Radio in Spotify - Basyl24

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

density1

Re: Radio in Spotify - Basyl24

Bericht door density1 »

Ook, ben benieuwd. Dan heb ik misschien wel interesse. Keep us posted. :wink:
pindakaas

Bericht door pindakaas »

Ik luister regelmatig naar deze playlists, en voor mij is het zeker een vervanging voor de radio. Ik stoor me bij de radio vaak aan de hoeveelheid reclame, nieuws en items die me niet zo veel zeggen en wil wel graag verrassende muziek horen die ik nog niet kende, dus daar voldoen deze playlists zeker aan. Wat ik nog wel mis is goede processing en doorstarts. Spotify haalt het bij mij echt niet bij een lekker afgestelde Stereotool of andere processor. Een mogelijkheid om die twee dingen te combineren zou ik super vinden. Ik heb al overwogen om een server te draaien die onder Linux mijn spotify account kan benaderen via Spotify Connect en dat vervolgens inclusief processing op een stream kan zetten maar dat ziet er nog erg complex uit.
Een mogelijkheid om de output van een dergelijke spotify stream dan weer naar een icecast stream te sturen inclusief processing zou ik dan ook erg interessant vinden.
En mocht er ooit een web interface / code voorbeeld komen voor hoe je iets zelf kan opzetten zoals dit hou ik me zeker aanbevolen. Programmeren is geen probleem, maar het wiel opnieuw uitvinden is zonde.
density1

Bericht door density1 »

Processing zou echt geweldig zijn want die begrenzer/limiter want het is niet maar dan dat, wat Spotify nu heeft klinkt echt slecht dus hopelijk is hier een oplossing voor.
kasperkamperman

Bericht door kasperkamperman »

pindakaas schreef: 17 jun 2022 22:03 Een mogelijkheid om de output van een dergelijke spotify stream dan weer naar een icecast stream te sturen inclusief processing zou ik dan ook erg interessant vinden.
Zeker interessant, maar officieel mag het niet.
Net zoals Spotify in winkels, daarvoor hebben ze de soundtrackyourbrand spinoff.

En qua processing, inderdaad dat is een lastig punt. Er zijn zoveel Spotify players, dan zou dit bijna aan de server kant moeten gaan gebeuren.

Hier meer info over hoe Spotify met normalizing werkt:
https://artists.spotify.com/help/articl ... malization
Plaats reactie