Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoi24

Re: Veranderingen 538

Bericht door Hoi24 »

Jobfr schreef: 28 jun 2022 11:16 Ik verwacht niet zoveel veranderingen. November is al veel veranderd.

Coen inplaats van Niek van 12:00-14:00 is al bekend. Coen en Sander van 16:00-19:00 op vrijdag is al bekend.

Ik verwacht dat de top 50 en Barend en Iris gewoon naar eerder en later verschuiven. Niek van de Bruggen kan 16:00-19:00 op zaterdag en zondag doen. Verder blijft het denk ik hetzelfde.
Bij 3fm waren er rond december veranderingen en nu ook.

En Lindo verdient wel een plek tussen 10 - 16 uur doordeweeks wat mij betreft want hij is echt een goede dj.
En Jurjen is ook een top dj.

Het zou mij leuk lijken als Barend en Iris in de avond tussen 19 - 21/22 zitten want hun zijn samen echt leuk
justingroot

Bericht door justingroot »

J-V NL schreef: 16 jun 2022 17:01
justingroot schreef: 16 jun 2022 16:48
Robbinho schreef: 01 apr 2022 15:03 Na volgende is Wietze er 2 weken niet, dan 2 weken Lindo aldus Wietze vanochtend. Had Niek hier niet logischer geweest?
Ik denk dat Barend op 19:00 - 22:00 laten zitten veel beter had geweest, want de avond van SLAM! wordt steeds groter. (Het Avondcircus met Daniël Lippens, Erik-Jan Rosendhaal en Julia Maan)
Daarover gesproken, slam zou nu wel slim zijn (denk ik) als het avondcircus naar de middag halen nu Coen en Sander weg moeten.
Ja, daar heb je een punt. Dimitris Kops is ook niet bepaald "trekkend" en bekend. Daniël Lippens kent iedereen, en ze maken puur content. Ik denk dat SLAM! best marktleider kan worden als ze slim zijn. Ze zouden bijvoorbeeld Barend van Deelen kunnen vragen om daar de avondshow te maken. Ik denk dat Barend wel bij SLAM! past. Of misschien wilt Igmar Felicia wel terugkomen.
justingroot

Bericht door justingroot »

J-V NL schreef: 16 jun 2022 17:01
justingroot schreef: 16 jun 2022 16:48
Robbinho schreef: 01 apr 2022 15:03 Na volgende is Wietze er 2 weken niet, dan 2 weken Lindo aldus Wietze vanochtend. Had Niek hier niet logischer geweest?
Ik denk dat Barend op 19:00 - 22:00 laten zitten veel beter had geweest, want de avond van SLAM! wordt steeds groter. (Het Avondcircus met Daniël Lippens, Erik-Jan Rosendhaal en Julia Maan)
Daarover gesproken, slam zou nu wel slim zijn (denk ik) als het avondcircus naar de middag halen nu Coen en Sander weg moeten.
Ja, daar heb je een punt. Dimitris Kops is ook niet bepaald "trekkend" en bekend. Daniël Lippens kent iedereen, en ze maken puur content. Ik denk dat SLAM! best marktleider kan worden als ze slim zijn. Ze zouden bijvoorbeeld Barend van Deelen kunnen vragen om daar de avondshow te maken. Ik denk dat Barend wel bij SLAM! past. Of misschien wilt Igmar Felicia wel terugkomen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Hoi24 schreef: 28 jun 2022 12:30
Jobfr schreef: 28 jun 2022 11:16 Ik verwacht niet zoveel veranderingen. November is al veel veranderd.

Coen inplaats van Niek van 12:00-14:00 is al bekend. Coen en Sander van 16:00-19:00 op vrijdag is al bekend.

Ik verwacht dat de top 50 en Barend en Iris gewoon naar eerder en later verschuiven. Niek van de Bruggen kan 16:00-19:00 op zaterdag en zondag doen. Verder blijft het denk ik hetzelfde.

En Lindo verdient wel een plek tussen 10 - 16 uur doordeweeks wat mij betreft want hij is echt een goede dj.

Het zou mij leuk lijken als Barend en Iris in de avond tussen 19 - 21/22 zitten want hun zijn samen echt leuk
Daarmee maak je een in de ogen van 538 geen prettige vergelijking ;-)
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Hehe eindelijk labrand straks met de middagshow. Ik vind trouwens wel dat 538 wat nieuwe radio talent mag laten presteren in de nachten. Zo word het station ook weer frisser en sterker
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Henkjan2016 schreef: 28 jun 2022 15:08
Hoi24 schreef: 28 jun 2022 12:30

Daarmee maak je een in de ogen van 538 geen prettige vergelijking ;-)
[/quote

Waarom niet?
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

fnlradio schreef: 28 jun 2022 15:46 Hehe eindelijk labrand straks met de middagshow. Ik vind trouwens wel dat 538 wat nieuwe radio talent mag laten presteren in de nachten. Zo word het station ook weer frisser en sterker
Zijn ze al mee begonnen met Dylan Boet van 00:00 tot 02:00 uur.

Misschien dat ze Hielke Boersma, Jarno van der Wielen of Patrick Wolda of een andere naam van 3fm ik zeg maar iets kunnen halen voor 02:00 tot 04:00 uur.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik vind Bas Menting ook erg geschikt voor een middagshow. Hij was al prima toen hij af en toe inviel voor Sander en ik vond hem afgelopen 5 middagshows prima.
J-V NL

Bericht door J-V NL »

Denk zelf dat frank dane het niet beter gaat doen dan coen en sander aangezien de ochtendshow ook niet bepaald eruit sprong landelijk, coen en Sander daarintegen wel. Coco hermans noemt dit een ijzersterke programmering…
Ben nog steeds benieuwd wat Niek van der bruggen gaat doen, zou het jammer vinden als hij net als mark labrand ook alleen het weekend moet doen. Al met al ze maken vreemde sprongen bij 538 erg zonde, ze doen alsof frank dane de beste van 538 is met wietze en klaas, durf te wedden dat ook die het niet beter gaan maken. Q en slam zullen coco wel dankbaar zijn die hiervan gaan profiteren
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik was vanmiddag Dit was de Radio aan het luisteren. Ik vind die podcast totaal niet sterk als het om zenders als het om commerciële zenders gaat. Dat bleek ook dit keer wel weer, want de scherpe opmerking kwam uit het publiek. Dat was dat Frank nu opnieuw een succesfactor moet opvolgen, namelijk Coen en Sander waar dat eerder Evers was. Luisteraars gaan toch vergelijken en het wordt toch nooit wat het geweest is. Wat dat betreft is het misschien wel weer goed dat er een tussenpaus is.

Frank was het beste toen hij met Stefan de Groot programma maakte. Jelte heeft zijn kans in de middag wat mij betreft gehad. Het wordt oude wijn in nieuwe zakken.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Het is inderdaad juist fijn dat je een succes niet meteen opvolgt. 2.5 maand is lang genoeg om Coen en Sander ritme al deels te zijn vergeten. Ik denk niet dat Frank Dane mensen die deze zomer blijven luisteren naar 538 wegjaagt en hij kan wel nieuwe/oude luisteraars erbij halen.

Ik ben niet zo pessimistisch als andere hier over 538 omdat de cijfers nu echt nog niet zo slecht zijn. 538 is goed aanwezig in de jonge leeftijdskringen op YouTube en met 538 Koningsdag. Zijn goed actief op Instagram. Wordt online goed geluisterd. Ik denk ook dat de nieuwe meting straks voordelig gaat zijn voor 538. De cijfers in 20-34 zijn al aan het stijgen. Het is de oudere generatie die ze afgelopen jaren deels hebben verloren. De meeste op dit forum horen hier waarschijnlijk bij.

Coen blijft 5 dagen per week te horen op 538 en ook de Coen en Sander show is niet helemaal weg. Je jaagt hun fans dus niet helemaal weg.

Maar goed we gaan het zien. De luistercijfers worden interessant het komende jaar voor 538.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Je vergeet dat Coen (538) zelf aangegeven heeft dat het niet hosanna gaat. Lijkt mij toch een sterke mening buiten wat wij op het forum vinden.
Pot

Bericht door Pot »

Jobfr schreef: 28 jun 2022 21:34 Het is inderdaad juist fijn dat je een succes niet meteen opvolgt. 2.5 maand is lang genoeg om Coen en Sander ritme al deels te zijn vergeten. Ik denk niet dat Frank Dane mensen die deze zomer blijven luisteren naar 538 wegjaagt en hij kan wel nieuwe/oude luisteraars erbij halen.

Ik ben niet zo pessimistisch als andere hier over 538 omdat de cijfers nu echt nog niet zo slecht zijn. 538 is goed aanwezig in de jonge leeftijdskringen op YouTube en met 538 Koningsdag. Zijn goed actief op Instagram. Wordt online goed geluisterd. Ik denk ook dat de nieuwe meting straks voordelig gaat zijn voor 538. De cijfers in 20-34 zijn al aan het stijgen. Het is de oudere generatie die ze afgelopen jaren deels hebben verloren. De meeste op dit forum horen hier waarschijnlijk bij.

Coen blijft 5 dagen per week te horen op 538 en ook de Coen en Sander show is niet helemaal weg. Je jaagt hun fans dus niet helemaal weg.

Maar goed we gaan het zien. De luistercijfers worden interessant het komende jaar voor 538.
Je jaagt fans wel weg. De luisteraar krijgt nu een paar weken totaal wat anders te horen. Dat zorgt er inderdaad voor dat ze C&S vergeten, maar tegelijk programmeer je het programma wel weer op vrijdag. Dus wat is dan de bedoeling van een aantal weken met Mark Labrand?

En de online cijfers van FunX en Slam! zijn ook erg goed nieuws (op dit moment doet Slam het ook qua radiocijfers goed), maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen. Je kunt niet ontkennen dat het sinds het stoppen van Frank in de ochtend beter is gegaan. Na kerst is er niet veel bijgekomen.

Dat ze dan wat bij 20-34 winnen is mooi, maar dat is een veel kleinere groep dan 35-49. Als je in 35-49 wat verliest , verlies per saldo dus bijna altijd wat. Tenzij 538 in 20-34 veel harder stijgt, maar dat is ook niet het geval.
Oren open!
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Daan! schreef: 28 jun 2022 20:22 Frank was het beste toen hij met Stefan de Groot programma maakte. Jelte heeft zijn kans in de middag wat mij betreft gehad. Het wordt oude wijn in nieuwe zakken.
De laatste keer dat Jelte vast geprogrammeerd was in de middag was tijdens Ruuddewild.nl als ik me niet vergis. Nou begon ik precies rond de tijd van Ruuds afscheid naar 538 te luisteren, maar dat was toch geen slecht programma? Je kan op basis daarvan toch niet zeggen dat sidekick(!) Jelte maar niet meer in de middag moet? Of denk jij aan iets anders?
Daan!

Bericht door Daan! »

Ja ik denk iets anders:
Daan! schreef: 13 jun 2022 13:01 Alleen hoeveel kansen moet Jelte in de middag krijgen?
Als je naar de feiten kijkt (die ik nog bewust heb meegemaakt):
Ruud de Wild (1): Ruud heeft aangegeven dat de chemie er met Kimberley er niet was. Ruud vertrok na drie jaar (snel).
Lindo Duvall: Programma scoorde wel goed, maar Lindo heeft aangegeven zich daar niet op zijn plek te voelen. Ik denk, maar kan het niet onderbouwen, dat de middagshow op het station heeft geleund destijds. Niet voor niets kwam hier het topic destijds dat 538 een goede middagshow miste en n.b. werd de middagshow enkele maanden later vervangen.
Ruud de Wild (2): Na het vertrek van Niek, is het programma nooit meer zo goed geworden. Dit heeft Ruud zelf aangeven. Na vijf jaar moest Ruud plaatsmaken.
Evers: Evers scoorde goed, maar Jelte heeft daar toch niets toegevoegd. Als vervangende sidekick was hij prima, maar dat was het dan ook. Als hij er niet was, miste ik hem echt niet.
538 Ochtendshow: Deze show heeft ook heel veel kritiek gehad hier en heeft het eigenlijk ook nooit kunnen waarmaken. Na drie jaar van zender gehaald.
Niels en Froukje heb ik altijd belachelijk slecht gevonden.
De Frank en Vrijdagshow heb ik weinig tot niet geluisterd, maar scoorde wel en wordt hier ook positief gewaardeerd. Mij heeft het nooit kunnen boeien, maar misschien is het niet eerlijk te vergelijken met Ekstra Weekend.

Naar mijn mening is Jelte iemand die je er prima bij kan hebben, maar hij gaat niet de wedstrijd voor je beslissen door een goede voorzet of een doelpunt. Jelte heeft al zoveel jaar in de middag gezeten, moet daar dan per se naar terug gegrepen worden?
Dan zie ik liever Barend en Iris de middag doen. Dat past beter bij de ochtend en je kunt nog zeker tien jaar voorruit met B&I als ze zouden willen.

Toevallig heb ik vorige week de 538 ochtends een aantal keer geluisterd. Ik vind het niet per se heel goed, maar Klaas heeft wel een mening en er gebeurt wel wat in die show. Ze creëren in ieder geval meer content zelf dan dat bij Frank gebeurde. En ik denk dat het team ook beter bij elkaar past.
Plaats reactie