Podcasts óver de radio

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
banne

Podcasts óver de radio

Bericht door banne »

Al jaren lees ik hier mee maar me nu zelf maar even aangemeld om (in dit geval) een vraag te stellen of "ervaringen" te delen. In dit geval dus over podcasts óver de radio. Ik kon verder niks vinden op het forum over dit soort podcasts en er zijn vast andere leden hier die hierin geïnteresseerd zijn.

Dus lang verhaal kort; welke podcasts luisteren jullie die gaan óver de radio?

Tot nu toe heb ik geluisterd:
Dit was de radio (Harm Edens, Arjan Snijders en Ron Vergouwen)
In Vorm (Bas van Teylingen)
De Broadcast (Patrick en Peter)
RadioReuzen (Bert Kranenbarg)
Radio 10 The early days (Peter Rijsenbrij)

Dan mijn bescheiden mening/review erbij:

Dit was de radio: teveel geleuter en semi grapjes, meer van hetzelfde elke week. Niet mijn favoriet :))

In Vorm: interessante podcast over hoe DJ's zelf hun programma's voorbereiden mbt de vormgeving eromheen sinds hun start op de radio. Op zich een interessante podcast voor mensen die geinteresseerd zijn in vormgeving, jingles etc. Wel vind ik het overduidelijk heel snel in elkaar gemonteerd. Ik ben dan nieuwsgierig naar de achtergrond van Edwin Evers over een bepaalde jingle die even te horen is. Maar dan laten ze net een jingle horen waar niet over gepraat wordt. Er wordt niet "live" tijdens het interview een jingle afgespeeld waar direct op gereageerd wordt. De jingles zijn ertussen geknipt terwijl erover gepraat wordt. Weinig interactie over de betreffende jingle zogezegd. Kort gezegd, hier zit veel in maar er valt nog veel meer uit te halen als er wat meer tijd in gestoken wordt. Daarnaast vind ik dat Bas van Teylingen in de afleveringen doet voorkomen alsof hij een hele grote radiomeneer is terwijl ik voor deze podcast reeks nog nooit van hem gehoord had. Dit laatste kan natuurlijk ook aan mij liggen :lol:

De Broadcast: De eerste afleveringen waren draken van afleveringen om aan te horen vanwege een hoog amateuristisch gehalte, ondanks de wel interessante gasten (Rick Romijn, Dennis Ruyer etc) Het is gaandeweg een stuk beter geworden hoewel ik de vragen soms nog wel van basisschoolniveau vind. Er worden regelmatig vragen wel 2 of 3 keer gesteld maar anders verpakt. Al met al is het wel een boeiende reeks afleveringen met ongeveer 50% radio DJ's, de overige 50% zijn TV presentatoren. Overigens zeggen ze altijd dat het gehost wordt door Patrick en Peter. Ik heb na al die afleveringen nog steeds geen flauw idee wie die gasten zijn :lol:

RadioReuzen: de langstlopende podcastserie over enkel radio. Bert Kranenbarg presenteert het op een leuke boeiende wijze en praat 1,5 uur per aflevering met mensen uit het verleden die dingen met radio deden. Van technici tot DJ's tot zenderstemmen (Hans Hoogendoorn, Bart van Gogh etc), alles komt aan bod. Wat mij betreft de boeiendste serie over radio en met 37 afleveringen heel lang luisterplezier.

Radio 10 the early days: van kinds af aan (ben 35 nu) al opgevoed met 10 Gold op de achtergrond. Kortom, daar heb ik hele leuke herinneringen aan, ik weet zelfs een groot deel van de jingles van destijds nog mee te zingen. Peter Rijsenbrij interviewt in 14 afleveringen allerlei oud DJ's, nieuwslezers, technici enzovoort over hun tijd bij 10. Ook over de minder leuke periodes, echt alles wordt besproken. Ook met heel veel oude 10 gold jingles ertussendoor, bijzonder leuk om terug te horen.

Tot zover mijn spreekbeurt over podcasts -+dance Zijn er nog radio podcasts die ik gemist heb? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
jessica

Re: Podcasts óver de radio

Bericht door jessica »

Patrick Kicken heeft een heleboel radiomensen gesproken. Zitten ook heel veel leuke podcasts tussen. Soms hangt de interesse wel af van de gast.
Verder vind ik 50 jaar3FM een hele goede podcastserie. Hier alleen met Arjan Snijders een stuk beter als dit was de radio.
banne

Bericht door banne »

Lex Gaarthuis heeft een serie (“Onder elkaar” heet het) gemaakt over typetjes op (o.a) de radio. Met o.a Evers en Dingmans. Aansluitend iets over radiobazen. Ook is er nog een aparte podcastserie “Radiobazen” van Gerjan Cluistra met onder meer Erik de Z
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

LOMP piratenpodcast
Rijk

Bericht door Rijk »

ik wil graag live maar weet niet hoe
big T

Bericht door big T »

Een methode is om op de markt te gaan staan, dan ben je live bezig.
Wel even kijken of je hier toestemming van de gemeente voor moet hebben.
Plaats reactie