Veronica moduleert volledig buiten stokkemaster

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
powersfred

Veronica moduleert volledig buiten stokkemaster

Bericht door powersfred »

Veronica moduleert ruim buiten de zwaai van 75 khz. Ik meet een deviatie met pieken van 88 khz. Standaard ligt de deviatie steeds ruim boven de 75 khz. Hoe kan dit bij zo een professionele organisatie. Ik vind dit zéér amateuristisch.
density1

Re: Veronica moduleert volledig buiten stokkemaster

Bericht door density1 »

Merk ook dat er behoorlijk wat vervorming op het geluid zit. Weet niet wat ze veranderd hebben?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

powersfred schreef: 04 jan 2022 12:05 Veronica moduleert ruim buiten de zwaai van 75 khz. Ik meet een deviatie met pieken van 88 khz. Standaard ligt de deviatie steeds ruim boven de 75 khz. Hoe kan dit bij zo een professionele organisatie. Ik vind dit zéér amateuristisch.
Dat zal meer een Broadcast Partners dingetje zijn, hun beheren de zendinstallaties en monitoring van het signaal.

Ik vind het ook vreemd dat het niet opgevallen is bij AT, hun monitoren immers 24 uur het ether spectrum.

Ervaar je dit op 1 ether frequentie of op meerdere/alle?
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Op 91,6 valt het mij niet op.
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
powersfred

De 96.3 fm is compleet buiten stok. Zender staat in Loon Op Zand.
MFM

Bericht door MFM »

Zo erg is dat toch niet dat er 1 zender in de keten even een storing heeft?
Of speelt dit al langer dan een week?
density1

Bericht door density1 »

Ik merk dat de 103 in Hilversum ook behoorlijk luid staat, en sommige tracks vervormen gewoon die normaal gesproken niet vervormen. Bruno Mars met Granade hoorde ik een paar weken terug, want zo lang speelt het al, totaal in de vervorming schieten.
powersfred

MFM schreef: 04 jan 2022 22:06 Zo erg is dat toch niet dat er 1 zender in de keten even een storing heeft?
Dat is zeer, maar dan ook zeer ernstig. Buiten je frequentiezwaai gaan is nadelig voor de stations die rond de 96.3 uitzenden. Zij zullen, zeker in de randgebieden van ontvangst hinder ondervinden. Is ook geen storing maar onkunde.

Dat piraten vaak buiten het spectrum zwaaien is tot daarvan toe maar dit kan gewoonweg niet.
Durashift

Bericht door Durashift »

Heb je de verantwoordelijke bij Veronica al benaderd?
MFM

Bericht door MFM »

powersfred schreef: 04 jan 2022 22:49
MFM schreef: 04 jan 2022 22:06 Zo erg is dat toch niet dat er 1 zender in de keten even een storing heeft?
Dat is zeer, maar dan ook zeer ernstig. Buiten je frequentiezwaai gaan is nadelig voor de stations die rond de 96.3 uitzenden. Zij zullen, zeker in de randgebieden van ontvangst hinder ondervinden. Is ook geen storing maar onkunde.

Dat piraten vaak buiten het spectrum zwaaien is tot daarvan toe maar dit kan gewoonweg niet.

Welnee, als dat zeer ernstig zou zijn had AT allang opgetreden. Denk eerder dat de verantwoordelijken nu wel heen en weer gemaild hebben en beloofd hebben dit zsm op te lossen en dat AT binnenkort nog wel een keer de gemeten gegevens naloopt.
Het gebeurt in de omroepband, daar is ooit met Zerobase echt wel rekening gehouden dat er niets te dichtbij en te dicht op die frequentie zit.

Niet druk om maken, maar als je dat wel doet dan niet alleen op dit forum schande spreken over een ander, maar die ander ook even via mail, telefoon enz op de hoogte stellen. Dat is wel zo netjes.
remco_k

Bericht door remco_k »

^^ Dat. En: 10 tallen jaren geleden was er iets mis met de zender (lees: bandbreedte) van de lokale omroep hier. Komt netjes een brief van AT met de gemeten resultaten en een tijdsbestek waarin je wordt geacht dat op te lossen. Dat was destijds, dacht ik, 2 weken. En ze onthouden je. Bij herhaling wordt het vervelender. Ik denk dat dat nu nog steeds zo werkt, tenzij je acute problemen veroorzaakt zoals laatst die evenementen zender.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
powersfred

Modulatie van de 96.3 mhz is nu weer netjes binnen stokkemasker. Over de kwaliteit van het moduleren bestaat er een ander topic :)
Plaats reactie