Sound Solution soundprocessor plugin

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

EA

Sound Solution soundprocessor plugin

Bericht door EA »

Ik ben wat aan het klooien met de Sound Solution soundprocessor DSP plugin voor winamp. Als je hem een beetje door hebt, kun je er een aardige sound uit halen. Het is een Italiaanse processor en je kunt hem van deze site downloaden (gratis): http://www.zii.it/tms je kunt kiezen uit versie 1.1, vind ik persoonlijk het beste klinken, en de 1.2beta. Probeer het eens uit zou ik zo zeggen. Het is een 5 bands soundprocessor. En als je flink je best doet kun je er een Optimod 8100 mee benaderen qua sound.
Laatst gewijzigd door EA op 22 nov 2003 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
Virtuoso

Re: Sound Solution soundprocessor plugin

Bericht door Virtuoso »

EA schreef:Ik ben wat aan het klooien met de Sound Solution soundprocessor DSP plugin voor winamp. Als je hem een beetje door hebt, kun je er een aardige sound uit halen. Het is een Italiaanse processor en je kunt hem van deze site downloaden (gratis): http://www.zii.it/tms/, je kunt kiezen uit versie 1.1, vind ik persoonlijk het beste klinken, en de 1.2beta. Probeer het eens uit zou ik zo zeggen. Het is een 5 bands soundprocessor. En als je flink je best doet kun je er een Optimod 8100 mee benaderen qua sound.
Plug-ins zuigen enorm. Ten eerste kan deze plug-in het nog geen 24 uur uithouden. (bij verschillende versies van Windows loopt het geheugen vol). En de vooringestelde presets klinken voor geen meter. Allemaal te druk, ik krijg er echt koppijn van.

Conclussie: niet geschikt voor professioneel gebruik, leuk om even mee te spelen. (Als je tenminste weet hoe het werkt en enig verstand hebt van processing. Helaas heb ik moeten constateren dat niemand dat hier echt heeft, m.u.v. Jimboe. :cool: Maar die heeft er ook voor geleerd. )
EA

Bericht door EA »

Tja, dat is een kwestie van goed inregelen, met een hoop hardware processors heb je dit ook. Ik vind hem best goed. Die presets moet je ook niet gebruiken. Je moet gewoon vanuit de presets opzoek naar je eigen gewenste sound. Hier een preset uit een Amerikaans radio forum voor de Sound Solution. Deze preset wordt gebruikt bij een Amerikaans radiostation wat gewoon op FM uitzend:

--Gated AGC--
Gate dB: -40
Overdrive dB: 10

--BAND 1--
Ratio: 4.0
Threshold dB: -6.0
Attack: 1
Release: 10
Gain: 1.0
Mode: Compressor

--BAND 2--
Attack: 30
Release: 617
Gain: 0.3

--BAND 3--
Attack: 20
Gain: -0.5

--BAND 4--
Attack: 10
Gain: -0.5

--BAND 5--
Gain: 0.8

--BAND LINK--
Link % 1-2: 50
Link % 4-3: 20
Link % 5-4: 20

--COMPRESSOR DENSITY--
Overdrive dB: 0

--LF COMPRESSOR--
Radio: 1.6
Threshold dB: -3.5
Attack: 30
Release: 800
Clipper threshold: 2.3

--HF COMPRESSOR--
Ratio: 9.8
Release: 80
Clipper threshold: -1.6

--SPECIAL BASS EQ--
Gain dB: 9
FREQ Hz: 65

--STEREO EXPANDER--
Level: 15%
Depth ms: 10

Uses 50uS, APF and the 15KLP. Filters band II. Preemph is off.
Jimboe

Bericht door Jimboe »

Ik heb 'm al enige tijd geleden geprobeerd. Vlak na de installatie schrok ik enorm: er staat niet één preset in die ook maar enigszins in de buurt van redelijk komt. Best knap van de makers, eigenlijk. :wink: Dus helemaal from scratch begonnen en na een paar uur tweaken kwam er een stevig en vet geluid uit, alleen het hoog was wel erg moeilijk fris te krijgen (zwakke plek). Ik heb 'm een paar dagen laten draaien zonder problemen. Misschien is het vergelijk met de MBL4 niet geheel juist (die kost immers een paar tientjes), maar toch haalt ie het niet bij de MBL4. Die klinkt een stuk robuuster, laat zich minder gauw kennen door lastige muziek. Maar voor een gratis processor is de Sound Solution best een fijn ding! Alleen je moet wel weten wat je doet...
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.

- Multatuli
EA

Bericht door EA »

Jimboe schreef:Ik heb 'm al enige tijd geleden geprobeerd. Vlak na de installatie schrok ik enorm: er staat niet één preset in die ook maar enigszins in de buurt van redelijk komt. Best knap van de makers, eigenlijk. :wink: Dus helemaal from scratch begonnen en na een paar uur tweaken kwam er een stevig en vet geluid uit, alleen het hoog was wel erg moeilijk fris te krijgen (zwakke plek). Ik heb 'm een paar dagen laten draaien zonder problemen. Misschien is het vergelijk met de MBL4 niet geheel juist (die kost immers een paar tientjes), maar toch haalt ie het niet bij de MBL4. Die klinkt een stuk robuuster, laat zich minder gauw kennen door lastige muziek. Maar voor een gratis processor is de Sound Solution best een fijn ding! Alleen je moet wel weten wat je doet...
Heb je die preset nog?
Jimboe

Bericht door Jimboe »

Jep, check PB. Hij is trouwens gemaakt in versie 1.2

- Multatuli
EA

Bericht door EA »

Ok, heb hem draaien nu. Klinkt lekker.
FavoriteFM

Sound Solution Preset

Bericht door FavoriteFM »

Jimboe schreef:Jep, check PB. Hij is trouwens gemaakt in versie 1.2
Ben erg benieuwd naar die preset.... heb je die maybe ook voor mij?
morris

Bericht door morris »

Het is een Italiaanse processor en je kunt hem van deze site downloaden (gratis): http://www.zii.it/tms/, je kunt kiezen uit versie 1.1, vind ik persoonlijk het beste klinken, en de 1.2beta. Probeer het eens
Die site is pleitte of ik ben stom dronken,kan je die plugin nog ergens anders vandaan halen?
Jimboe

Bericht door Jimboe »

Haal even de komma aan het eind weg en hij doet het gewoon :cool:

- Multatuli
EA

Bericht door EA »

Er is inmiddels weer een update uit van de Sound Solution processor: http://www.tmsweb.dnsalias.com/SoundSol.htm

En ook 2 presets, waarvan er 1 die in de buurt komt van een optimod 8100 die andere, de party preset heb ik ook al geprobeerd maar klinkt erg heavy en vermoeiend.
Je kunt ze hier downloaden http://www.tmsweb.dnsalias.com/ss_user_presets.htm
Domien Verschuuren

Bericht door Domien Verschuuren »

Jimboe schreef:Jep, check PB. Hij is trouwens gemaakt in versie 1.2
Zou je hem ook even naar mij kunnen mailen, geachte heer Jimboe? -bloos

Ben erg benieuwd hoe jij Soundsolution ingesteld hebt, bij mij was het vaak 'net niet' :sad:
Broken or not; music heals your soul!
Jimboe

Bericht door Jimboe »

Volgens mij heb ik die preset die ik naar EA heb gestuurd niet meer, maar misschien nog wel een "opvolger". Effe zoeken hoor...

- Multatuli
Jimboe

Bericht door Jimboe »

You've got mail.

- Multatuli
HansHeino

Bericht door HansHeino »

YEAH!!! -smok Ik ga dit meteen uitproberen en over een paar dagen http://www.hansheino.nl/processing updaten.
Ik kan niet wachten..! :))
Plaats reactie