Omnia icm Orban mening

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Luc vd Brekdeer

Omnia icm Orban mening

Bericht door Luc vd Brekdeer »

Hallo mede sound freaks,

Ik ben de afgelopen tijd aan het knutselen geweest met een Omnia hot efx icm een Orban 2300.

Er wordt piratenmuziek gedraaid.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Meningen en kritiek en vooral tips zijn zeer zeker welkom.

https://server1.piratenstream.nl/radio/8030/stream.aac

Mvg Luc
Zwarte IJsbeer

Re: Omnia icm Orban mening

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ik ben geen echte soundfreak omdat m'n gehoor niet helemaal perfect meer is maar ik vindt dit wel lekker fris klinken hoor. Er zullen vast mensen zijn die er anders over denken maar ik zou er niks meer an doen.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
powersfred

Bericht door powersfred »

Weet je zeker dat je processing niet op bypass staat? Ik hoor namelijk niets terug in het geluid van een Omnia of Orban. Puristen vinden dit wellicht een compliment :)

Ik vind het dunnetjes klinken. Nu draait het nummer van Gitte - Ein Cowboy als mann en dat nummer is nagenoeg niet te horen (faseprobleem)? Ook het daaropvolgend Duitse nummer heeft hetzelfde euvel.

Ook is er een behoorlijk links - rechts verschil wanneer de muziek wel hoorbaar is.

'Not my cup of tea' dus wat betreft de sound. Ik houd van een meer open- en steady sound met mooi laag en top-hoog en niet te overheersend midgedeelte.

Succes met de hobby.
Luc vd Brekdeer

Klopt ik ben aan het kloten met de stream. Excuus
Luc vd Brekdeer

Nu is het weer goed. Mn stream pc had een crash en dan gaat de backup stream aan.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ik vond gister het maar onrustig klinken. Te breed stereo. Als je dit op Fm zou uitzenden, klinkt het niet best in je randgebied waar je radio op mono gaat.
Luc vd Brekdeer

Pascal. K schreef: 20 aug 2022 12:46 Ik vond gister het maar onrustig klinken. Te breed stereo. Als je dit op Fm zou uitzenden, klinkt het niet best in je randgebied waar je radio op mono gaat.
Hoelaat heb je geluisterd dan? Want ik had gisteravond problemen met de stream.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Gister middag
DAZradio

Bericht door DAZradio »

lastige combinatie... een 2 bands Orban met een 4 bands omnia...
Wat ik hoor is erg mager... volgens mij werken ze elkaar aardig tegen.

De bak die je als laatst zet maakt de sound... in geval van daadwerkelijk "on air" uitzenden zou je bijna verplicht zijn om de 2300 achter de Omnia te zetten omdat de stereocoder in dat ding veel beter is...
maarrrr... omdat je gewoon streamt geld dit nu niet: de omnia hot maakt veeeeel meer sound als de 2300... dus deze moet aan het eind.
Je kunt de 2300 dan mooi gebruiken als leveler en om je spraak wat beter gecentreerd te krijgen en laag onder controle te krijgen (dat doet dat ding best goed)... daarom op de orban beginnen met een AC of jazz / country presetje dat heel rustig staat... en MORE leveling en LESS limiting en clipping. zorg ervoor dat de output naar de omnia niet te heftig staat (-12db op de input van de omnia)... De input op die oude omnia's is best wel gevoelig... beter kun je dan het signaal naar de WB AGC in de omnia wat opschroeven om voldoende interne marge te krijgen.

De Omnia heeft een zwakke main clipper... maar een erg goede mpx clipper (hier heb je niets aan op stream). op de standaard presets staat die main clipper bijna altijd veel te ver open... zet deze gewoon op -1.0.
Sowieso zijn alle speciale HOT presets VEEEEEELSSSS te heftig. Standaardpresets in de omnia zijn niet al te best en zijn niet gebouwd met in de veronderstelling dat er een orban 2300 voor staat; allemaal zijn de dus veel te hard waardoor het onrustig en plat wordt.
Wat je moet doen is echter WEL een HOT preset gebruiken en deze op een laag pitje zetten (anders heb je niet het voordeel van de 5e virtuele band... en dat scheelt nogal wat in het laag).

tips:
- De WB agc in de omnia staat dan bijna uit qua attack (1 of 2) en release (1 of 0) en staat bijna still tussen de -10 en -20dB... (freeze)
- De attack en releasetijden van de multiband niet sneller als maximaal 3 attack en maximaal 3 release.... (zet op hoog wat meer attack 3 en minder release 1 en zet op laag wat minder 1-2 attack en meer release 2-3 ; in het midden kun je release in dit geval op 0 of 1 houden en attack op 1 of 2
- Gebruik weinig make-up gain... daar wordt het erg onrustig van.
- De gain naar de mixer niet verder gaat als +2... en waar nodig ook gewoon de min in.
- Stereoenhancing uitlaten en de effecten in enhancement slechts heel minimaal gebruiken (je kunt iets phatt of deep bass gebruiken... maar heel minimaal (1-2); dit ga je terugzien in de multiband AGC (wordt onrustiger).
- HOT EFX (als dit optie erop zit) UITLATEN.

Uiteindelijk zul je dan zien: less is more...
concrete waves...
Luc vd Brekdeer

Kijk aan. Dat zijn nog eens bruikbare tips. Dankje ik zal er nog eens mee gaan stoeien.
HvM

Bericht door HvM »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet naar je stream geluisterd heb maar mij ontgaat de logica een beetje waarom je deze 2 machine's samen wilt laten werken,..
Luc vd Brekdeer

HvM schreef: 30 aug 2022 13:07 Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet naar je stream geluisterd heb maar mij ontgaat de logica een beetje waarom je deze 2 machine's samen wilt laten werken,..
Was gewoon om te proberen. Maar de stream is inmiddels niet meer live.
HvM

Bericht door HvM »

Okay, thanks,..Dingen proberen is inderdaad vaak leuk om te doen, succes met je hobby verder !
Plaats reactie