Jumbo Radio

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Re: Jumbo Radio

Bericht door Hoort-u-mij »

castmember schreef: 02 okt 2020 10:42 Naja, je hebt duizenden medewerkers lopen daar, als het helpt bij de motivatie van het personeel dan is dat ook mooi meegenomen. Door gemotiveerd personeel gaat vaak de klantvriendelijkheid en daarmee de omzet ook omhoog . . .
De totale sfeer van geur, beeld, geluid en beleving in eigen hand hebben. Zowel voor personeel als klanten. Want als iedereen happy is, dan is de winkel beleving ook positiever
DX'r

Bericht door DX'r »

big T schreef: 02 okt 2020 11:16 Waar in den lande is dit te beluisteren?
Binnenkort via DAB+ MTVNL -smok
big T

Bericht door big T »

Das toch geen radio mensen?
Hoort-u-mij

big T schreef: 02 okt 2020 16:39 Das toch geen radio mensen?
Zeker wel!

Waarom niet? Dit heet narrowcasting!

Website is www.jumboradio.nl

Alleen te beluisteren via de Jumbo VPN

Technisch zit het goed in elkaar. Moderne DHD speler en Omniplayer. Muziek planning door middel van Musicmaster en processing met een Optimod.
Hoort-u-mij

DX'r schreef: 02 okt 2020 16:34
big T schreef: 02 okt 2020 11:16 Waar in den lande is dit te beluisteren?
Binnenkort via DAB+ MTVNL -smok
Dat vermoed ik niet, dit blijft gewoon in store narrowcasting
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik doe mijn boodschappen bij een andere keten, maar toch erg benieuwd hoe JUMBO Radio klinkt. Is er serieus geen stream ? Iemand een idee waar de jingles zijn gemaakt ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Hoort-u-mij

Madurodam FM schreef: 03 okt 2020 19:52 Ik doe mijn boodschappen bij een andere keten, maar toch erg benieuwd hoe JUMBO Radio klinkt. Is er serieus geen stream ? Iemand een idee waar de jingles zijn gemaakt ?
Helemaal afgesloten voor niet Jumbo luisteraars, alleen via vpn met het hoofdkantoor
Hoort-u-mij

density1

Bericht door density1 »

Madurodam FM schreef: 03 okt 2020 19:52 Ik doe mijn boodschappen bij een andere keten, maar toch erg benieuwd hoe JUMBO Radio klinkt. Is er serieus geen stream ? Iemand een idee waar de jingles zijn gemaakt ?
Nou, ik zag even een filmpje van de opening en daar werd wat muziek gedraaid, maar ik denk dat het behoorlijk in de buurt komt van een soort gepresenteerde versie van Sky Radio, super voorspelbaar dus, maar dat kun je verwachten.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

@ Hoort-u-mij; Krijg ik hier een melding op mijn scherm dat deze pagina niet bestaat :???:
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Dit is een verademing voor het supermarkt personeel. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik in de supermarkt werkte maar die muziek in de winkel was iets wat me erg tegenstond. In 1990 al eens zitten bomen met mensen van EDAH om uit te zoeken of zoiets mogelijk was. Ze vonden het wel een leuk idee maar het is nooit van de grond gekomen en EDAH bestaat inmiddels al niet meer.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Hoort-u-mij

Zwarte IJsbeer schreef: 04 okt 2020 10:33 Dit is een verademing voor het supermarkt personeel. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik in de supermarkt werkte maar die muziek in de winkel was iets wat me erg tegenstond. In 1990 al eens zitten bomen met mensen van EDAH om uit te zoeken of zoiets mogelijk was. Ze vonden het wel een leuk idee maar het is nooit van de grond gekomen en EDAH bestaat inmiddels al niet meer.
Grappige was dat in die tijd supermarkten muziek kregen via satelliet o.a via DMX Music een bedrijf in Naarden (zat in het pand waar nu slam en 100%nl zitten)

De playout was een Dalet systeem en ging via de kpn toren in Hilversum de lucht in.

Tevens was er een tweede kanaal met alleen maar commercials achter elkaar. Op bepaalde tijden schakelde alle AH ontvangers over naar het reclame kanaal en hoorde je de spot. Daarna kwam de muziek terug. Om dit zelfde er na weer te doen bij alle players van een bouwmarkt en hoorde je daar weer de commercials van.

Soms ging het mis en hoorde je in de AH een reclame van bijvoorbeeld de Shell of bouwmarkt, vooral bij slecht weer wanneer de schakel Pulse vergeten was
Hoort-u-mij

Madurodam FM schreef: 04 okt 2020 07:58
@ Hoort-u-mij; Krijg ik hier een melding op mijn scherm dat deze pagina niet bestaat :???:
Hier is de pagina gewoon toegankelijk.

Topformat.com al geprobeerd?
SB92

Bericht door SB92 »

Zwarte IJsbeer schreef: 04 okt 2020 10:33 Dit is een verademing voor het supermarkt personeel. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik in de supermarkt werkte maar die muziek in de winkel was iets wat me erg tegenstond. In 1990 al eens zitten bomen met mensen van EDAH om uit te zoeken of zoiets mogelijk was. Ze vonden het wel een leuk idee maar het is nooit van de grond gekomen en EDAH bestaat inmiddels al niet meer.
Ik werkte bij een franchise C1000 en AH en daar is de stekker uit het systeem getrokken en de reguliere radio aangesloten. Die standaard bandjes zijn verschrikkelijk
Hoort-u-mij

density1 schreef: 04 okt 2020 00:59
Nou, ik zag even een filmpje van de opening en daar werd wat muziek gedraaid, maar ik denk dat het behoorlijk in de buurt komt van een soort gepresenteerde versie van Sky Radio, super voorspelbaar dus, maar dat kun je verwachten.
Geheel verklaarbaar. Breed, vrolijk, herkenbaar , toegankelijk.

Men gaat daar niet experimenteren, er is onder de doelgroep onderzoek gedaan.
Plaats reactie