40up

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

CasEbberss

Re: 40up

Bericht door CasEbberss »

DaletBoy schreef: 26 okt 2021 14:57
CasEbberss schreef: 26 okt 2021 14:55
DaletBoy schreef: 26 okt 2021 14:52 We weten dat je bij Triple werkt Cas....nooit een ander product bashen....
Hahah ;-) Ouwe hoeren kan altijd toch Peter? Optimod of iets anders even goede vrienden -bier
Ja hoor. Ik ben erg fan van Stereotool. En ook van Mairlist trouwens, dat is heel erg gaaf.
Maar het gaat hier over 40 up btw :-).
Ja leuk! Ik hou op en lees weer mee :D
density1

Bericht door density1 »

Die gaan dus ook Optimod gebruiken begrijp ik. :))
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

density1 schreef: 26 okt 2021 15:59 Die gaan dus ook Optimod gebruiken begrijp ik. :))
Ja, denk ik wel. Heb er nu een 1101 in zitten (stream draait al als test). Voordeel is dat ik er dan ook audio van een externe bron in kan stoppen. Met Stereotool is dat wat lastiger.
density1

Bericht door density1 »

Ok, ben benieuwd.
multiband2

Bericht door multiband2 »

Wat is nu precies de bedoeling van 40up? En ja; ik heb alle stukjes gelezen.
Er is geen geld maar willen wel een radio station in de lucht hijsen... begin met het geld en dan pas plannen maken of zie ik dat verkeerd?
BDL

Re: 40UP...

Bericht door BDL »

GootOpDeRadio schreef: 26 okt 2021 12:01 Beste Radioforummers,

De situatie rond 40UP verdient wat uitleg. Dan kunnen de lezers en schrijvers zich weer gaan concentreren op nóg belangrijker issues in radioland…

Toen eind 2020 de financiering van 40UP afliep zijn er allerlei pogingen ondernomen het station te redden. Die pogingen strandden telkens in het zicht van de haven. Omdat ik het format van 40UP uniek vind: gericht op oudere muziekliefhebbers en ruimte voor muziek die te weinig aandacht krijgt, ben ik de kar gaan trekken.
Jinx zocht contact, het leek te klikken en we gingen aan de slag. Natuurlijk besefte ik dat er een groot verschil is tussen Jinx en 40UP maar het belangrijkst was: we hadden weer distributie en een studio. De rest zouden we in de loop van de tijd oplossen. Helaas werkte de samenwerking niet (hoewel verschillende 40UP-pers besloten daar te blijven)
Ik heb toen aangeklopt bij NH Gooi - waar ik wekelijks een programma mag maken - en zij hadden belangstelling voor de programma’s van Jan Donkers en Harry de Winter en mogelijk nog een. Die zullen als 40UP onder de vlag van NH Gooi worden uitgezonden.
Daarmee is een klein deel van mijn wens vervuld: Gonzo’s Return was - na Johan Derksen - het meest beluisterde programma van 40UP Radio en dan hebben we het over vele tienduizenden streams. Hetzelfde gold voor Wintertijd.

Ik vond dat we de 24/7 stream van 40UP ook moesten herstarten. Inmiddels zijn we daar een heel eind mee gevorderd. We hopen in de eerste weken van november te beginnen al is in deze tijden niets zeker, dat heb ik wel geleerd.

Ik ben NH Gooi bijzonder dankbaar voor hun gastvrijheid. En echte Win-Win situatie!

Is dit nou het ideale plaatje? Nee natuurlijk niet. Het format van 40UP verdient de aanpak van KINK: solide financiering waardoor geïnvesteerd kan worden in mensen en DAB+ (en FM) distributie. Helaas hebben we die financier (nog) niet gevonden. Als iemand de centen zou willen ophoesten dan heeft die binnen een paar jaar een winstgevend radiostation, zelfs in deze overvolle markt. Dat is mijn overtuiging.

Leo
Bedankt voor de toelichting Leo. Ik zie nu inderdaad dat er een aantal 40UP programma's op de zondagavond van Jinx zijn gebleven.
Veel succes met de samenwerking met NH Gooi en het opzetten van een eigen stream, ik kijk er naar uit.
density1

Bericht door density1 »

multiband2 schreef: 27 okt 2021 08:51 Wat is nu precies de bedoeling van 40up? En ja; ik heb alle stukjes gelezen.
Er is geen geld maar willen wel een radio station in de lucht hijsen... begin met het geld en dan pas plannen maken of zie ik dat verkeerd?
Wat ik begreep van het oude 40UP Radio onder Harry de Winter is dat ze een alternatief boden op het aanbod, dus met veel classics die je nooit meer hoort op de radio, met daarbij ook veel aandacht voor Blues en Americana. En zender voor 'de oudere jongeren'. Weet enkel niet of dit genoeg is. Derksen is ook zijn eigen zender gestart, Grolloo Radio met dezelfde doelstelling.
Overigens vond ik de nonstop muziek onder het oude 40UP niet echt speciaal hoor. Hoorde daar ook de vele middle of the road muziek die je elders ook voorbij hoort komen. Dus hopelijk kijken ze daar ook wat kritischer naar. Alleen de gepresenteerde avond programma's zijn wel origineel waar veel goede shows tussen zitten/zaten.
jessica

Bericht door jessica »

Jammer dat Kluun de laatste tijd geen programma meer maakte. Hoop dat hij ook weer terugkomt op 40UP. Heeft een hele goede muzieksmaak en kan leuk vertellen. Had ook altijd leuke muziek gerelateerde items in zijn show. Ik luisterde iedere week.
BDL

Bericht door BDL »

De website is weer terug (nog niet veel te zien): https://40upradio.nl/

Stream: https://stream.40upradio.nl/40up
density1

Bericht door density1 »

Website is nog steeds de 'soon...' website.
fdboer

Bericht door fdboer »

Op Instagram heeft 'gootopderadio' het over 1 december.
density1

Bericht door density1 »

Nieuwe vormgeving door Maurice Verschuuren is al te horen.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 10 nov 2021 22:32 Nieuwe vormgeving door Maurice Verschuuren is al te horen.
Waar dan? Op mixcloud?
density1

Bericht door density1 »

Nee op de stream.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 11 nov 2021 00:39 Nee op de stream.
Ik zag op hun site geen stream staan, maar wel onder construction.
Vreemd als je luisteraars wil ze je op je under construction site even de link van de stream neer?

Nou hier dan maar!

https://stream.40upradio.nl/40up
Plaats reactie