Het is wel raar dat een Spaans station nu in eens een Nederlandse lokaal station is en op DAB radio mag ik volg deze zender al een tijdje en vind het allemaal opvallendMadurodam FM schreef: ↑28 jul 2020 12:13 Toch lijkt men af en toe de Service ID's of Service Name aan te passen zodat men elkaar niet stoort en diverse ontvangers niet meerdere keren hetzelfde station ontvangen. Dit was een aantal weken geleden heel even het geval met XXL Radio die op de ene mux de Service Name XXL Radio en op de andere mux de Service Name XXL Radio R'dam had, en dan krijg je op verschillende ontvangers dus 2x XXL radio achter elkaar. Dit is inmiddels aangepast enkel die van Sunrise FM is nog afwijkend. Ook ben ik benieuwd welke Service ID Sun FM Beachradio in Almere gebruikt, want toen ik gisteravond heel even Almere kon ontvangen kwamen alle stations op deze mux op mijn scherm, met uitzondering van Sun FM Beachradio. Kan dus zijn dat deze weer een overlap heeft met een Service ID die hier in mijn regio in gebruik is.
DAB+ Lokale Omroepen
Moderator: admin6
Re: DAB+ Lokale Omroepen
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Top ! Nu nog wat conditiesinmiddels is het sid van SunFM Beachradio gewijzigd in: 8DB1

Het is wel raar dat een Spaans station nu in eens een Nederlandse lokaal station is en op DAB radio mag ik volg deze zender al een tijdje en vind het allemaal opvallend
Tsja, een station wat zich aan de Costa del Sol op o.a. Nederlanders richt kan met zo'n format ook hier prima werken toch ? In dat geval had ik ook graag Isla 106 of Dolfijn FM hier op DAB+ gezien

"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Blij van niet. Als de Nederlandstalige omroepen uit het buitenland hier allemaal gaan uitzenden is er niets leuks meer aan.
Iemand uit Lelystad klaagde dat hij Domstad niet kreeg op 10C, alles kon hij horen van die mast behalve Domstad
klopt want die heeft dezelfde Sid als Easy Traxx op 6A Lelystad zender
wat een gepruts

Vandaar dat men beter eerst even kan kijken welke S-ID al in gebruik is, b.v. in de lijst op www.station-id.nl , en nieuwe S-ID's graag z.s.m. doorgeven zodat de lijst kan worden bijgewerkt.
-
Die dubbele ID van Sunrise FM in de regio Den Haag lijkt nu opgelost
Nee hoor vriendjes politiekMadurodam FM schreef: ↑29 jul 2020 09:24Top ! Nu nog wat conditiesinmiddels is het sid van SunFM Beachradio gewijzigd in: 8DB1Sun FM Beachradio gaat binnenkort ook op de mux in Zandvoort/Haarlem van start.
Het is wel raar dat een Spaans station nu in eens een Nederlandse lokaal station is en op DAB radio mag ik volg deze zender al een tijdje en vind het allemaal opvallend
Tsja, een station wat zich aan de Costa del Sol op o.a. Nederlanders richt kan met zo'n format ook hier prima werken toch ? In dat geval had ik ook graag Isla 106 of Dolfijn FM hier op DAB+ gezien![]()
![]()
![]()
![]()
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
- radiogolfje
Hoe bedoel je Madurodam. Zijn er mensen die denken, dus gaan ze het eindelijk recht trekken. Wat is hun ID nu ?Die dubbele ID van Sunrise FM in de regio Den Haag lijkt nu opgelost
-
Zie PM radiogolfje, was een fout bij het inscannen want daarna gewoon weer 2x Sunshine FM bij inscannen. Probleem nog niet verholpen dus
Inmiddels wel gelukt om vandaag SunFM Beachradio te beluisteren op de mux vanuit Almere. Maar jongens, waar blijft de zender vanuit Gouda dan toch ? Die laat behoorlijk op zich wachten.

De antenne in Leiden van 11B is er ook nog steeds niet.Madurodam FM schreef: ↑31 jul 2020 13:34 Zie PM radiogolfje, was een fout bij het inscannen want daarna gewoon weer 2x Sunshine FM bij inscannen. Probleem nog niet verholpen dusInmiddels wel gelukt om vandaag SunFM Beachradio te beluisteren op de mux vanuit Almere. Maar jongens, waar blijft de zender vanuit Gouda dan toch ? Die laat behoorlijk op zich wachten.
Scan je DAB+ radio regelmatig opnieuw!
- radiogolfje
Heb je er nog een vergrootglas bij ?
Gewoon op het plaatje klikken en hij wordt gewoon 100%.
Google Chrome in ieder geval doet dit.
Scan je DAB+ radio regelmatig opnieuw!
Heeft Halstad op 7B een eigen zender aangezet?Jarod schreef: ↑31 jul 2020 21:55 http://x264.nl/dump/dab_channels_amster ... -07-31.jpg
Keuze genoeg![]()

Dat is nu wel opgelost.Madurodam FM schreef: ↑30 jul 2020 09:55 Die dubbele ID van Sunrise FM in de regio Den Haag lijkt nu opgelost