Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
SB92

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SB92 »

Afbeelding
jessica

Bericht door jessica »

Die Olivier Bakker is geen DJ meer dat is een actievoerder. Lijkt of half 3FM daar nu mee vol zit. Dit hoor je niet op zender te doen.
Hij krijgt zijn salaris indirect uit die STER opbrengsten. Er zijn andere wegen om als je het niet eens bent met een reclame om je ongenoegen kenbaar te maken.

Dan dien je gewoon een klacht in bij de reclamecode commissie. Maar is er niets met de commercial aan de hand anders dan dat jij niet achter de boodschap staat dan moet je gewoon je mond dicht houden. Als je het niet eens bent met het merk waspoeder ga je ook niet roepen dat het klote is.

Als de leiding dit heeft bepaald heb je je als werknemer gewoon stil te houden. Ga gewoon je werk doen. Plaatjes aankondigen.
SB92

Bericht door SB92 »

Vroeger zat de NPO nog vol met meningen, maar blijkbaar mogen DJ's tegenwoordig hun mening niet meer geven. Behalve Rick van Velthuysen midden in de nacht, dan wordt het blijkbaar gedoogd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 14 nov 2021 00:33 Die Olivier Bakker is geen DJ meer dat is een actievoerder. Lijkt of half 3FM daar nu mee vol zit. Dit hoor je niet op zender te doen.
Hij krijgt zijn salaris indirect uit die STER opbrengsten. Er zijn andere wegen om als je het niet eens bent met een reclame om je ongenoegen kenbaar te maken.

Dan dien je gewoon een klacht in bij de reclamecode commissie. Maar is er niets met de commercial aan de hand anders dan dat jij niet achter de boodschap staat dan moet je gewoon je mond dicht houden. Als je het niet eens bent met het merk waspoeder ga je ook niet roepen dat het klote is.

Als de leiding dit heeft bepaald heb je je als werknemer gewoon stil te houden. Ga gewoon je werk doen. Plaatjes aankondigen.
Betaald uit reclameinkomsten? Dat is nieuw voor mij. Waar zijn die miljoenen subsidie voor 3fm dan voor?
Owja, om de dure djs van radio 2 te betalen.

Bevestigt maar weer waarom 3fm nog bestaat.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 14 nov 2021 08:18
jessica schreef: 14 nov 2021 00:33 Die Olivier Bakker is geen DJ meer dat is een actievoerder. Lijkt of half 3FM daar nu mee vol zit. Dit hoor je niet op zender te doen.

Betaald uit reclameinkomsten? Dat is nieuw voor mij. Waar zijn die miljoenen subsidie voor 3fm dan voor?
Owja, om de dure djs van radio 2 te betalen.

Bevestigt maar weer waarom 3fm nog bestaat.
Tja. Vijf jaar geleden 'betaalde' 3FM voor Radio 2 (en m.n. Radio 1, 4 en 5). De NPO heeft het zelf verwaarloosd. Overigens wordt Olivier niet door de Ster betaald, maar door AVROTROS. De omroepen krijgen subsidie van de overheid. Een deel van de subsidie komt weer uit reclame-inkomsten van de Ster.

Overigens gaat 99% van de zendtijd niet over dit soort onderwerpen, dus om te zeggen dat het geen radiozender is maar een politiek broeinest is overdreven.
Oren open!
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Pot schreef: 14 nov 2021 09:35 Overigens gaat 99% van de zendtijd niet over dit soort onderwerpen, dus om te zeggen dat het geen radiozender is maar een politiek broeinest is overdreven.
Mee eens natuurlijk.
Waar het wat mij betreft om gaat zijn 2 dingen.

Het argument 'we zijn een inclusieve zender'. Maar kennelijk niet zo inclusief dat er ruimte is voor een andere mening dan die van de programmamakers. Daarmee wordt 'we zijn een inclusieve zender' wel een vreemd argument.

Dat programmamakers een eigen mening hebben kan natuurlijk. Hoewel de verzuiling al lang niet meer zo prominent aanwezig is als pakweg 50 jaar geleden, zullen bijvoorbeeld EO'ers, BNNVARA'ers en AVROTROS'ers over sommige onderwerpen niet dezelfde mening hebben. Dat kan en mag ook in de programma's te horen zijn. Maar met alleen jouw mening als argument roepen dat je sommige reclames zou moeten weigeren slaat nergens op, zolang men in die reclame niet over de schreef gaat.
SB92

Bericht door SB92 »

Maar wat een verschrikkelijk kwetsende reclame, snap wel dat je als DJ daar iets over wil zeggen. Al meerdere mensen gehoord die stoppen met 3FM/NPO luisteren door die reclame.

Verder is het vrijheid van meningsuiting en als de reclame voldoet aan de vereisten is er weinig aan te doen . Vind de oplossing van Olivier wel mooi, door er na het reclameblok steeds iets over te zeggen.

Er doorheen geluid maken zoals Frank (volgens mij?) heeft gedaan vind ik niet de oplossing.

Wel een echte BNNVARA actie, dat dan weer wel :-D

Bart zou trots zijn.
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

SB92 schreef: 14 nov 2021 10:06 Maar wat een verschrikkelijk kwetsende reclame, snap wel dat je als DJ daar iets over wil zeggen. Al meerdere mensen gehoord die stoppen met 3FM/NPO luisteren door die reclame.

Verder is het vrijheid van meningsuiting en als de reclame voldoet aan de vereisten is er weinig aan te doen . Vind de oplossing van Olivier wel mooi, door er na het reclameblok steeds iets over te zeggen.

Er doorheen geluid maken zoals Frank (volgens mij?) heeft gedaan vind ik niet de oplossing.

Bart zou trots zijn.
Als mensen stoppen met luisteren naar een radiostation door een enkele reclame begin ik mij toch af te vragen of echt niemand meer een beetje incasseringsvermogen heeft.
SB92

Bericht door SB92 »

Iwanvl schreef: 14 nov 2021 12:27
SB92 schreef: 14 nov 2021 10:06 Maar wat een verschrikkelijk kwetsende reclame, snap wel dat je als DJ daar iets over wil zeggen. Al meerdere mensen gehoord die stoppen met 3FM/NPO luisteren door die reclame.

Bart zou trots zijn.
Als mensen stoppen met luisteren naar een radiostation door een enkele reclame begin ik mij toch af te vragen of echt niemand meer een beetje incasseringsvermogen heeft.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat voor sommige vrouwen het heel veel impact heeft om zo'n reclame te horen. Bijvoorbeeld als je juist wel of niet de keuze hebt gemaakt voor abortus. Dat zijn geen makkelijke beslissingen en daar kunnen je leven lang nog best emoties over vrij komen.

Als je daar geen trek in hebt kan ik mij voorstellen dat je de NPO even mijdt voor een tijdje, zolang deze reclame er is.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Of je zet de radio gewoon uit tijdens reclame nieuws reclame. Maar om daarom meteen een hele zender te vermijden.
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

SB92 schreef: 14 nov 2021 12:50

Bart zou trots zijn.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat voor sommige vrouwen het heel veel impact heeft om zo'n reclame te horen. Bijvoorbeeld als je juist wel of niet de keuze hebt gemaakt voor abortus. Dat zijn geen makkelijke beslissingen en daar kunnen je leven lang nog best emoties over vrij komen.

Als je daar geen trek in hebt kan ik mij voorstellen dat je de NPO even mijdt voor een tijdje, zolang deze reclame er is.
In dat geval kunnen mensen maar beter met oog en oorkleppen op gaan leven, men noemt zich tegenwoordig zo open minded met alles. Totdat het niet in het straatje past dan is de wereld te klein. In mijn optiek moet men hier aan (deze reclame) geen aandacht besteden in plaats van het groter maken dan het is. Daarnaast ben ik wel benieuwd als een stichting van een andere religie dit spotje had ingeschoten men ook zo had geredeneerd. Ik vind het allemaal maar symboolpolitiek wat bepaalde dj's van 3FM hiermee trachten te bereiken.
SB92

Bericht door SB92 »

Iwanvl schreef: 14 nov 2021 13:03

In dat geval kunnen mensen maar beter met oog en oorkleppen op gaan leven, men noemt zich tegenwoordig zo open minded met alles. Totdat het niet in het straatje past dan is de wereld te klein. In mijn optiek moet men hier aan (deze reclame) geen aandacht besteden in plaats van het groter maken dan het is. Daarnaast ben ik wel benieuwd als een stichting van een andere religie dit spotje had ingeschoten men ook zo had geredeneerd. Ik vind het allemaal maar symboolpolitiek wat bepaalde dj's van 3FM hiermee trachten te bereiken.
Dat mag natuurlijk. Ben ook wel benieuwd hoe de DJ's hier zelf over denken. Zag ook al een aantal Radio 2 DJ's die hier moeite mee hadden, maar het kan best zo zijn dat stilzwijgen beter is dan er iets over zeggen.
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

SB92 schreef: 14 nov 2021 13:18
Iwanvl schreef: 14 nov 2021 13:03

Dat mag natuurlijk. Ben ook wel benieuwd hoe de DJ's hier zelf over denken. Zag ook al een aantal Radio 2 DJ's die hier moeite mee hadden, maar het kan best zo zijn dat stilzwijgen beter is dan er iets over zeggen.
Persoonlijk sta ik ook helemaal niet achter dit reclame spotje, echter is het niet aan de medewerkers van een zender om aan te geven welke adverteerder er wel en niet mag adverteren, daar gaat de ster over in het geval van de PO. Daarnaast had het Olivier en Frank gesierd als ze een open discussie hierover hadden gestart, ipv hun mening te geven. Als men zo divers en inclusief zegt te zijn zouden ze ook open moeten staan voor een discussie hierover met zowel voor als tegenstanders. Maar helaas laat de PO op meerdere vlakken dat stuk vallen, de coronasituatie had ook een mooi punt van discussie kunnen zijn mits fatsoenlijk en respectvol beargumenteert.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

SB92 schreef: 14 nov 2021 00:37 Vroeger zat de NPO nog vol met meningen, maar blijkbaar mogen DJ's tegenwoordig hun mening niet meer geven. Behalve Rick van Velthuysen midden in de nacht, dan wordt het blijkbaar gedoogd.
Als het maar een behoorlijk rechtse mening is mag het wel, volgens veel RF'ers. Zalig die cognitieve dissonantie hier.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Het gaat hier nu om menigen, maar laten we onderscheid maken tussen programmatijd en commercials.

Programmamakers mogen alles doen in hun programma wat ze willen, lijkt me. Iedere mening geven. De NPO hoort ook door diverse omroepen diverse meningen te laten horen. Maar dat is toch heel wat anders dan in reclamezendtijd? Dat is niet hun programma. Waarom mogen ze überhaupt door commercials praten? Het is niet aan een programmamaker om iets van de commercials te vinden.
Iwanvl schreef: 14 nov 2021 12:27 Als mensen stoppen met luisteren naar een radiostation door een enkele reclame begin ik mij toch af te vragen of echt niemand meer een beetje incasseringsvermogen heeft.
Ik geloof niet dat iemand dit doet. De consument is toch wel slim genoeg om te snappen dat een zender geen invloed op de commercials heeft.
Plaats reactie