Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
MrsJT81

Re: Veranderingen 538

Bericht door MrsJT81 »

freggel2 schreef: 17 jan 2022 10:06
Johanneke schreef: 14 jan 2022 08:49 Doen ze ook Peter Heerschop nog?
Ja, Peter Heerschop is er ook nog, evenals Chris Deluxe. Wat hierboven ook al was aangegeven.

Ik hoop dat de ochtendshow zoals die nu is slechts tijdelijke invulling is en dat eind januari Wietze zijn eigen ochtendshow maakt.(wanneer Frank eigenlijk weg zou gaan)
Zoals eerder was aangegeven is het alleen andere poppetjes op dezelfde plek zetten.
Toch zitten er al wel bepaalde wijzigingen in het geheel die ik wel fijn vindt.
Ten eerste is de verruckte niet meer een soort van overuurtje waarin alleen af en toen door Frank een plaat wordt aangekondigd en naar mijn idee altijd de redactievergadering al was begonnen. In dat uur draaien ze wel verruckte nummers, maar bespreken ook nog wel onderwerpen etc.
Daarnaast is er meer interactie met Chris de Luxe, ook zijn ze dat uur actief (dansen etc) en niet dat er niets gebeurd zoals bij team Frank.

Ook 'Wat vindt Nederland' (hoewel ik het niet per se de leukste rubriek vind) al wel beter te verhapstukken omdat ze beter checken wat de mensen zeggen die in de uitzending komen. Doordat Frank gewoon random lijnen open gooide er regelmatig een flinke dooddoener doorheen, en dat is nu veel minder. En soms knippen ze het.

Ik hoop wel dat ze een paar eigen rubrieken gaan ontwikkelen. Sowieso zag ik dat ze het item van 'wat kan je tegen een X en een Y zeggen' ook gaan doen en zowel 's ochtends vroeg rond 6 uur en later rond 8/9 uur nog een ronde. Dat is ook fijn natuurlijk omdat je de mensen om 6 uur van leuke items wilt voorzien, die vaak alleen maar rond het echte spitsrijden worden gedaan rond 7.30/8.30 uur en als de radio op kantoor aan blijft staan.

Ik vind dat ze met deze kleine wijzigingen al wel laten zien in ieder geval voor nu al prima bezig zijn en meer betrokkenheid bij de luisteraar laten zien. (mijn mening ;) )
Bagare

Bericht door Bagare »

Wat ik wel fijn vind is dat het nieuwsblokje op het halve uur minder langdradig is en daardoor er weer sneller 'n plaat wordt gedraaid.
Daan!

Bericht door Daan! »

Link: 24 seconden, linksboven. Wat een professionaliteit daar.
boxfm

Bericht door boxfm »

Daan! schreef: 21 jan 2022 19:03 Link: 24 seconden, linksboven. Wat een professionaliteit daar.
Zal wel opgenomen zijn van TV538, waar ze dan de boel nog niet hadden aangepast naar Wietze&Klaas. Zo draait er ook een tv-commercial van JUKE waarin de ochtendshows van de Talpa-zenders in beeld komen, met Frank namens 538. Mogen ze ook wel aanpassen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 24 jan 2022 15:03 Deze week Mark Labrand inplaats van Ivo van Breukelen tussen 14:00-16:00 op 538.
Fijne vervanging. Komt veel minder schreeuwerig over.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Frank Dane doet vanavond rtl boulevard met Bridget Maasland
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar kreeg uit sommige posts hier het idee dat zijn contract ook afliep maar dat loopt dus nog tot december.

https://www.nu.nl/media/6180464/frank-d ... lijft.html
Pot

Bericht door Pot »

Voor Frank zie ik niet zo snel meer een plek op 538. Alles is namelijk onlangs vernieuwd. Alleen de vrijdagavond en zaterdagmiddag (en zondagmiddag) blijven over. Ik neem aan dat 538 daar niet een heel (duur) team wil gaan neerzetten. Het verbaasd mij nog steeds dat Frank niet met zijn ochtendshow naar Skyradio is verplaatst. Als 538 dan toch 'een nieuwe fase ingaat' met Wietze in de ochtend, dan kunnen de luisteraars die geen Wietze willen horen, overstappen naar Skyradio met Frank. Nu is Qmusic in de ochtend het enige (gespresenteerde) alternatief wat betreft hitradio. Mochten de cijfers van Sky aan het einde van het jaar niet hoger zijn geworden, dan kan je er voor kiezen om het contract niet te verlengen.
Oren open!
Orange

Bericht door Orange »

Aan het begin van RTL Boulevard werd er over de kwestie gesproken tussen Bridget en Frank. Als het klopt wat Frank zegt, dan vind ik het toch heel apart dat er niet een goed verhaal is verteld waarom hij ontslagen/uit de ochtend gehaald is. Daar moet toch over nagedacht zijn?

Verder liet hij weten dat hij toch wel verknocht is aan 538, dus dat klinkt alsof hij een andere plek bij 538 niet uitsluit. Anderzijds wil hij ook een keuze maken die ervoor zorgt dat het team om hem heen aan het werk blijft. Ik ben benieuwd of dat dan juist bij 538 is of juist elders.

Hij zal de komende tijd vast en zeker vaker bij RTL Boulevard opduiken als inval-Luuk. Zoiets zeiden ze had ik de indruk, maar dat was aan het begin toen ik erin viel.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Frank past ook prima bij één van de andere radiostations van Talpa, zoals Radio 10 of Radio Veronica.

Bij 3fm, waar hij in het verleden ook leuke radio heeft gemaakt, zou hij ook niet misstaan.
Pot

Bericht door Pot »

Patrickpp88 schreef: 26 jan 2022 21:02 Frank past ook prima bij één van de andere radiostations van Talpa, zoals Radio 10 of Radio Veronica.

Bij 3fm, waar hij in het verleden ook leuke radio heeft gemaakt, zou hij ook niet misstaan.
Veronica is een hele andere zender geworden, daar past hij niet. Voor 3FM zou het een aanwinst zijn, maar daar paste hij in het verleden al niet en nu al helemaal niet. Radio 10 zou kunnen, maar ik zie daar ook niet een plek vrij (die bij hem past).

Als het geen 538 meer wordt, dan Sky of Q.
Oren open!
Orange

Bericht door Orange »

Als het binnen Talpa niet lukt, kan ik me wel iets voorstellen bij 100%NL. Ik denk dat dat team 100%NL wel kan helpen in hogere luistercijfers. Het salaris zal dan wel minder zijn, is mijn vermoeden.
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 26 jan 2022 22:40 Als het binnen Talpa niet lukt, kan ik me wel iets voorstellen bij 100%NL. Ik denk dat dat team 100%NL wel kan helpen in hogere luistercijfers. Het salaris zal dan wel minder zijn, is mijn vermoeden.
Frank past qua presentatie wel bij 100%NL, maar ik denk dat Frank er wat mooiers uit kan halen bij een andere zender. De kosten zullen ook veel te hoog zijn voor RadioCorp.
Oren open!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik vraag me echt af wat die nieuwe fase moet zijn van 538. Nog minder luisteraars?! Zou John de Mol de zender proberen te slopen en dan Q music willen terug kopen zodat hij straks weer het nummer 1 station heeft? Hij heeft 538 ook gekocht op het hoogtepunt en is het momenteel volledig kapot aan het maken. Ik denk dat ze in de zomer blij mogen zijn als ze nog 7-8 procent halen.
Snijboon

Bericht door Snijboon »

De cijfers zullen laten zien of het een goede beslissing is geweest. Maar het ligt niet louter en alleen aan de dj's. De muziek is ook zo matig.
Plaats reactie