Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Calypso

Re: Radio Caroline

Bericht door Calypso »

Radiokees schreef: 05 sep 2022 20:42 Veel van die mensen denken dat radio Caroline was. Ze laten weten dat je er (nog) bent dat is een probleem. Er is geen aandacht voor Radio Caroline in onze media, terwijl ik wel regelmatig een artikel in mijn krant zie staan dat gerelateerd is aan bijvoorbeeld Radio 538 of Sky Radio. Als Caroline in Nederland op de kabel zou komen of via FM gaat uitzenden dan kan dat helpen om bekend te raken. Veel geld zou ook helpen, dan konden ze bijvoorbeeld adverteren op bushokjes.
Hou er rekening mee dat je het dan niet over "veel geld" maar over "heel veel geld" hebt. Niet omdat dat adverteren zoveel zou kosten, maar als je je als Engels radiostation duidelijk gaat richten op de Nederlandse luisteraar, dan kun je er vergif op innemen dat auteursrechtenorganisaties aan de deur gaan kloppen. En dat gaat heel erg in de papieren lopen voor (met alle respect) een relatief handje vol luisteraars in Nederland.
big T

Bericht door big T »

Dat is iets wat ze met de Britse organisatie moeten regelen, daar staat de Nederlandse geheel buiten.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Toch is Radio Caroline niet (zo) bang voor de auteur rechten organisaties in verband met Nederlandse en Belgische luisteraars. Ze waren erg blij dat ze een half jaar geleden voor hun eigen zender reclame konden maken in de Nederlandse muziekbladen OOR en LFL magazine. Gratis en dit dankzij donaties van enkele fanatieke Caroline luisteraars.
Helmut

Bericht door Helmut »

Ik heb gisteren een spotje voor Lust For Life? in het Nederlands gehoord op Caroline, draait deze al langer?
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Daar zijn ze maandag mee begonnen. Dit aansluitend op competitie in verband met die drie speciale Rega platenspelers waar om praktische redenen alleen Britten aan mee konden doen. (Niet meer in de E.U.) Ik zie het als een gebaar vanuit de Radio Caroline organisatie richting Nederlanders en Belgen. Attent van hun en fijn dat LFl er aan wilde werken.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ach het nadeel van AM is dat Het AM is en er steeds minder geluisterd wordt in Amsterdam stopt er binnenkort ook een AM station ik denk dat het niet vol te houden is, tenzij diepen zakken. Het Merk : de naam Caroline zal wel niet weg gaan een gemiddelde zoektocht op Shoutcast/ICECAST of Google roep zo een stuk of 8 Carolines op en als de muziek aan te horen is vullen die het gat wel.

Niet het Origineel ? Dat maakt niet uit..... welkom in de tijd van Instagram en Tiktok alles in tegenwoordige toch nep , dat is het nieuwe nieuw -smok
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
fdboer

Bericht door fdboer »

Is er een simulcast stream van de AM uitzending eigenlijk, ik wou uit interesse even luisteren maar was spontaan van slag door alle hits in tunein.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

I only want the real stuff. Dat proef je zo en daar geniet je echt van.
Calypso

Bericht door Calypso »

big T schreef: 06 sep 2022 08:22 Dat is iets wat ze met de Britse organisatie moeten regelen, daar staat de Nederlandse geheel buiten.
Officieel moeten de auteursrechten bij mijn weten afgedragen worden in het land van de luisteraar. Dat geldt bijvoorbeeld ook zo voor internetstations; berucht voorbeeld: als jij met een Canadese licentie draait, dan mag je je niet op Nederland richten, tenzij je ook een Nederlandse licentie hebt via Buma/Stemra. Ja, het klinkt krom, en er wordt niet heel erg fanatiek op gehandhaaft, maar ik kan me zomaar voorstellen dat als een Caroline zich op de NL markt gaat richten dat er mensen van Buma/Stemra eurotekentjes in de ogen gaan zien. Dat hebben ze namelijk best vaak.
big T

Bericht door big T »

Gewoon de regels volgen en dan kom je vanzelf de vraag tegen of je je op het buitenland richt of op Nederland.
Dat zal voor de VK niet anders zijn, de vergunning is voor de VK en niet voor Europa.
Zal mooi zijn dat ik ook moet gaan betalen voor het stuk Duitsland waar ik dekking heb en ook luisteraars.
En ja ik heb ook jingles in het Duits en een programma in het Duits.
Maar richt me niet op Duitsland.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Na het overlijden van Koningin Elisabeth is er direct een aangepaste programmering.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Mooie foto van Koningin Elisabeth op de Radio Caroline side. De Caroline organisatie heeft gestreden voor meer vermogen op de middengolf en dat ook gekregen. Jammer dat het weinig help als er steeds meer storing bijkomt. Mijn conclusie na nog wat onderzoekjes. In het algemeen minder last van storingen/interferentie als je toestel werkt op een accu/baterijen. Dit heb ik op vier punten in verschillende plaatsen gemeten. Op een toestel dat je op baterijen laat werken kun je toch veel last hebben van storingen/gebrom, maar dat zijn dan natuurlijk storingen die zich door de lucht verplaatsen. Ik ben door een woonwijk gaan lopen. Zo kwam ik regelmatig storingen tegen dicht bij sommige woningen. Ook kabels die onder de stoep liggen storen vaak, maar dat gaat helemaal niet ver. Dicht bij de grond heb je dan het meeste gebrom op je toestel. Na ruim 20 minuten lopen in een woonwijk kwam ik een gebied tegen waar er sprake is van ernstige storing die veel verder gaat dan enkele meters. Daar had ik bijna 70 meter lang last van (ernstige) storing op mijn toestel. Op dat plek kon ik toevallig in meerdere richtingen meten en het ging alle kanten op die interferentie (Dus in een straal van ruim 30 meter problemen) Als je ergens in een gebied woont met zo'n storingsbron dan heb je niets aan de midden en lange golfzenders. Er zijn organisaties die om gezondheidsreden van mens, dier en plant zich bezighouden met interferentie. Misschien hebben we daar als middengolf luisteraar meer aan dan het agentschap telecom.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

1 Boven had het volgende moeten staan: Er zijn organisaties die zich bezig houden met elektro magnetische straling ....
2 Als nu blijkt dat in het primair dekkingsgebied van Radio Caroline ook een toename is van storende invloeden dan zou de Caroline organisatie kunnen overwegen om een verdere verhoging van haar vermogen bij Ofcom aan te vragen. Ik ben me er van bewust dat het stroom gebruik ongeveer 2.5 keer hoger is dan hun vermogen.
Plaats reactie