Orban Optimod 8300

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
MiniRCA

Orban Optimod 8300

Bericht door MiniRCA »

Dag allen,

Ben inmiddels één maand bezit van een Orban Optimod 8300. Heb inmiddels 10 jaar Breakaway en een half jaar Orban ervaring. Ik was eens benieuwd wat jullie van mijn (aangepaste) preset vonden. Ook zijn eventuele tips welkom. Ik sta open om mijn kennis uit te breiden en positieve kritiek.

Ik weet niet of ik links mag plaatsen naar YouTube, maar heb hier een opname geplaatst:
https://youtu.be/mRgL83G23yI

Het geluid gaat hierin van:
Spotify Premium > Dateq Styx > Orban 8300 > RVR PTX 30 LCD > OmniaMPXTool > Opname in Flac

Vinyl leek me in deze optie niet verstandig. Heb daarom gekozen voor Spotify. Volgens mij is deze kwaliteit 192kbps MP3-lage. Volgende keer ga ik CD-kwaliteit uploaden met een video van MPXTool2. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen.

Laat maar even weten wat jullie er van vinden!
Grt Ricco, Mini RCA
Hoort-u-mij

Re: Orban Optimod 8300

Bericht door Hoort-u-mij »

Probeer eens een hoogwaardige bron. Spotify is nou niet de meest geschikte voor goede audio.

CD wave of Flac zal nog meer resultaat geven
MiniRCA

Bericht door MiniRCA »

Inmiddels toch een iets wat later bericht. Ik ga daar eens mee bezig!
Heb ondertussen een tweede test geupload (zie YouTube), maar ook deze met Spotify.

Ik draai voornamelijk veel met vinyl. Dat is de reden dat ik weinig in bezit ben van cd en flac-opnames.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Dan ook je processing afregelen op vinyl
MFM

Bericht door MFM »

En dan ook geen youtube filmpje maar gewoon een wetransfer plaatsen met hogere kwaliteit opname aub.
sverrips

Bericht door sverrips »

Ligt het nu aan mij, of weten mensen niet wat flac is ?
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
Calypso

Bericht door Calypso »

sverrips schreef: 09 mei 2021 19:07 Ligt het nu aan mij, of weten mensen niet wat flac is ?
Of het nu FLAC, wav, APE, of WavPack is - in het algemeen denk ik dat er een groep mensen is die nog niet in de gaten hebben wat lossy audio in je audio processing doet en wat de "resultaten" zijn. Als je dan ook nog eens in een lossy format gaat terugluisteren, tja, dan weet je helemaal niet meer wat je processing doet.
remco_k

Bericht door remco_k »

Helemaal eens met het lossless audio verhaal om soundprocessing ter keuring aan te bieden.
Maar; je dient je soundprocessing deels af te stemmen/aan te passen op de manier waarop het signaaltransport plaatsvindt.
Het beste voorbeeld is het verschil tussen soundprocessing voor FM en soundprocessing voor andere kanalen, zoals DAB+ of HQ streams. Voor FM heb je echt andere processing staan of minimaal andere instellingen.

Dus; wat dat betreft ben ik bij soundprocessing checks voorstander van 2 bronnen die je aanbiedt:
1. Lossless, hetzij flac of wav. Om de pure soundprocessing te kunnen beoordelen.
2. Lossy in het meest gebruikte luister formaat (of formaten) zoals luisteraars het signaal thuis ontvangen. Bijvoorbeeld Mp3@256 kbps en AAC+ op 64 kbps. Dit kan je dan gebruiken om de soundprocessing + de 'effecten' van de lossy encoder te kunnen beoordelen.

Maar stap 1 is de belangrijkste.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Plaats reactie