Ergernisjes over Omroep Zuidplas

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

2n2219

Re: Ergernisjes over Omroep Zuidplas

Bericht door 2n2219 »

Zojuist genoten op Gouda FM... ehhh, ik bedoel natuurlijk iets met Dichtbij van het blokje (lokale) nieuws.

Landelijk Corona nieuws, Novak Djokovic die ook Corona heeft, MBO gaat weer open etc.
Hè, heerlijk lokaal -bier
En oja, bijna dubbele tijdmelding. Het is nu bijna kwart voor ZES volgens Gouda FM

Benieuwd wat RTV Gouwestad van deze "eerlijke concurrentie" vindt.
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

En zo is het ;
Veel lokale omroepen kampen met een stoffig imago, denken Thijs en Stijn. "Je moet gewoon heel creatief denken", zegt Verleg. "We komen nu aan de onderkant van de streep hetzelfde uit als vorig jaar. Je moet de ondernemer net iets extra's te gunnen, zoals een artikel of weggeefactie."
De websites willen nu ook radio gaan maken en zoeken advies bij de radio-dj Daniel Smulders uit Heeze. "Radio verandert, de media veranderen", zegt hij. "Vaak werken lokale omroepen met vrijwilligers volgens de oude stempel. Als je het blijft doen zoals het twintig jaar geleden ging, komt het niet goed. De lokale omroepen m
Bron
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/322 ... ders-kwijt

Zie
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
2n2219

Bericht door 2n2219 »

Echtwel schreef: 24 jun 2020 11:13 Ter zijde maar een teken aan de wand dat lokale omroepen en de wetgeving van 1981 oude schop moet er er een andere norm moet plaats vinden in plaats van afvinken van lijsten waar men aan moet voldoen op papier naar een screen van het station en inhoud zelf kost meer tijd maar zou beter zijn
Zeker. Wat mij betreft mag de norm bijvoorbeeld Studio Alphen zijn. :smile:

Of Omroep Zuidplas wat was, weet ik niet precies. Klonk erg als een aanvulling op RTV West.
Maar een commerciële partij haar eigen naam laten gebruiken én daarbij de alleen maar de zender in Moordrecht te gebruiken omdat ie lekker dicht bij Gouda ligt is weer het andere uiterste.

Klinkt mij als het mag niet veel kosten, we brengen wel iets wat op nieuws lijkt en ik hoef ook geen subsidie van de gemeente. Die laatste is daar in moeilijke financiële tijden erg gevoelig voor.

En ja, het hebben van een PBO is geen garantie dat je iets fatsoenlijks de ether inslingert.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Nog wat gevonden:
Website
Op www.dichtbijhetnieuws.nl stromen inmiddels de berichten uit de gemeente Zuidplas binnen. Zo bericht redacteur Louis Bekker over de wateroverlast in Zevenhuizen in de wijk De Grutto en is de eikenprocessierups aangetroffen in Park Hitland in Nieuwerkerk. In een video vertelt tomatenkweker Jan Oosterom uit Moerkapelle over het effect van de coronacrisis op zijn bedrijf en er is aandacht voor de zoektocht van Voetbalvereniging Moordrecht naar een nieuwe jeugdcoördinator.

Radio
Dichtbij is ook in de lucht, en bevindt zich momenteel in de testfase. Het radiostation is te beluisteren op de frequentie 106.9 FM en er zijn op dit moment al twee keer per dag live uitzendingen. Dat worden er de komende tijd meer: programma’s waarin het laatste nieuws uit Zuidplas en zijn dorpen besproken wordt en waarin ruimte is voor interviews, gezelligheid en muziek. Meer weten over Dichtbij.fm? Klik dan hier: https://www.dichtbijhetnieuws.nl/radio
https://website.epublisher.world/degouda/view/31237#5
2n2219

Bericht door 2n2219 »

deradioluisteraar schreef: 25 jun 2020 19:12 Nog wat gevonden:
Website
Op www.dichtbijhetnieuws.nl stromen inmiddels de berichten uit de gemeente Zuidplas binnen. Zo bericht redacteur Louis Bekker over de wateroverlast in Zevenhuizen in de wijk De Grutto en is de eikenprocessierups aangetroffen in Park Hitland in Nieuwerkerk. In een video vertelt tomatenkweker Jan Oosterom uit Moerkapelle over het effect van de coronacrisis op zijn bedrijf en er is aandacht voor de zoektocht van Voetbalvereniging Moordrecht naar een nieuwe jeugdcoördinator.

Radio
Dichtbij is ook in de lucht, en bevindt zich momenteel in de testfase. Het radiostation is te beluisteren op de frequentie 106.9 FM en er zijn op dit moment al twee keer per dag live uitzendingen. Dat worden er de komende tijd meer: programma’s waarin het laatste nieuws uit Zuidplas en zijn dorpen besproken wordt en waarin ruimte is voor interviews, gezelligheid en muziek. Meer weten over Dichtbij.fm? Klik dan hier: https://www.dichtbijhetnieuws.nl/radio
https://website.epublisher.world/degouda/view/31237#5
Opvallend. Zomaar ineens. Luisteren we morgen ook ineens naar Dichtbij of blijft het Gouda FM.

En hoe legt Gouda FM dit aan de mensen uit Nieuwerkerk aan den IJssel, Zevenhuizen en Moerkapelle uit:

21 juni: Stichting Gouda Media, de publieke lokale media instelling voor de gemeente Zuidplas is begonnen met test uitzendingen op FM 106.9 MHz. Hier is op dit moment non-stop te horen maar zal binnenkort DichtbijFM te horen zijn. De vorige lokale omroep had de beschikking over een tweede etherfrequentie in Nieuwerkerk a/d IJssel op 107.3 MHz maar deze vergunning is ingetrokken. Bron: https://www.radio-tv-nederland.nl/

Sorry mensen, geen ether ontvangst..
Maximum

Bericht door Maximum »

Ik dacht te hebben vernomen dat Dichtbij spoedig ook op DAB te horen zal zijn het wordt druk op Allotment 51
Wereldstad The Heart Beat of the City ©®2016
"We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths."
2n2219

Bericht door 2n2219 »

Maximum schreef: 26 jun 2020 17:47 Ik dacht te hebben vernomen dat Dichtbij spoedig ook op DAB te horen zal zijn het wordt druk op Allotment 51
Benieuwd 📻
gerard909

Bericht door gerard909 »

2n2219 schreef: 23 jun 2020 21:07
gerard909 schreef: 23 jun 2020 20:18
2n2219 schreef: 23 jun 2020 18:11 Wedel constructie?
Wat is dat?
Zoek binnen dit forum maar op Wedel.
Ik ken Raoul Wedel (Freshfm) wel, maar weet niet wat zijn link is met deze lokale omroep.
Radio, maar met je maten.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

gerard909 schreef: 26 jun 2020 20:52
gerard909 schreef: 23 jun 2020 20:18

Wat is dat?
Ik ken Raoul Wedel (Freshfm) wel, maar weet niet wat zijn link is met deze lokale omroep.
Regio Gouda was voorheen Radio 916 werdt later Fresh 102 en.nog later Fresh FM als ik me niet vergis
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Echtwel schreef: 26 jun 2020 21:13

Regio Gouda was voorheen Radio 916 werdt later Fresh 102 en.nog later Fresh FM als ik me niet vergis
Radio 916 was voor Renswoude
2n2219

Bericht door 2n2219 »

Voordat we provincies en dergelijke door elkaar gaan halen, hier wat historie: http://radio.nl/2359/zender-radio-916-in-beslag-genomen
In de eindfase van 916 kreeg Wedel een vergunning die uiteindelijk leidde tot Fresh FM
Gezegd moet worden dat Fresh FM een puike modulatie had.

Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Fresh_FM_(Netherlands)
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Hoort-u-mij schreef: 26 jun 2020 21:43

Voor Rijnwoude bedoel je denk ik.
Rob de Zwart

Bericht door Rob de Zwart »

WinnaarRadioring2023 schreef: 28 jun 2020 22:34
Hoort-u-mij schreef: 26 jun 2020 21:43
Voor Rijnwoude bedoel je denk ik.
Radio 916 bediende als publieke lokale omroep de voormalige gemeenten Rijnwoude (nu Alphen aan den Rijn) en Zevenhuizen/Moerkapelle (nu Zuidplas).
Je moet niet lullen over radio, maar erop
Plaats reactie