DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Feivel

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Feivel »

Wel benieuwd hoe lang het zal duren tot NRJ uit Frankrijk zich meldt om bezwaar te maken tegen gebruik van de verwarrende naam NRG. En dan kun je zeggen: ‘Ze waren piraat en ze waren het eerst’, maar dat gaat niet op bij een beschermd merk en een bedrijf met een leger aan advocaten..
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Je spreekt het totaal anders uit eN eR Gie Energie

Maar dat is nog altijd anders dan Oldies uit Almere, en Golden Oldies uit Hoogvliet, die beiden op dezelfde zender rond Amsterdam zitten.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

DX'r

Bericht door DX'r »

Blijft vreemd dat de commerciele omroep OSR920 gebruik maakt van de publieke omroep plek op allotment 62 + via een publieke lokale FM frequentie uitzendt en dat al vanaf 1 december 2020.
Nu zitten ze ook opeens ook op DAB 76 in Eindhoven dan wel vergund als CO, heel apart allemaal :???:
EtherScout

Bericht door EtherScout »

deradioluisteraar schreef: 12 jan 2021 18:54
Nu te ontvangen van Den Haag tot Gouda en van Schiphol tot Rotterdam.
Het zenderpark is uitgebreid met zenders in Zoetermeer en Bergambacht op kanaal 8B en in Delft en Vlaardingen op 9B.
Het signaal op 8B draait nu tijdelijk in test onder de naam Podradio en zal later in de avond definitief omgezet worden naar NRG.
https://m.facebook.com/RadioNRG106.3/ph ... 6152221940
Ik heb weer een tijdje naar NRG geluisterd en ik moet zeggen, dat ik het station mij aan Fresh FM doet denken. Veel dance, maar weinig van die zeurend kreunend zwalkende zangstijl, die de popmuziek tegenwoordig bijna helemaal overgenomen heeft. Sommigen noemen dat R&B, maar met Rhythm And Blues heeft het, naar mijn gevoel, weinig te maken. Ik kan niet tegen die manier van zingen en luister daarom weinig naar, bijvoorbeeld, Slam. NRG bevalt mij wel.
density1

Bericht door density1 »

Het geluid van NRG is alleen erg slecht op de stream. Staat haast geen processing op.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Op Dab+ hoorbare dikke processing bij NRG, je valt overigens wel in herhaling
density1

Bericht door density1 »

Dat is dan wel de omgekeerde wereld. Dikke processing hoeft niet op DAB, daar mag het wel wat rustiger. Maar het is natuurlijk maar wat je onder 'dikke processing' verstaat. Ik ontvang enkel de stream en dat is duidelijk vrij matig geprocessed.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ook op de stream hoor ik wel degelijk processing. Sowieso stereo verbreding. Doet me sowieso denken aan de sound van toen dus als dat is wat men wil bereiken , is dat gelukt.

Ik zou zeggen pak je dab radio en ga op pad en eens leuk luister rondje maken.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Benieuwd wannneer onze Franse vrienden ingrijpen en.dan de naam aanpassen in Fresh dab +
:)
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Echtwel schreef: 13 jan 2021 18:38 Benieuwd wannneer onze Franse vrienden ingrijpen en.dan de naam aanpassen in Fresh dab +
Ik zou inderdaad alvast een andere naam bedenken voor het geval dat. Maar tot die tijd zou ik de huidige naam gewoon houden. Voor het huidige station is NRG een prima naam.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

EtherScout schreef: 13 jan 2021 19:59
Echtwel schreef: 13 jan 2021 18:38 Benieuwd wannneer onze Franse vrienden ingrijpen en.dan de naam aanpassen in Fresh dab +
Ik zou inderdaad alvast een andere naam bedenken voor het geval dat. Maar tot die tijd zou ik de huidige naam gewoon houden. Voor het huidige station is NRG een prima naam.
Persoonlijk zou ik willen dat het gewoon overging in Radio Stad Den Haag ...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Fresh DAB zal het nooit worden, want Wedel heeft niets te maken met NRG.
En anders krijg je weer dat door Wedel een claim op de nieuwe Fresh wordt gelegd.
Feivel

Bericht door Feivel »

radiogolfje schreef: 14 jan 2021 09:21 Fresh DAB zal het nooit worden, want Wedel heeft niets te maken met NRG.
En anders krijg je weer dat door Wedel een claim op de nieuwe Fresh wordt gelegd.
Als Wedel zou verbieden de naam Fresh te gebruiken, heeft hij groot gelijk. Hij heeft zijn naam als merk gedeponeerd. https://www.boip.int/nl/merkenregister#/item/bx1350514
Plaats reactie