Goede Amerikaanse zenders
Moderator: admin6
Goede Amerikaanse zenders
Af en toe vind ik het even heerlijk om naar een Amerikaanse zender te luisteren, voor de latere uren is dit Nash FM maar zoek eigenlijk ook iets moderns (dus Top40/Dance beetje die kant op) waar ook gewoon reclame en gepraat tussendoor te horen is (op de een of andere manier stoort dit niet bij Engelstalige zenders).
De meeste zijn echter geo-blocked of spelen enkel non stop muziek af. Welke aanraders hebben jullie?
De meeste zijn echter geo-blocked of spelen enkel non stop muziek af. Welke aanraders hebben jullie?
-
Re: Goede Amerikaanse zenders
Heb geen idee, luister zelden naar de Amerikaanse radio, al was het maar omdat ik de meeste streams niet kan ontvangen.
Via AM of KG nooit een geo blok gehad :)
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Het is niet maar wat is geweest. De Amerikaanse radiostations en de magie er van zijn al jaren verdwenen. Als je hier in Nederland naar de radio luistert hoor je bijna hetzelfde. De hoge drive die de DJ's hadden in de jaren 60, 70, 80 en vroege jaren 90 is al jaren overboord gegooid voor saaie rustigere spreeks zonder personality. Uitzonderingen daargelaten, meestal bij de wat kleinere Amerikaanse stations die niet horen bij een grote radiogroep zoals iHeart of Entercom (het Amerikaanse Talpa/DPG Media) hoor je nog wel eens wat leuks en creatiefs.
-
Op elke oneven FM frequentie. Dus b.v. 97,1 97,3 97,5 etc.WinnaarRadioring2023 schreef: ↑23 mei 2020 21:48Op welke frequenties kan ik de Amerikaanse radiostations ontvangen? Dan ga ik straks even luisteren
En AM elke 10 khz. Dus b.v. 990, 1000, 1010 etc.
OMG...
Veel luisterplezier.
-
Even proberen dan. Op de FM kan ik mij niet voorstellen dat het signaal zover reikt, maar de middengolf moet wel lukken denk. Ben benieuwd.rvbracht schreef: ↑23 mei 2020 23:54Op elke oneven FM frequentie. Dus b.v. 97,1 97,3 97,5 etc.WinnaarRadioring2023 schreef: ↑23 mei 2020 21:48Op welke frequenties kan ik de Amerikaanse radiostations ontvangen? Dan ga ik straks even luisteren
OMG...
Veel luisterplezier.
Deze luistert lekker weg. https://tunein.com/radio/WIXX-1011-s29722/
Het is maar waar je van houdt. Dit is typisch een voorbeeld van strakke hitradio waar er vele van zijn en allemaal nagenoeg hetzelfde klinken behalve de vormgeving. Er zijn zelfs stations die gewoon dezelfde database gebruiken aan muziek en de DJ's zitten niet eens live in de studio, station draait volledig op voice tracks. Alleen de ochtendshow is misschien nog live.
Waarom.is dat eigen ? Die AM boven de 1610 en.tussen 1600 en.1700 is ook.best interessant in de nacht :)rvbracht schreef: ↑23 mei 2020 23:54Op elke oneven FM frequentie. Dus b.v. 97,1 97,3 97,5 etc.WinnaarRadioring2023 schreef: ↑23 mei 2020 21:48Op welke frequenties kan ik de Amerikaanse radiostations ontvangen? Dan ga ik straks even luisteren
OMG...
Veel luisterplezier.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Als je op een kiwi SDR luistert, dan is er geen geo blok en kun je AM zenders uit de VS ontvangen.
De keus is reuze dan.
De keus is reuze dan.
-
op welke am frequenties zijn die te beluisteren
classic 21.be mijn station!
een kiwi bezoeken, en dan over de band draaien?