Daan! schreef: ↑13 jun 2022 13:01
Alleen hoeveel kansen moet Jelte in de middag krijgen?
Als je naar de feiten kijkt (die ik nog bewust heb meegemaakt):
Ruud de Wild (1): Ruud heeft aangegeven dat de chemie er met Kimberley er niet was. Ruud vertrok na drie jaar (snel).
Lindo Duvall: Programma scoorde wel goed, maar Lindo heeft aangegeven zich daar niet op zijn plek te voelen. Ik denk, maar kan het niet onderbouwen, dat de middagshow op het station heeft geleund destijds. Niet voor niets kwam hier het topic destijds dat 538 een goede middagshow miste en n.b. werd de middagshow enkele maanden later vervangen.
Ruud de Wild (2): Na het vertrek van Niek, is het programma nooit meer zo goed geworden. Dit heeft Ruud zelf aangeven. Na vijf jaar moest Ruud plaatsmaken.
Evers: Evers scoorde goed, maar Jelte heeft daar toch niets toegevoegd. Als vervangende sidekick was hij prima, maar dat was het dan ook. Als hij er niet was, miste ik hem echt niet.
538 Ochtendshow: Deze show heeft ook heel veel kritiek gehad hier en heeft het eigenlijk ook nooit kunnen waarmaken. Na drie jaar van zender gehaald.
Niels en Froukje heb ik altijd belachelijk slecht gevonden.
De Frank en Vrijdagshow heb ik weinig tot niet geluisterd, maar scoorde wel en wordt hier ook positief gewaardeerd. Mij heeft het nooit kunnen boeien, maar misschien is het niet eerlijk te vergelijken met Ekstra Weekend.
Naar mijn mening is Jelte iemand die je er prima bij kan hebben, maar hij gaat niet de wedstrijd voor je beslissen door een goede voorzet of een doelpunt. Jelte heeft al zoveel jaar in de middag gezeten, moet daar dan per se naar terug gegrepen worden?
Dan zie ik liever Barend en Iris de middag doen. Dat past beter bij de ochtend en je kunt nog zeker tien jaar voorruit met B&I als ze zouden willen.
Toevallig heb ik vorige week de 538 ochtends een aantal keer geluisterd. Ik vind het niet per se heel goed, maar Klaas heeft wel een mening en er gebeurt wel wat in die show. Ze creëren in ieder geval meer content zelf dan dat bij Frank gebeurde. En ik denk dat het team ook beter bij elkaar past.