Unique FM is terug

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Unique FM is terug

Bericht door jessica »

Ik kwam erachter dat Unique FM terug is.
De originele makers (in ieder geval een deel van hen) lijken er achter te zitten.
Ze zenden uit vanaf de Seychellen.

Er zijn 2 streams. Een stream met de originele mix van muziek vanaf midden jaren 60 tot nu.
De andere stream hoe het toen klonk. Met muziek uit de 50's t/m 80's

Ik heb geen directe link van de streams. Maar ik vond ze gewoon op mijn interetradio als ik naar Unique zocht.
Het originele logo van Unique 98.1 FM stond erbij.
Het klinkt ook wel als de oorspronkelijke mix.

Misschien weten er mensen nog meer van. Waarom ze bijvoorbeeld vanaf de Seychellen uitzenden en wat de directe link is.

Er is ook iets grappigs. Als je naar Hilversum Drie zoekt op je internetradio vind je ze ook!
Noordzee

Re: Unique FM is terug

Bericht door Noordzee »

Is dat niet gewoon hier terug te vinden? :

https://unique.fm/home
density1

Bericht door density1 »

Dat is een ander Unique wat ook uitzend op AM op 675 in het midden van het land.. Dit is het Amsterdamse Unique uit de jaren 80. De hoofdstream is het Unique van nu met ook muziek van nu. En de oldies stream zijn de classics, zoals Unique klonk compleet met commercials, een soort 'audio museum' dus.
jessica

Bericht door jessica »

Dit is de website van UniqueFm:

http://radiouniquefm.nl/

Er staan eigenlijk alleen een paar players op en dat ze uitzenden vanaf de Seychellen.

Directe streams staan niet vermeld.
Badeendje

Bericht door Badeendje »

Afbeelding

Gezellige drukte qua Nederlandse radiostations op dat adres in de Seychellen :cool:
Kwak kwak!
Feivel

Bericht door Feivel »

Badeendje schreef: 16 dec 2021 09:12 Gezellige drukte qua Nederlandse radiostations op dat adres in de Seychellen :cool:
Een illegale constructie van de hand van Duncan E, vroeger bekend van IDFNV en DahHosting. Met IFNV had hij ook al een dergelijke constructie. Helaas: met een zender in de Nederlandse taal en zéker met een .nl-adres, komt Stichting BREIN (met de Buma Stemra en SENA als aangesloten verzoekers) met een exploot korte metten met je maken.

In het verleden heeft Stichting BREIN al drie stations via Microglo gedwongen te stoppen. Een vierde verwees naar de host als formele eigenaar. Ik vrees voor Stichting BREIN dat het daar lastig is geworden: de host is gevestigd op de Seychellen. De stichting heeft geen enkele macht buiten Nederland/de EU. Dus zocht BREIN het in de locatie van de servers: Nederland of EU. Binnen de EU wil het nog wel eens lukken om landen mee te laten werken met Stichting BREIN, maar daar buiten wordt het al gauw lastiger. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn waarom er nog steeds stations via Microglo uitzenden.

Lees hier meer: https://stichtingbrein.nl/brein-pakt-il ... sting-aan/
density1

Bericht door density1 »

Die classics stream is trouwens wel de moeite waard moet ik zeggen. De stream waar ook nieuwe muziek wordt gemixt met classics vind ik af en toe wel van de hak op tak springen met genres dat in combi met oude jingles is dat wat vreemd, daarom is het goed dat ze nu een beetje gescheiden hebben.
Plaats reactie