Het Stereo Tool verzameltopic

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
star

Re: Het Stereo Tool verzameltopic

Bericht door star »

Als eerste dank voor jullie feedback.

Ik heb nu op pc 2 die multiple staan en idd in de source staat ie ook , Als ik die dan open krijg ik de source en steretool in beeld MAAR.

De source pakt het geluid en niet de stereotool ?? ( het geluid komt uit andere pc) waardoor de stereotool niks doet .

Ook de volg orde veranderd maar blijft het zelfde .

En nu ??
v.ijl

Bericht door v.ijl »

star schreef:.....
En nu ??
Met welk programma draai je je muziek af (op PC A dus)?
Hoe ga je van de muziek PC naar de stream PC?
en dan is er koffie......
star

Bericht door star »

Ik draai vanuit zara pc 1 dan naar pc 2 waar winamp op staat en ook dan de stereo tool
big T

Bericht door big T »

wel met ST als plug in voor winamp?
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Staan in de multi-DSP de plug-ins op 100% ? Staat stereotool op standby?
Ik draai vanuit zara
Hoogst waarschijnlijk zara 1.6. Kijk even of je zara 1.4 kunt vinden, downloaden, in de oudere versie is het mogelijk een plug-in te plaatsen (stereotool) en dan naar de 2de PC
star

Bericht door star »

thx , ga kijken
big T

Bericht door big T »

Als je op de 2e pc winamp met de ST als plugin werkt, kun je helemaal niets meer selecteren.
Dan is het gewoon winamp, met als uit de plugin ST.
Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak »

star schreef:Als eerste dank voor jullie feedback.

Ik heb nu op pc 2 die multiple staan en idd in de source staat ie ook , Als ik die dan open krijg ik de source en steretool in beeld MAAR.

De source pakt het geluid en niet de stereotool ?? ( het geluid komt uit andere pc) waardoor de stereotool niks doet .

Ook de volg orde veranderd maar blijft het zelfde .

En nu ??
Waarom kies je eigenlijk voor deze opzet met 2 pc's? Is dat omdat je er nog een mengpaneel tussen wil zetten?
En waarom zou je in godsnaam Winamp als encoder en voor je processing willen gebruiken? Winamp is gewoon een mediaplayer die toevallig de mogelijkheid heeft om te streamen.
Ik ken je budget niet maar voor €99,- kun je een licentie van M-Airlist kopen, hiermee kun je alles laten draaien op 1pc. Of je kunt zoals ik al eerder zei RadioDJ gratis downloaden en daar de DSP van Stereotool in laden. Beide programma's zijn erg licht en draaien met gemak op een wat oudere Core 2 Duo PC.
Voordeel hiervan is dat er ingebouwde encoders inzitten die gelijk de titels meestreamen, zo hoef je niet achteraf niet nog eens moeilijk te gaan doen met scripts om je nowplaying te laten werken en/of naar je website te sturen.
Ben wel benieuwd waarom je voor deze opzet kiest want het kan zoveel makkelijker en professioneler.

Edit: Sorry bij RadioDJ moet je de Altacast encoder laden met een DSP dat was ik even vergeten. Dan blijft M-Artlist over als de goedkoopste optie met ingebouwde encoder en mogelijkhied tot het laden van VST en DSP's
★★★ Shine Like There's No Tomorrow ★★★
v.ijl

Bericht door v.ijl »

@Da1AndOnlyFr3ak
Winamp is gewoon een mediaplayer die toevallig de mogelijkheid heeft om te streamen.
Ik ken je budget niet maar voor €99,- kun je een licentie van M-Airlist kopen, hiermee kun je alles laten draaien op 1pc.
Je kunt zara én winamp óf winamp én BUTT ook op 1 PC laten draaien. zelfs 2 x winamp, maar dat wordt een beetje tricky :))
..... want het kan zoveel makkelijker en professioneler.
Vooral dat 'professioneler' dat doet het 'm. Dit wordt te pas en te onpas, vooral te onpas, gebruikt, ook hier op het forum. En omdat het 'professioneler' is, is het beterder....
Professioneel is beroepsmatig.....
Een professionele DJ: wil niet zeggen dat ie supergoed is, maar hij doet het voor de centen. Zie "Landelijk commercieel en publiek"
Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak »

..... want het kan zoveel makkelijker en professioneler.
Vooral dat 'professioneler' dat doet het 'm. Dit wordt te pas en te onpas, vooral te onpas, gebruikt, ook hier op het forum. En omdat het 'professioneler' is, is het beterder....
Professioneel is beroepsmatig.....
Een professionele DJ: wil niet zeggen dat ie supergoed is, maar hij doet het voor de centen. Zie "Landelijk commercieel en publiek"[/quote]

@V.ijl

Het is juist niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken, ik gaf hem gewoon een paar tips om het hem een stuk gemakkelijker te maken.
Professioneler hoeft inderdaad niet altijd beter te zijn maar in dit geval scheelt het gewoon een hoop gekl....
★★★ Shine Like There's No Tomorrow ★★★
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Juist het geklooi maakt het, voor mij tenminste, interessant.. Verder heb ik niets met de inhoud (de huidige muziek en het gezwets van DJ's)
Mathijsco

Bericht door Mathijsco »

We zijn op zoek naar foto's van Stereo Tool-gebruikers, voor op onze stand op de IBC. Voor meer info: http://forums.stereotool.com/viewtopic.php?f=14&t=8826
DeanScholte

Bericht door DeanScholte »

Hoi iedereen,

Ik heb StereoTool een dag geleden aangeschaft met alle features erbij.

Ik zit alleen met een paar problemen. Ik ga die hier zo goed mogelijk proberen te beschrijven;
StereoTool loopt bij mij vast met het inloggen. De exacte foutmelding die die geeft is error: login failed. Dit probleem heb ik ook bij de demo versie. Terwijl het wel de goede inloggegevens zijn. Dus het is raar. Misschien dat het aan mij ligt, maar heb toch echt de juiste inloggegevens gedaan. Ik hoop dat iemand hier mij bij kan helpen.
big T

Bericht door big T »

inloggen op ST?
Wat bedoel je hier mee?
Deze functie herken ik niet bij ST.
hotradio

Bericht door hotradio »

Waarschijnlijk bedoelt hij de code, die je bij de aanschaf van ST kreeg en in ST kunt plakken, zodat de juiste (gekochte) licentie geactiveerd wordt?
Plaats reactie