40up

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

BDL

Re: 40up

Bericht door BDL »

density1 schreef: 10 nov 2021 22:32 Nieuwe vormgeving door Maurice Verschuuren is al te horen.
Heeft hij ook KINK gedaan of Ice radio? Klinkt mijn bekend in ieder geval.
density1

Bericht door density1 »

KINK niet, Ice weet ik niet. Wel heel veel stations van Rob Stenders en dus ook het huidige Veronica heeft hij de jingles voor geproduceerd.
BDL

Bericht door BDL »

Ah, misschien herken ik de stem en stijl van XXL Stenders of het oude KX Radio.
Klinkt goed in ieder geval.
density1

Bericht door density1 »

Het station klinkt qua muziek zover ik het nu hoor ook zo dus ik ben benieuwd waar dit station zich in gaat onderscheiden voor al die internetstations in hetzelfde segment, die er al zijn.
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

jessica schreef: 11 nov 2021 01:03
density1 schreef: 11 nov 2021 00:39 Nee op de stream.
Ik zag op hun site geen stream staan, maar wel onder construction.
Vreemd als je luisteraars wil ze je op je under construction site even de link van de stream neer?

Nou hier dan maar!

https://stream.40upradio.nl/40up
Dat is een interne stream, we zijn aan het test draaien. De uiteindelijk player komt 1 december weer op de site te staan.
multiband2

Bericht door multiband2 »

Ze hebben in ieder geval 5 mensen die luisteren.
https://stream.40upradio.nl/status-json.xsl
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

multiband2 schreef: 12 nov 2021 14:23 Ze hebben in ieder geval 5 mensen die luisteren.
https://stream.40upradio.nl/status-json.xsl
Fijn dat je mijn icecast status pagina hier ook maar even neer mikt.
Zoals gezegd, het is een test stream. Lancering is op 1 december.

Groeten van 40up!
Feivel

Bericht door Feivel »

Ach, het moet weer een geheim zijn, hoor, hoeveel luisteraars een station heeft. Waarom? Om op te kunnen scheppen over hoe geweldig een station wel niet loopt? Dat soort geheimzinnig gedoe ontaardt in groteske flauwekul.

En als jíj je pagina’s niet afschermt, beste DaletBoy, is dat toch niet de schuld van een ander? Rare beredenering.

Ik denk dat 40up hun kans wel gehad heeft. Het draaide prima, toen trokken ze zomaar de stekker eruit, daarna knallende ruzie met JINX, en nu moet het vanaf 1 december weer een succes worden? Dan moet je echt een beroep doen op je fanbase..
density1

Bericht door density1 »

Wat ik nu hoor, het is nog een test maar toch, verschilt het toch niet veel van hoe Jinx nu klinkt qua muziekkeuze en hoe opvolger 40rock Radio klinkt...of?
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

Feivel schreef: 19 nov 2021 00:46 Ach, het moet weer een geheim zijn, hoor, hoeveel luisteraars een station heeft. Waarom? Om op te kunnen scheppen over hoe geweldig een station wel niet loopt? Dat soort geheimzinnig gedoe ontaardt in groteske flauwekul.

En als jíj je pagina’s niet afschermt, beste DaletBoy, is dat toch niet de schuld van een ander? Rare beredenering.

Ik denk dat 40up hun kans wel gehad heeft. Het draaide prima, toen trokken ze zomaar de stekker eruit, daarna knallende ruzie met JINX, en nu moet het vanaf 1 december weer een succes worden? Dan moet je echt een beroep doen op je fanbase..
Nee hoor, het is helemaal geen geheim. Alleen die stream draait op een machine waar andere klanten van mij ook staan. Wat het aantal luisteraars zijn boeit namelijk niet. 40Up hebben we een restart gegeven omdat we dat leuk vinden, niet omdat we er geld mee gaan verdienen. Het kost namelijk alleen maar geld.
density1

Bericht door density1 »

Website is 40 'UP'...
jessica

Bericht door jessica »

Soms verbaas je je hoe een station wordt opgezet. Ik zeg niet dat het fout is maar ik zou dingen heel anders doen.
Als ik bijvoorbeeld 12 presentatoren had zou ik. Er zaterdag en zondag van 12 uur in de middag tot 6 uur in de avond 6 presentatoren plannen en op zondag hetzelfde. Het weekend is dan ingevuld.

Vervolgens zou ik die programma's op ma, di, wo, do en vr herhalen. Bijvoorbeeld bij 12 uur. Maandag van 9 tot 12 in de avond en di, wo en do idem en vrijdag non stop.

Dan heb je een regelmatige programmering. Wat ik nu zie is dat sommige programma's in het weekend nieuw zijn en worden herhaald door de week en sommige programma's zijn nieuw door de week en worden herhaald in het weekend. Beetje verwarrend allemaal. Ook starten doorde weeks de gepresenteerde programma.s soms om 9 uur en soms om 10 uur in de avond. Ik zou dit altijd om 9 uur laten starten iedere dag.

Maar zo zie je maar dat ieder zijn eigen idee heeft bij het opzetten van een nieuw station. Maar mijn opzet lijkt me logischer.
density1

Bericht door density1 »

Weet ook niet wat er mis was met de samenwerking met Jinx. Het format is nagenoeg hetzelfde als ik het zo eens beluister. Het is allemaal zo versplintert en al die stations of het nu Stenders zijn hobby Bob internet streams zijn, of 40rock Radio, Grolloo Radio of dus Jinx is. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Zogenaamd muziek draaien die je niet vaak hoort op de radio. De een roept het nog harder dan het andere station.
De programmering had inderdaad ook wel beter ingericht kunnen worden. Je kunt het beter centraliseren behalve elke avond een 'eilandje'. Dat was in het vorige leven van 40UP ook al zo maar wordt nu weer opnieuw op die manier gedaan.
Database

Bericht door Database »

Nou, de website ziet er niet best uit. Leuk voor je gemoed, grijs. En dan zo’n stukje zwarte tekst erop. Programmering lekker alles onder elkaar, geen dynamische layout te bekennen.

De liefde mag dan blijkbaar bij het radiomaken zitten. Qua webdesign is de liefde ver te zoeken. Echt jammer, altijd. En nee: nóg een station met het Sonic of OnAir Radio thema is géén verbetering.

Steek toch eens tijd (en als je het niet zelf kunt geld) in een mooie website en als het even kan een app.
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

Klopt. Zijn we mee bezig.
Het station zelf had eerst even voorrang. Daarnaast is dit hobby, en doen we 'er bij'.

Mocht iemand zich geroepen voelen om mee te helpen, stuur me even een bericht!
Plaats reactie