Het Stereo Tool verzameltopic

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Mathijsco

Het Stereo Tool verzameltopic

Bericht door Mathijsco »

Een plekje om nieuws over Stereo Tool te verzamelen was er nog niet. Bij dezen!

Versie 7.80 is vrijgegeven. ST heeft een nieuw bass-effect gekregen ('True Bass') en draait nu ook op een Raspberry Pi (niet met alle opties aan, maar een paar leuke basisdingen kan je er wel mee doen).
  • Added True Bass filter.
  • Multibands (analog): Added Spectral Balance Compensation.
  • Added Raspberry Pi 2 build (requires jackd2, for now).
  • Bug fix: GUI: VST window to small in some VST hosts.
  • Sound cards: Added automatic detection whether synchronization is needed. To avoid settings that cause hiccups.
  • Non-composite clipper: Stokkemask enabled again
  • Composite Clipper: Stokkemask: Default strictness changed from 2 to 3.
  • ACR Stereo: Fixed weird effect at extremely low latencies, caused by too steep highpass filtering.
  • Performance: Found a small issue in Ignore High Frequencies that might have caused a slightly higher CPU load.
  • Plug-ins: Added option to boost the level and fix the balance of input audio.
  • Plug-ins: Added option to reduce FM output volume, useful when streaming the output to a transmitter site.
  • GUI: Show a warning when the sample rate is too low for stereo/RDS.
  • GUI: Show a warning that Declipper input waveform display doesn't work when using Ignore High Frequencies.
  • GUI: Auto-reduce update speed on CPU with 1 or 2 cores if CPU load is high.
  • GUI: Password hidden during typing.
  • GUI: Added 'Get from clipboard' button for entering license key.
  • Bug fix: On some systems, an exception could occur when changing band frequencies due to a threading bug.
  • Bug fix: Winamp plug-in: High value for "Plug-in host latency" caused crashes.
  • Bug fix: Setting Stokkemask Use area to 0% (which makes no sense) caused an exception. Range changed.
  • Bug fix: Server: Protect against memory reallocation fails when zooming out in the main GUI. Thimeo mode only.
  • Bug fix: Dequantizer: Small audio bug found, might have caused a mild vibration effect in the removed noise.
  • Bug fix: Console version: Error: -k: Key <xyxyxyxyxyxyxyxyx> is invalid message for long keys.
  • Bug fix: FM wasn't automatically turned off when selecting a non-FM preset in the last few versions.
  • Bug fix: UECP PS/RT texts were sent through the Stereo Tool RDS parser, now not anymore.
  • Bug fix: GUI: Ignore High Frequencies: Frequency < 19000 and Quality < 50% made FM output meter go blank.
  • Updated Thimeo framework which was broken since version 7.71. Latency in plug-in versions is still too high.
  • Code: Finalized integration with Omnia.9sg.
  • Added and updated presets.
Scooterguy

Re: Het Stereo Tool verzameltopic

Bericht door Scooterguy »

Beetje knallen met Stereo Tool (preset 55 alweer): http://87.117.201.152:9135/listen.pls" onclick="window.open(this.href);return false;
PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

Goedemorgen.

In de nieuwe beta release release zit mijn nieuwe preset.
Degene die van een Orban geluid houden moeten onderstaande preset eens proberen.

Jeroen Platenkamp - SUBLIME

SUBLIME is een mooi startpunt om te tweaken naar je eigen smaak, en aan te passen op jouw zender.

Laat gerust weten wat je er van vind, ik ben er in ieder geval erg blij mee.

DOWNLOAD: http://forums.stereotool.com/viewtopic. ... 8&start=60
------------------------------------------------------------------
Beter 1Watt op de antenne, dan 100W in de dummy !!
dj-chris

Bericht door dj-chris »

PhantomFM schreef:Goedemorgen.

In de nieuwe beta release release zit mijn nieuwe preset.
Degene die van een Orban geluid houden moeten onderstaande preset eens proberen.

Jeroen Platenkamp - SUBLIME

SUBLIME is een mooi startpunt om te tweaken naar je eigen smaak, en aan te passen op jouw zender.

Laat gerust weten wat je er van vind, ik ben er in ieder geval erg blij mee.

DOWNLOAD: http://forums.stereotool.com/viewtopic. ... 8&start=60
Goedemorgen Jeroen.

Ik heb je presetje gezien. Er is alleen een maar...... ik heb niet zo snel een FM zender tot mijn beschikking. -bloos Durf het bijna niet te vragen: heb je ook een VST uitvoering van de preset?
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

Volgens mij kun je de audiosetting gewoon in VST laden toch ? nooit met de VST versie gewerkt eigenlijk.
ik kan de losse preset ook wel posten op het forum hoor (audio instellingen) laat maar weten of dat een optie is.

Gr Jeroen.
dj-chris

Bericht door dj-chris »

PhantomFM schreef:Volgens mij kun je de audiosetting gewoon in VST laden toch ? nooit met de VST versie gewerkt eigenlijk.
ik kan de losse preset ook wel posten op het forum hoor (audio instellingen) laat maar weten of dat een optie is.

Gr Jeroen.
Ja, je kan hem laden in de VST. Alleen als je de FM functie uitzet dan klinkt het nogal dof, en mis je erg veel hoog. Jouw presets in de Generic Presets klinken beter, maar daar missen we wat functies omdat dat waarschijnlijk wat oudere versies zijn.
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

dj-chris schreef:
PhantomFM schreef:Volgens mij kun je de audiosetting gewoon in VST laden toch ? nooit met de VST versie gewerkt eigenlijk.

Gr Jeroen.
Ja, je kan hem laden in de VST. Alleen als je de FM functie uitzet dan klinkt het nogal dof, en mis je erg veel hoog. Jouw presets in de Generic Presets klinken beter, maar daar missen we wat functies omdat dat waarschijnlijk wat oudere versies zijn.
Ik heb even de losse audio settings geupload.
Zou je die even willen checken ?

http://forums.stereotool.com/viewtopic. ... 669#p32669
BertM

Bericht door BertM »

Met de FM functie uit gaat het een heeeeel stuk zachter. Dus laat ik FM maar aanstaan. Maar dan zonder pre-emphase.
Ik gebruik overigens de vst plugin.
hvz

Bericht door hvz »

Ik zag dat het clipper-level voor non-FM veel lager staat, als je die gelijk trekt is 'ie niet meer zachter. Zie onder Processing -> Advanced Clipper.
BertM

Bericht door BertM »

Gevonden en aangepast, tnx!
PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

BertM schreef:Gevonden en aangepast, tnx!
Mooi Bert, wil je ook even laten weten wat je er van vind ? :))

Groeten Jeroen.
dj-chris

Bericht door dj-chris »

Hoi Jeroen,

bedankt voor de nieuwe preset. -bier

1* Ik heb het volume aangepast bij de advanced clipper -> relative-non-FM loudnes naar -3,74 db (0,65x) zelfde als de Clipper drive (Loudness)
2* de bandpass aangepast naar 0 - 24000 Hz en het Filter before processing (never below 16KHz)

1 omdat dit inderdaad het volume omhoog haalde
2 ondanks dat ik de 0 en 24000 Hz nooit ga horen laat ik hiermee wel alles door. ( persoonlijk!)

Het is een heel cleane preset, en het laat alle tonen door. Erg netjes en klinkt goed.

Er was wel een opvallend dingetje -> ik vond de Multiband nogal "druk". Vergeleken met mijn presets. :) Verder moet ik nog wat bekennen; ik gebruik de Winamp/DSP plugin version. :oops: De werking blijft hetzelfde. :smile:

Fijne zondag allemaal.
BertM

Bericht door BertM »

Moeilijk te zeggen maar hij past wel tussen mijn favoriete presets.
Bij zachte passages van mp3's van mindere kwaliteit wel snel rumble achtige geluiden.
Vergeleken met de 'hvz analog pleasure' preset (ook een van mijn favorieten) is die laatste dan een stuk rustiger.
Maar ja, die preset heeft weer minder van die 'lekkere 80s sound'.
Ik heb de agc settings van 'beat this' eens geïmporteerd, ik zal er eens nog een tijdje naar luisteren.

Groeten van een niet-radiomaker (een luisteraar dus)
PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

Net een WEB versie van de preset gemaakt.

te beluisteren via http://143.176.57.57:8020" onclick="window.open(this.href);return false;

Comments welkom
dj-chris

Bericht door dj-chris »

Het klinkt lekker, maar ik denk dat je iets te hard instuurd. Zodra ik zang hoor hoor je de limiter ingrijpen.
Plaats reactie