Uitzenden/streamen

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
J.O.S Radio

Uitzenden/streamen

Bericht door J.O.S Radio »

Hallo Allemaal
Ik ben nieuw hier dus even wennen en maar meteen met de deur in huis vallen. Ik ben in het bezit van de mixer van D&R de Webstation. In combinatie met RadioDJ software een prima ding.Ik ben inmiddels al zover dat ik kan gaan streamen/ internet radio uitzenden s. Ik heb een test stream pakketje gebruikt voor wat betreft de plugins en encoders etc. Maar nu komt het, als ik live radio wil maken/streamen heb ik alleen geluid van mijn main player in het software programma Radiodj. Dus geen geluid van mijn microfoon , cartplayer en aux players. Het zal ongetwijfelt wel iet met de instellingen van mijn webstation mixwr te maken hebben. Weet iemand hier de oplossing voor? Of waar ik het moet zoeken? Alvast Bedankt Gr Jos
Aart Rietveld

Re: Uitzenden/streamen

Bericht door Aart Rietveld »

Je moet je stream-encoder laten luisteren naar de master-output van de Webstation. Controleer dit eerst en check dan op de nonstop-knop op de mixer niet aanstaat. Want in dat geval wordt je PC-audio-fader direct doorgestuurd naar de Master.
J.O.S Radio

Hallo Aart
Bedankt voor je snelle reactie. Ben je bekend met radiodj in combi met de D&R webstation mixer? Rare vraag van mijn kant...Waar vind ik de master output van mijn mixer. In het configuratie scherm van de mixer, onder het knopje master zie ik alleen : Interloc, Mic On, silence Ditection. Moet ik hier iets aanvinken? Als je in het bezit bent van ook dezelfde mixer kan ik je beter prive mailen , kan ik ook wat foto's sturen evt. Alvast bedankt
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Ik ken de Webstation niet maar ik ben wel bekend met andere mixers van D&R. Bij de meeste mixers zitten er meerdere "USB-geluidskaarten" in de mengtafel die in eerste instantie allemaal in je windows-audiosysteem zichtbaar zijn met dezelfde naam. Je moet bij het eerste gebruik dus uitvogelen wat welk audiokanaal precies doet en elk kanaal renamen. Ik kan niet zeggen dat dit erg duidelijk uitgelegd wordt in de handleiding. Je hebt naast de Masteraudio ook nog audiobronnen als Voicetrack-audio en de Cleanfeed-uitgang. En let er op dat je de Webstation altijd op dezelfde USB-poort van je PC aansluit. Anders begint het naamgeven van de vier USB-geluidskaarten weer opnieuw.

Zie blad 14 en 15 van de D&R-handleiding: https://www.d-r.nl/assets/webstation-ma ... al1.04.pdf
franksiegers

Bericht door franksiegers »

Hallo iedereen,

Omdat deze vraag vaker wordt gesteld, wil ik proberen een uitleg hierover te schrijven op mijn blog. Ik beschik helaas niet over een Webstation, maar over een Airlite, dus heb mijn artikelen daarop gebaseerd.

Ik ben begonnen met een algemene uitleg over Windows audioapparaten:
https://www.radiotech.nl/audioapparaten ... n-windows/

Daarna heb ik geprobeerd de VoIP-functie te beschrijven:
https://www.radiotech.nl/dr-airlite-gel ... n-windows/

Ik ben inmiddels begonnen aan de uitleg over afspeelapparaten en zal later de opnameapparaten beschrijven waarover de vraag van J.O.S. Radio gaat. Maar mogelijk heb je alvast iets aan deze informatie.

Het bloggen is voor mij ook nog nieuw, dus opbouwende kritiek is zeker welkom. Zijn de artikelen een beetje leesbaar? Is de informatie te begrijpen en is het niet teveel? Ik ben ook erg benieuwd welke namen jullie aan de apparaten geven in Windows. Ik hoop een mooie uitleg te kunnen schrijven waar anderen in de toekomst weer gebruik van kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Frank
franksiegers

Bericht door franksiegers »

Hoi J.O.S. Radio,

Is het inmiddels gelukt?

Ik heb de uitleg over afspeelapparaten van de D&R Airlite inmiddels af. Ik vermoed dat dit in grote lijnen overeen zal komen met de D&R Webstation. Misschien lukt het met deze informatie om het juiste signaal te selecteren.
Wat voor de een vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet. Probeer niet chagrijnig te worden van een vraag. Sla dat topic gewoon over en ga vrolijk verder met je dag. Zo houden we het gezellig!
J.O.S Radio

Het is gelukt. Bedankt voor alle info en tips. Nu nog een fatsoenlijke webplayer voor op mijn website. Iemand tips?
remco_k

Bericht door remco_k »

Heel even om je heen kijken op het forum kan geen kwaad.
viewtopic.php?f=13&t=32269
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Plaats reactie