Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Madurodam FM

Re: Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Bericht door Madurodam FM »

The Beat klinkt inderdaad een stuk beter.

We hebben nog een tijdje Q The Beat in Nederland gehad ;) Maar je hebt gelijk, tientallen internetzenders met FM in hun naam of oude golflengtes die naar het verleden verwijzen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Madurodam FM schreef: 13 apr 2020 10:47

We hebben nog een tijdje Q The Beat in Nederland gehad ;) Maar je hebt gelijk, tientallen internetzenders met FM in hun naam of oude golflengtes die naar het verleden verwijzen.
Q The Beat zat ik inderdaad ook aan te denken. Weet alleen niet of die naam geregistreerd is, anders zou je met 'The Beat' mogelijk daarmee in de problemen kunnen komen.
DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef: 13 apr 2020 09:05 Verbazingwekkend idd, de toevoeging FM voor een compleet nieuw station op DAB+ (en online). Het 'bekt' misschien wat minder lekker, maar noem het dan op z'n minst Beat DAB+ of enkel The Beat. Ik denk dat ze in Heiloo niet happy gaan zijn met deze actie uit Den Haag. Dat die zichzelf Be@t FM noemen is een stuk logischer gezien ze ook op FM uitzenden, en sindskort ook op DAB+ (gelukkig niet samen met de Haagse anders zou het een rel worden).
Men is bezig om ook deels onbenutte en nieuwe FM frequenties door AT uit te laten geven dus wellicht komen ze ook op FM
Madurodam FM

Maar, zijn Stichting Vrij Haags en Stichting Haags Radio Erfgoed nu dezelfde ?
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Zitten op verschillende adressen.
Maximum

Bericht door Maximum »

De eerste zender in Zoetermeer gaat spoedig aan op Allotment 51
Allotment 50 zit in de fase van afwikkeling en zal dus eerdaags ook in de lucht komen.
Golden Oldies Radio, Dat is nu weer typisch Radio
"We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths."
Madurodam FM

Den Haag schijnt ook deze week aan te gaan.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Maximum schreef: 15 apr 2020 13:41 De eerste zender in Zoetermeer gaat spoedig aan op Allotment 51
Allotment 50 zit in de fase van afwikkeling en zal dus eerdaags ook in de lucht komen.
Met wat er op ? ZFM & Feel Good en Groeistad hoop ik
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM

zoals nu te lezen is op de website van AT komt op 8B (o.a. Zoetermeer) de publieke lokale omroepen ZFM, Feel Good Radio en Lansingerland FM en de commerciele stations Beat FM en Wereldstad Radio. Voor jou (en dus ook voor mij) in Den Haag op 5C de publieke lokale omroepen Den Haag FM en Feel Good Radio en de commerciele stations Beat FM en Hollands Palet Radio.
Ik heb echter geen idee of de gepubliceerde lijst op de website van AT nu compleet is of dat deze de komende dagen nog aangevuld gaat worden met nog meer stations.
Orange

Bericht door Orange »

Even als technisch onwetende hier een vraag. Wat kost het als publieke lokale omroep om op DAB te komen? Vergunningskosten vallen vast mee, maar wat zijn de kosten om het technisch mogelijk te maken? Wie kan daar inzicht in verschaffen?
Ferjo

Bericht door Ferjo »

WinnaarRadioring2023 schreef: 13 apr 2020 10:26 Op internet krioelt het van de streams die zichzelf radio noemen. Radio is toch echt het een signaal tussen een zender en een ontvanger via de ether. Dan zijn er nog de internet streams die FM in de naam hebben. Met Radio 538 hebben we op FM een radiostation zitten die een golflengte gebruikt van de middengolf, die bovendien niet eens gebruikt wordt. Zo vreemd is het dus niet om met Beat FM alleen op DAB+ uit te zenden.

Er zitten ook geen studenten in studentenhaver en geen Beatrix in koninginnensoep -bier
retep

Bericht door retep »

maxima ook niet
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

En uit de rookworst van Unox komt ook geen rook
WinnaarRadioring2023

Hoort-u-mij schreef: 26 jun 2020 22:02 En uit de rookworst van Unox komt ook geen rook
En heeft bovendien ook niets met worst te maken. :))
WinnaarRadioring2023

Ferjo schreef: 26 jun 2020 21:17
WinnaarRadioring2023 schreef: 13 apr 2020 10:26 Op internet krioelt het van de streams die zichzelf radio noemen. Radio is toch echt het een signaal tussen een zender en een ontvanger via de ether. Dan zijn er nog de internet streams die FM in de naam hebben. Met Radio 538 hebben we op FM een radiostation zitten die een golflengte gebruikt van de middengolf, die bovendien niet eens gebruikt wordt. Zo vreemd is het dus niet om met Beat FM alleen op DAB+ uit te zenden.

Er zitten ook geen studenten in studentenhaver en geen Beatrix in koninginnensoep -bier
Dat zeg jij wel, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. Heb je het ook wetenschappelijk onderzocht? :)) :eek:
Plaats reactie