Het Stereo Tool verzameltopic

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
v.ijl

Re: Het Stereo Tool verzameltopic

Bericht door v.ijl »

Helaas........
Ik kom wel op de site van mediafire.com... Er staat links boven 'Permission Denied'
Zie ook een knop 'download' vervolgens kom ik op een tevredenheidsonderzoek van chrome zonder escape mogelijkheid -kots -kots -kots -kots -kots
Morgen maar eens proberen :))
en dan is er koffie......
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Zo.... Dit staat als een huis.....
Geweldig dat dit kan.
Natuurlijk is dit geen FM-kwaliteit, het allerhoogste hoog (15 kHz) ontbreekt, maar het doet er niet voor onder.

Meteen maar verheffen tot de nieuwe middengolf norm!!!!! :)) :))
Mathijsco

Bericht door Mathijsco »

Misschien interessant voor diegenen die Stereo Tool op FM gebruiken:
http://forums.stereotool.com/viewtopic. ... 220#p33886
Scooterguy

Bericht door Scooterguy »

Er loopt weer een testje op m'n stream van stereo Tool, instelling "ik ben de tel kwijt"...

http://37.187.79.153:5406/listen.pls
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Scooterguy schreef:Er loopt weer een testje op m'n stream van stereo Tool, instelling "ik ben de tel kwijt"...

http://37.187.79.153:5406/listen.pls
Niet mijn muzieksmaak.... Een flink volume...... Een paar dB's minder hoog klinkt prettiger.
Wat mij wel opvalt is, gelet op de muzieksoort, dat er niet veel bas aanwezig is.(Gelukkig geen opgevoerde bas partij)
Scooterguy

Bass even wat aangepast, ietsiepietsie hoger gezet, stond flat eerst.
Hoog staat eigenlijk niets bij, is zelfs afgekapt op 14,999KHz wegens instelling voor FM.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Probeer het bandje 10kHz-15kHz wat minder te comprimeren.
Scooterguy

Die staat eigenlijk al veel lager dan de rest, hoofdmoot ligt tussen 40Hz en 7,5KHz, limiter in dat gebied beweegt zelfs niet.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Mathijsco schreef:Misschien interessant voor diegenen die Stereo Tool op FM gebruiken:
http://forums.stereotool.com/viewtopic. ... 220#p33886
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Gebruikt dit een eigen codec of standaard/open source codecs (bijvoorbeeld OGG) om de audio over te brengen en wordt er aan de zenderkant weer MPX van gemaakt? Als het kwaliteitswinst oplevert tegenover FLAC audio naar een zender streamen en aan de kant van de zender weer MPX maken, ben ik wel geïnteresseerd in testen.
Mathijsco

Bericht door Mathijsco »

Wissewasje schreef:Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Gebruikt dit een eigen codec of standaard/open source codecs (bijvoorbeeld OGG) om de audio over te brengen en wordt er aan de zenderkant weer MPX van gemaakt? Als het kwaliteitswinst oplevert tegenover FLAC audio naar een zender streamen en aan de kant van de zender weer MPX maken, ben ik wel geïnteresseerd in testen.
Als je nu volle MPX in FLAC naar je zendmast kunt streamen, dan heb je er niks aan – maar als je daar de bandbreedte niet voor hebt dan brengt 't zeker voordelen (je kunt dan immers ineens wél een MPX-signaal streamen, met stereo en RDS). Check deze flyer van Telos zoals uitgedeeld op de NAB. Het is dus geen bestaande codec, maar een nieuwe die speciaal ontworpen is voor FM.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Dan is het in mijn geval niet zo nuttig. MPX in FLAC gaat momenteel prima in productie en heb geen FM-zender to spare om iets anders te testen ;) Wel cool dat er een codec is die dit nu op 320kbit kan!
star

Bericht door star »

Beste Allemaal.

Wil graag stereotool gaan gebruiken maar kom er niet helemaal uit.

Ik draai met 2 pc,s A muziek pc en B stream pc.

Op B staat winamp en de source met stream gegevens .

Als ik daar de stereotool bij zet kan ik kiezen uit de source of de stere otool.

In de stereo tool vindt ik niet waar ik de stream gegevens kan invullen.
Kan dit alleen met een Geregistreerde versie ??.

Want zoals ik het zie kan het of op de normale manier winamp met dsp source
of vanuit de stereotool .

Graag hoor ik ; Ruud.
Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak »

star schreef:Beste Allemaal.

Als ik daar de stereotool bij zet kan ik kiezen uit de source of de stere otool.

Graag hoor ik ; Ruud.
Beste Ruud,

Ik begrijp je opzet niet helemaal, maar als ik het zo lees dan ga je op pc 1 muziek draaien en de output daarvan stuur je naar pc 2?
Dan zul je het signaal dat uit pc 1 komt naar de input van je geluidskaart moeten sturen op pc 2. Als je dan op pc 2 de stand alone versie van Stereotool installeert en daarmee weer het signaal van je geluidskaart weer oppikt kun je gaan streamen met Edcast of Altacast.

Stereotool heeft "tot op heden" geen ingebouwde enocder om te streamen, ik geloof wel dat Hans van plan is om dit in de toekomst in te bouwen.

Als je pc sterk genoeg is dan kun je ook alles op 1 pc laten draaien zonder dat je een geluidskaart nodig hebt. Je kunt dan met een radioautomatiseringsprogramma zoals b.v. RadioDJ (gratis) M-Airlist of ProppFrexx maar ook gewoon met Winamp de DSP/VST versie van Stereotool laden en gaan streamen. In het geval van Winamp zul je nog wel een extra DSP moeten laden om te kunnnen streamen, bij de echte automatiseringsprogramma's zit de encoder al ingebouwd.

Succes ermee :smile:
★★★ Shine Like There's No Tomorrow ★★★
v.ijl

Bericht door v.ijl »

star schreef:Beste Allemaal.

Graag hoor ik ; Ruud.
Ik herken deze situatie, C.a 2 jaar geleden ben ik ook even aan het klooien geweest :))
In de DSP/effects map komen Stereotool en de Shoutcast-source (het nummer ben ik even kwijt. Het probleem is dat je deze 2 programma's tegelijk moet gebruiken, en dat gaat dus niet.
Nu bestaat er een programmaatje "Multiple_DSP_2_3_4_5", te vinden via Google (zoekmachine) en is een toepassingsbestand (exe).
Deze 'Multiple DSP' plug-in installeer je en staat na installatie in de DSP/effects map en maakt deze actief. Via 'configureer actieve plug-in' kom je in de 'Multiple DSP' en daar zie je de stereotool plug-in én de shoutcast plug-in, en kun je eea aanpassen zoals de volgorde: éérst stereotool en dan de shoutcast-source....
Veel succes!
Plaats reactie