Opgeslagen stream publiceren.

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Midimaster

Opgeslagen stream publiceren.

Bericht door Midimaster »

Hallo,
Op ons internetradiostation heb ik een programma elke vrijdagavond.
Nu heb ik een opname gemaakt van de uitzending en die wil ik online publiceren. Op diverse media, zoals YouTube bijv. wordt deze geblokkeerd vanwege auteursrechten.
Wij hebben wel een Buma/Senna licentie. Is er een mogelijkheid om die opname te publiceren of toegankelijk te krijgen (evt via onze website) voor onze luisteraars?

Grt
Aad
peellandfm

Re: Opgeslagen stream publiceren.

Bericht door peellandfm »

De lekkerste op internet
[url]http://www.077radio.eu[/url]
BDL

Bericht door BDL »

Is uploaden naar mixcloud een idee? Dan heb je, voor zover ik weet, ook geen problemen met rechten en hoef je ook zelf niet te bouwen op je website.
Calypso

Bericht door Calypso »

Midimaster schreef: 13 nov 2021 16:27 Hallo,
Nu heb ik een opname gemaakt van de uitzending en die wil ik online publiceren. Op diverse media, zoals YouTube bijv. wordt deze geblokkeerd vanwege auteursrechten.
Wij hebben wel een Buma/Senna licentie. Is er een mogelijkheid om die opname te publiceren of toegankelijk te krijgen (evt via onze website) voor onze luisteraars?
Nee, niet binnen de licentie die je bij Buma/Stemra/Sena hebt. Het is namelijk een compleet nieuwe openbaarmaking. En Youtube en consorten zijn niet van plan om voor jou de auteursrechten daarvoor af te dragen, dus blokkeren ze je content. Wil je een "uitzending gemist" doen binnen de regeltjes, dan moet je een extra licentie met Buma/Stemra/Sena afsluiten, maar ik verwacht dat die flink duurder is dan dat de streamlicentie is.

Mixcloud wordt als suggestie gegeven; wellicht dat dat nog wat minder gecontroleerd wordt, maar ik verwacht dat die uiteindelijk ook overstag zullen moeten.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Midimaster schreef: 13 nov 2021 16:27 Hallo,

Grt
Aad
Licentie is waarschijnlijk alleen voor live radio en niet om terug te luisteren.
Feivel

Bericht door Feivel »

Calypso schreef: 24 nov 2021 14:44 Mixcloud wordt als suggestie gegeven; wellicht dat dat nog wat minder gecontroleerd wordt, maar ik verwacht dat die uiteindelijk ook overstag zullen moeten.
Hoezo? MixCloud heeft een licentiedeal met ICE, waar ook de Buma Stemra en SENA bij aangesloten zijn. Daarnaast heeft MixCloud deals met individuele platenmaatschappijen.
Calypso

Bericht door Calypso »

Feivel schreef: 24 nov 2021 20:34
Calypso schreef: 24 nov 2021 14:44 Mixcloud wordt als suggestie gegeven; wellicht dat dat nog wat minder gecontroleerd wordt, maar ik verwacht dat die uiteindelijk ook overstag zullen moeten.
Hoezo? MixCloud heeft een licentiedeal met ICE, waar ook de Buma Stemra en SENA bij aangesloten zijn. Daarnaast heeft MixCloud deals met individuele platenmaatschappijen.
Dat hoor ik ook weleens inderdaad, en Mixcloud roept op hun homepage dat ze het voor je regelen. Maar ik vraag me dan wel af waarom onderstaande passage in hun voorwaarden staat...
Mixcloud allows you to upload a collection of sound recordings that have been released to the public under the authority of the copyright owners of the sound recordings (the "Audio Content"), and then have that Audio Content streamed through the Mixcloud Platform.You hereby represent and warrant that you have the necessary licenses, rights, consents, and permissions to use and authorize Mixcloud to reproduce, publicly perform, and otherwise use Audio Content uploaded by you in the manner outlined by Mixcloud and these Terms. You further represent and warrant that you have taken no steps, either directly or indirectly, to intentionally defeat any technological measures implemented by Mixcloud to ensure the compliance with any laws or regulations, including, but not limited to, limitations set forth in Sections 112 and 114 of the United States Copyright Act.
MFM

Bericht door MFM »

Mixcloud publiceert tot nu alle complete radioshows die we geupload hebbeb, maar korte airchecks is een ander verhaal.
Die worden er vrij snel weer afgehaald.
Plaats reactie