Fusie RTL en Talpa

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Fusie RTL en Talpa

Bericht door Oortjes »

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... sven-sauve

Eerder deze week was er sprake van dat DPG RTL wilde overnemen, maar nu blijkt er en fusie te komen tussen Talpa en RTL. Dat betekent dat alle grote commerciële televisiezenders, net als de meeste grote radiozenders, onderdeel worden van één onderneming. Wat vinden we ervan?
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Re: Fusie RTL en Talpa

Bericht door Phoenix »

Als je deze fusie bekijkt binnen Nederland zou je kunnen stellen dat één partij het monopolie krijgt. Echter denk ik dat het de enige mogelijkheid gaat zijn om tegen internationale spelers als Netflix, Disney en Amazon op te boksen. Als dat überhaupt al mogelijk is.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Gaat ook niet gebeuren. Het is wat het is, Netflix, Disney en Amazon zijn de grootste en daar gaat niets aan veranderen. Nederland is ook veel te klein om een megalomane fusie toe te laten.
big T

Bericht door big T »

Als het verdiende geld in eigen land blijft, dan vind ik het prima.
Als het naar het buitenland gaat vind ik dat niet goed.
wave

Bericht door wave »

Slechte zaak. Niet het maken van mooie programma’s met diepgang, maar zoveel mogelijk reclame verkopen lijkt het primaire doel bij Talpa te zijn, waarbij bovendien ook nog eens veel oud SD 4:3 materiaal cheap herhaald wordt. Dus of je vrolijk wordt van de waarschijnlijke gevolgen van zo'n fusie op de content :roll: . Terwijl juist die content is waar de omroepen zich mee kunnen en moeten onderscheiden van Netflix, Amazon Prime en Disney. Welke van die drie er over 10 jaar nog is? Ik zou mijn geld op Disney zetten. Maar de omroepen, commercieel of publiek, kunnen daar, als ze goede content leveren, imho gewoon naast blijven bestaan.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Oortjes schreef: 22 jun 2021 20:37 https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... sven-sauve

Eerder deze week was er sprake van dat DPG RTL wilde overnemen, maar nu blijkt er en fusie te komen tussen Talpa en RTL. Dat betekent dat alle grote commerciële televisiezenders, net als de meeste grote radiozenders, onderdeel worden van één onderneming. Wat vinden we ervan?
Absurd. Monocultuur. Gevaarlijk.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
MFM

Bericht door MFM »

Een goede zaak!
Er wordt immers door de jongere doelgroep nauwelijks meer tv gekeken, zelfs de jongerenprogramma’s worden online beter bekeken. Dus gebundeld kunnen ze die doelgroepen misschien ook weer bereiken…. :))

Nee, eerlijk gezegd is dit een verontrustende ontwikkeling. Geen echt nieuws/ info alternatief meer, alleen maar een RTL-Z wat serieuzer lijkt (..lijkt…) en de rest is allemaal nou niet echt uitdagend of prikkelend om te kijken.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

rutgrrr schreef: 31 aug 2021 16:15
Oortjes schreef: 22 jun 2021 20:37 https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... sven-sauve

Absurd. Monocultuur. Gevaarlijk.
Het is nog maar de vraag of dit 1 op 1 gaat gebeuren. De kans is groot dat RTL onderdelen/zenders moet verwijderen/verkopen.
Qua radio maakt het eigenlijk niet heel veel uit, want daar zal niets veranderen: valt nu al onder 1 bedrijf en dat zal na de fusie nog steeds zo zijn.
Plaats reactie