Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Re: Veranderingen 538

Bericht door Hoort-u-mij »

progmog schreef: 15 jul 2020 11:13 Waar is Frank Dane? Ik hoor hem al een week niet meer op de radio.
De reden is treurig, de moeder van Frank en Robert is overleden.

https://www.mediacourant.nl/2020/07/fra ... -de-media/
Greatski

Bericht door Greatski »

Overlijden moeder + volgens mij ging het team sowieso nu een tijd met vakantie. Sterkte gewenst aan Frank en Robert.
Daan!

Bericht door Daan! »

Klopt. Frank zou sowieso vanaf deze week vijf weken vrij zijn.

Sterkte voor hem.
Greatski

Bericht door Greatski »

Hoe vinden jullie de vervangende ochtendshow op 538?

Ik zelf vind het wel aardig, maar wel heel druk en soms wat geforceerd.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik vind het prima. Vind het zelfs meer in evenwicht dan bij Frank. Daar zijn vooral Jelte en Frank aan het woord, maar nu is de verdeling beter en overzichtelijker.

Er zijn zeker leasen voor Frank te trekken uit de vervanging. Hannelore vind ik nog altijd de zwakste schakel.

Ik vind de middag in vergelijking met Ivo en Feederique of Igmar, nu echt een hele verbetering. Niek doet het hartstikke goed.
Robbinho

Bericht door Robbinho »

Niek doet het in de middag idd hartstikke goed, maar dat had iedereen hier ook wel verwacht denk ik.

Wat vinden jullie van Frederique? Ik heb zelf de indruk dat ze niet helemaal vanuit de rol als sidekick handelt maar zelf graag aan het woord is. Vind haar erg aanwezig, vond ik vorige keer bij Ivo ook al. Volgens mij moet Niek (of toen Ivo) de leidende rol hebben en zij aanvullen. Hoe ervaren jullie dit?
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik vraag me af of dat moet. Het lijkt wel of ze als duo willen fungeren. Gezien het normale programma ook een duo is, vind ik dat niet gek.
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Niek heb ik altijd een goede radiomaker gevonden. In de middag op Q deed hij het ook heel goed. Maar nu op 538 is het ook prima. Ik zou hem graag nog langer horen in de middag ipv van Coen en Sander. Iets voor de ochtendshow bij Veronica?
John6

Bericht door John6 »

2unlimited schreef: 23 jul 2020 16:20 Niek heb ik altijd een goede radiomaker gevonden. In de middag op Q deed hij het ook heel goed. Maar nu op 538 is het ook prima. Ik zou hem graag nog langer horen in de middag ipv van Coen en Sander. Iets voor de ochtendshow bij Veronica?
Ja met Niek is niets mis die kan je op elk uur in zetten, Coen en Sander ik heb en zie de lol van deze 2 nog steeds niet in, misschien vind heel Nederland het wel geweldig.

Wietze, Chris, Klaas en Mart grol in de Morgen,ik vind dat leuk om te luisteren.
Stef99

Bericht door Stef99 »

Na inmiddels 1,5 jaar vind ik het gewoon "net niet" bij de show van Frank Dane. In het begin was nog duidelijk de 'kopie' van ESO te horen maar inmiddels is het veranderd in een "ander niveau". En dat laatste wringt gewoon, gezien het feit hoe vaak een André Hazes Jr. bijvoorbeeld er wel niet is (het is de beste vriend van Frank, maar dan nog). Hannelore is een beetje de zuurpruim van het team en te vaak zijn Frank en Jelte aan het woord.

Ik denk dat de show van Wietze nog beter kan aanslaan dan die van Dane na 1,5 jaar
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik vond het superleuk totdat Henk werd vervangen door Roelof Hemmen, anderhalve week later was ik al weg. Ook inderdaad omdat Hannelore de laatste tijd tenenkrommend aan het zeuren is, soms wel erg links.

Maar Wietze en team vind ik ronduit amateuristisch, dan kom je echt op het niveau van Mattie en Marieke of zelfs daaronder. Als ik 538 was, zou de ochtendshow van Frank niet mijn grootste zorg zijn. Die staat volgens mij nog steeds ruim op kop in 20-49.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Destijds vond ik Frank Dane een uitstekend vrijdagavondprogramma neerzetten met Jelte en pianist Albert. Helaas is dit niet doorgetrokken naar de ochtend, maar heeft men er voor gekozen om er een ESO light van te maken.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Stef99

Bericht door Stef99 »

Phoenix schreef: 26 jul 2020 14:36 Destijds vond ik Frank Dane een uitstekend vrijdagavondprogramma neerzetten met Jelte en pianist Albert. Helaas is dit niet doorgetrokken naar de ochtend, maar heeft men er voor gekozen om er een ESO light van te maken.
Deze mening deel ik met je mee. Alleen is de sfeer de laatste tijd teveel "afgedaald" in de ochtend vergeleken met 1,5 jaar terug vind ik
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef: 26 jul 2020 14:36 Destijds vond ik Frank Dane een uitstekend vrijdagavondprogramma neerzetten met Jelte en pianist Albert. Helaas is dit niet doorgetrokken naar de ochtend, maar heeft men er voor gekozen om er een ESO light van te maken.
En dat is jammer, want in de basis is Frank een goede en creatieve radiomaker met een eigen stijl. Maar bij de ochtendshow ben ik al snel afgehaakt. Over het idee om er een zelfde soort show van te maken als ESO is vast goed nagedacht, dat bewijzen de luistercijfers ook wel, het verval is lang niet zo groot als velen dachten, maar voor mij persoonlijk is het origineel toch echt beter en is dit het net niet.
Pot

Bericht door Pot »

Ik ben eigenlijk bij het vertrek van Evers weggegaan. 538 is/was de laatste jaren sowieso niet mijn zender. De Frank op vrijdagshow was altijd leuk en luisterde ik (metname de laatste twee jaar) bijna wekelijks naar. De lunchshow was ook prima.
De ochtendshow vind ik gemaakt. De sidekicks kloppen niet bij elkaar, het is wat meer op het individu, terwijl Evers en zijn team (h)echter waren. Daarnaast ben ik niet de grootste fan van Frank qua persoonlijkheid.
Daarnaast is het programma nog steeds ESO 2.0. In het begin begrijp ik het, aangezien ze niet te veel willen verliezen, maar op gegeven moment moet je het programma langzaam meer een eigen identiteit geven. Daar kan nog steeds meer onderscheid in.
Oren open!
Plaats reactie