Orban PC1101

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Beuker

Orban PC1101

Bericht door Beuker »

Onlangs heb ik een Orban 1101 kaart gekocht, nu ben ik opzoek naar bepaalde instellingen. Op het forum zag ik van iemand een bepaalde instelling voor een 8500. Dat heb ik redelijkerwijs een beetje overgenomen en moet zeggen dat het niet verkeerd klinkt. Nu bleef ik een beetje steken op het punt van het HPF dat voor vinyl blijkbaar op 30 hz moet staan om "rumble" uit je geluid te halen. Waar stel ik dit in? Mijn tweede vraag ik wat is het gangbare agc niveau voor de input? Het signaal komt rechtstreeks uit een D&R Clubmate. Ik snap dat elke bron een ander niveau heeft maar toch. Is het verstandig om er iets als voorzet voor te zetten?

ik heb er niet heul veel kaas van gegeten, maar op het forum & google kwam ik niet veel verder. Dus vandaar dat ik het hier probeer.

Alvast bedankt.
MFM

Re: Orban PC1101

Bericht door MFM »

Een leuke kaart! Heb er ook een paar voor wat streams.
Zit helaas niet thuis, anders had ik het zo kunnen opzoeken.
30Hz cutt off zit dacht ik in de EQ sectie.
Kun je volgens mij zo vinden. Anders kijk ik vanavond wel even.

Input AGC rond de -12 -15db insturen.
Een voorzet hoeft niet, maar kan soms handig zijn.

Speel ook een keer met de 3 eq freqs, die staan meestal vrij standaard maar bv de lf freq kun je ook mee spelen om wat meer/minder laag te creëeren. Succes!
Beuker

Bericht door Beuker »

@MFM bedankt voor je antwoord!
alleen zie ik de cuttoff niet in de EQ sectie staan. Trouwens mij AGC werkt redelijk traag, ik werk met verschillende input niveau's. wat is een goede instelling voor de AGC?
Beuker

Bericht door Beuker »

Mijn sound staat nu aardig te dansen, vooral met de vocalen. Ik merk dat hij soms dichtslibt op de stemmen. Heeft iemand hier handige tips & tricks?

Edit; Bandcoupling beter afgesteld. Geluid is beter nu
MFM

Bericht door MFM »

Lees anders dit topic nog even door.

viewtopic.php?f=34&t=32420&p=536953&hilit=Orban#p536953
Plaats reactie