Vraagje over probleem met ProppFrexx

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioHP

Vraagje over probleem met ProppFrexx

Bericht door RadioHP »

Ik heb problemen met het afspelen met een 'live' mp3 bestand dat ik van elders weghaal. Dat bestand wordt namelijk soms zomaar afgekapt. Het bestand is https://switchnetwork.nl/media/blokken/ ... 8f2ff3.mp3. Het betreft een pilot van een advertentie/reclame bestand en het bestand draait ongeveer 15 keer per dag. Als je nadere info wil hebben dan hoor ik dat graag! Ik heb het bestand type commercial en daarna news meegegeven, maar ook dat maakt geen verschil/ De cue points kan ik niet editten, omdat het een externe stream url is. Ik weet het dus even niet meer. Het bestand is ongeveer 30 tot 40 seconden lang. Ik kan je met terugluisteren enkele voorbeelden toesturen.

Wie kan mij op weg helpen?

Groet, Wim
franksiegers

Re: Vraagje over probleem met ProppFrexx

Bericht door franksiegers »

Hoi Wim,

Probeer je het bestand rechtstreeks via internet af te spelen? Dat lijkt me vragen om problemen.

Misschien kun je het bestand eerst (automatisch) laten downloaden, opslaan op de lokale harde schijf en vanaf daar afspelen.
Wat voor de een vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet. Probeer niet chagrijnig te worden van een vraag. Sla dat topic gewoon over en ga vrolijk verder met je dag. Zo houden we het gezellig!
RadioHP

Bericht door RadioHP »

Hoi Frank, dank voor de tip. Gaan we uitproberen. We hebben RTV Download al draaien voor het nieuws, dus dat is geen probleem!

Groet,

Wim
Indy

Bericht door Indy »

Hoi RadioHP, wij zijn op dit moment ook aan het kijken naar de mogelijkheden met deze reclameblokken, en wij gaan ook Proppfrexx gebruiken (draait nu 2 maanden proef)

Ik zou het zowiezo eerst downloaden. Dit kun je inderdaad met RTV download.
Ik zou zelf echter kijken of je dit verder kunt scripten, en bijvoorbeeld door FFMPEG heen te halen.
Bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

ffmpeg -i https://switchnetwork.nl/media/blokken/9bf31c7ff062936a96d3c8bd1f8f2ff3.mp3 -af silenceremove=1:0:-50dB reclame.flac
Hiermee download, je de mp3, haalt de stiltes er uit, en slaat het lokaal op.
Dit moet je dan met de task scheduler instellen om ieder uur te doen.

Cue points zijn dan ook niet echt nodig omdat ze direct starten.

Ik wil echter bij Proppfrexx nog navragen of het mogelijk is om cuepoints in de metadata van het bestand te plaatsen die Proppfrexx dan ook gebruikt. Dan kun je deze bijvoorbeeld dit met een script berekenen en 0.5 seconden na het begin en 0.5 seconde voor het einde deze instellen.
Plaats reactie