten....
Ik heb geen idee waar die antenne staat maar ik woon er niet naast. Het ontvangst is in de loop van de afgelopen 2 jaar wel verbeterd. En in de auto is het bijna perfect.
Maar volgens mij verliezen we het topic uit beeld.
In Leiderdorp langs de a4 heb je 2 van die zendmasten, ik denk dat het daar vandaan komt.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 31 mei 2021 23:50 Nou, let's go. FunX op FM landelijk, maar wat dan te doen met de huidige randstad dekking?
Hebben wel een goede sound tegenwoordig, Omnia processing all over the place daar, maar dat even terzijde.
Ja 3FM gewoon per op bod aan de commercie verkopen inclusief kavel zul je zien dat de luistercijfers weer gaan stijgen en je bent gelijk van een grote kostenpost af.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 04 jun 2021 12:08
Ja 3FM gewoon per op bod aan de commercie verkopen inclusief kavel zul je zien dat de luistercijfers weer gaan stijgen en je bent gelijk van een grote kostenpost af.
Verstand komt met de jaren :lol: Al de tweede keer in korte tijd dat jessica haar mening in positief opzicht bijstelt.
jessica schreef: 01 apr 2015 13:48 Niet eens. 3FM heeft met haar zender wel degelijk belang. Ik heb radio Veronica de afgelopen 15 jaar geen onbekende groepen horen ontdekken. Bijna ieder Nederlands talent is bij 3FM voor het eerst op de radio geweest. Zijn ze daarna een succes bijvoorbeeld Kensington, dan hoor je ze opeens ook op alle andere zenders.

Bij 3FM en Radio2 is de afwisseling veel groter qua muziek omdat zij niet alleen hoeven te kijk naar de luistercijfers. Ze kunnen ook gewoon nieuwe onbekendere stromingen draaien. Gewoon commerciele praat van Erik de Zwart omdat zijn winkeltje Veronica er last van heeft.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Janno

Bericht door Janno »

Voortschrijdend inzicht heet dat :)) Ik ben in het verleden ook wel positiever geweest over de NPO-zenders dan nu. Een zender verandert, een mens ook.
jessica

Bericht door jessica »

Janno schreef: 04 jun 2021 22:35 Voortschrijdend inzicht heet dat :)) Ik ben in het verleden ook wel positiever geweest over de NPO-zenders dan nu. Een zender verandert, een mens ook.
Dat was mijn mening toen ja en ik stond er ook achter. Maar zowel 3FM, Radio2 en de laatste tijd Veronica zijn erg veranderd. De 1e twee wat mij betreft niet ten positieve, de laatste Veronica wel. Ik zie nu Veronica ook wel nieuwe bandjes en nieuwe muziek gaan ontdekken. Dat was vroeger ondenkbaar. Vandaar mijn mening nu.
Janno

Bericht door Janno »

jessica schreef: 05 jun 2021 01:24
Janno schreef: 04 jun 2021 22:35 Voortschrijdend inzicht heet dat :)) Ik ben in het verleden ook wel positiever geweest over de NPO-zenders dan nu. Een zender verandert, een mens ook.
Dat was mijn mening toen ja en ik stond er ook achter. Maar zowel 3FM, Radio2 en de laatste tijd Veronica zijn erg veranderd. De 1e twee wat mij betreft niet ten positieve, de laatste Veronica wel. Ik zie nu Veronica ook wel nieuwe bandjes en nieuwe muziek gaan ontdekken. Dat was vroeger ondenkbaar. Vandaar mijn mening nu.
Ik begrijp je helemaal en ik ben het met je eens.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 05 jun 2021 01:24
Dat was vroeger niet ondenkbaar. Lees mijn posts (en die van anderen) van destijds er maar op na. De redenatie dat het de taak van Radio 2 en 3FM was/is om nieuwe muziek en nieuwe bands 'te promoten' heb ik nooit begrepen. Alsof de muziekindustrie volledig afhankelijk zou zijn van Radio 2 en 3FM. Deze functie kan met en zonder Radio 2 en 3FM zo worden ingevuld door commerciële radio en andere media. Radio 2 en 3FM hebben geen enkele publieke toegevoegde waarde. Nu niet en dat hadden ze vijf jaar geleden ook al niet. Er is in die vijf jaar niet schokkend veel veranderd. Ja, Veronica ondergaat een formatwijziging. Maar dit is niet bepalend in de relevantie van Radio 2 en 3FM. Ook zonder de verandering van Veronica zijn Radio 2 en 3FM als publieke zender overbodig. De verandering bij Veronica onderschrijft misschien mijn mening, maar niet meer dan dat.

Vergeet niet dat Hilversum 3 ooit is geïntroduceerd als antwoord op de illegale commerciële zenders Veronica en Noordzee. Toen in de jaren '90 commerciële FM radio legaal werd had misschien symbolisch de stekker al uit Radio 3 gehaald moeten worden.

Het lijkt erop alsof jouw mening wordt gevormd door je persoonlijke voorkeur. Je hebt nu je plek gevonden bij Veronica en bent weg bij 3FM. Maar dat is geen argument om 3FM op te heffen ;-)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Plaats reactie