Ergernisjes over Omroep Zuidplas

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

remco_k

Bericht door remco_k »

rodie schreef:Misscihen lul ik wel heel erg dom hoor, maar wat dacht je van geld opzij leggen voor af en toe nieuw jinglepakket? eens in de zoveel jaren?

Ik begrijp niet dat veel omroepen dat niet doen, je jingles is het station, je vormgeving, je presentatie van je radiozender... je imago!
dat mag niet ontbreken, wat veel omroepen helaas wel doen.
Je hebt gelijk. Maar het gebeurd veel niet. Dat kan komen omdat een behoorlijk aantal lokale omroepen de centen niet hebben om uberhaupt een jaar door te komen, laat staan iets aan de kant te kunnen leggen voor "minder noodzakelijke" * investeringen.

* Bij voorbaat al een antwoord op de reaktie die hierop komen gaat: Ja, ik weet het. Een jingle pakket behoort bij "noodzakelijke investeringen". Maar als je moet kiezen tussen (b.v.) het betalen van de huur en FM vergunning of een klein deel in de spaarpot voor het jingle pakket, dan liggen de prioriteiten simpelweg anders.
Aan de andere kant, kip ei verhaal: Zolang je niet (goed) investeerd, zal je niet groeien en zullen de inkomsten niet groeien. En investeren is, vooral bij een omroep die het financieel niet goed voor elkaar heeft, een groot risico.
alex.. schreef: Wil niet stom doen, maar vaak verschijnen er kosten waar je nog niet aan gedacht had, of iets dat plots kapot gaat.
In de ideale situatie heb je een buffer aangelegd voor dat soort problemen.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
RFR

Bericht door RFR »

alex.. schreef:Wat ook een optie is, om je bestaande jingle's gewoon met bijv. je stationvoice over wat eroverheen te laten inspreken, of (sommige bedrijven doen dat) voor minder geld je eerderbestelde paket beetje opleuken met hier en daar een extratje
Precies wat bij ons gedaan is dus, topformat pakket wat hermixen en opleuken. Dan krijg je dat er 3 verschillende audiovormgevers aan werken, er een extra stem bij komt... en dan is het geheel toch minder mooi * dan 1 nieuw jinglepakket.

(* Ligt niet aan degene die redelijk wat nieuwe dingen heeft uitgemixt voor ons, die leest hier mee en is de laatste dagen nogal licht ontvlambaar :wink: . Dus dit op voorhand maar even.)
http://www.RFR.nu | http://www.BeatRadio.nl
alex..

Bericht door alex.. »

Om een jingle aan te passen is toch niet zo moeilijk.
Desnoots 2 jingles aan elkaar plakken, en hier en daar beetje knippen.
Dan kan je toch ook iets leuks krijgen.
(iig, wat ik tot zover heb gedaan is het bijna altijd wel gelukt om ergens nieuw leven in te blazen)
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

alex.. schreef:Om een jingle aan te passen is toch niet zo moeilijk.
Desnoots 2 jingles aan elkaar plakken, en hier en daar beetje knippen.
Dan kan je toch ook iets leuks krijgen.
(iig, wat ik tot zover heb gedaan is het bijna altijd wel gelukt om ergens nieuw leven in te blazen)
Zo makkelijk is dat nog niet hoor, zeker niet als je van de orginele uitgaat die afkomstig zijn van bijv PureJingles of Topformat.

Maar ik denk dat we daar ook gelijk wel een puntje hebben, van welke jingles gaan we uit, als we het hebben over "even aanpassen"? :wink:
deradioluisteraar

Re: Ergernisjes over Omroep Zuidplas

Bericht door deradioluisteraar »

Vooringenomenheid B&W Zuidplas bij keuzevraag lokale omroep?

In de gemeente Zuidplas hebben zich twee kandidaten gemeld om de rol van lokale omroep voor de komende 5 jaar te vervullen. De zittende omroep Zuidplas en de nieuwe kandidaat Zuidplas.FM.

Volgende week dinsdag 14 januari presenteren de twee kandidaten zich aan de gemeenteraad van Zuidplas met hun plannen en ideeën. Op donderdag 9 januari heeft het college van B&W van Zuidplas echter al zijn (lichte) voorkeur uitgesproken. Namelijk voor de zittende omroep.
Verder lezen: https://degouda.nl/vooringenomenheid-bw ... le-omroep/
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Waarbij natuurlijk ook best zou kunnen worden vermeld dat in de colofon van degouda.nl (https://degouda.nl/service/colofon/) staat:

Weekblad deGouda
… is een zusje van een radiozender en een tv-kanaal. De content wordt gemaakt door de redactie en is deels samengesteld in samenwerking met betalende partners. Als dat laatste het geval is vind je daarover meer informatie onder het symbool (!) bij de artikelen.

De radiozender is (niet heel verrassend) GoudaFM :)) .

Ik heb er verder geen zicht op, maar dit lijkt wel wat doorzichtig.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

de gemeenteraad heeft inmiddels voor Zuidplas FM gekozen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

En al voordat de uitzendingen van Zuidplas FM van start zijn gegaan is de naam al veranderd in Dichtbij FM, zie www.dichtbij.fm
Op de frequenties 106.9 en 107.3 is echter nog geen Dichtbij FM maar het commerciele station Gouda FM te horen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Madurodam FM schreef: 20 jun 2020 19:38 En al voordat de uitzendingen van Zuidplas FM van start zijn gegaan is de naam al veranderd in Dichtbij FM, zie www.dichtbij.fm
Op de frequenties 106.9 en 107.3 is echter nog geen Dichtbij FM maar het commerciele station Gouda FM te horen.
Oei en dit is in strijd met de regels
2n2219

Bericht door 2n2219 »

Zit online (https://players.rcast.net/popup2/65402) te luisteren naar ---> Zuidplas FM ---> Dichtbij FM
Maar heb nu alleen nog maar Gouda FM, Gouda FM, Gouda FM etc etc gehoord.
Wedel constructie?

Alleen de 106,90 MHz staat aan. Niet gek natuurlijk. Dichtbij Gouda, Gouda, Gouda FM...
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Dicht FM vind ik persoonlijk een leuk verzonnen naam ik ben een.paar keer in gouda geweest de lokale omroep daarzo heeft geen wortels in de gemeente ik zie of hoor ze niet Gouda FM heb ik een keertje een banner van gezien tijdens een wielerwedstrijd die waren.dus wel zichtbaar aanwezig een must voor een lokale omoep vind ik
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
gerard909

Bericht door gerard909 »

2n2219 schreef: 23 jun 2020 18:11 Wedel constructie?
Wat is dat?
Radio, maar met je maten.
2n2219

Bericht door 2n2219 »

gerard909 schreef: 23 jun 2020 20:18
2n2219 schreef: 23 jun 2020 18:11 Wedel constructie?
Wat is dat?
Zoek binnen dit forum maar op Wedel.
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.
Goofyv

Bericht door Goofyv »

Ik had begrepen dat er een partij vanuit zevenhuizen bezig is voor lokale radio te worden. Zuidplasradio.nl
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Goofyv schreef: 23 jun 2020 21:35 Ik had begrepen dat er een partij vanuit zevenhuizen bezig is voor lokale radio te worden. Zuidplasradio.nl
Zoals ik op hun site zie, zijn ze er niet mee eens met de nieuwe partij die voor de komende 5 jaar radio mag maken in de gemeente Zuidplas. Ze komen met een eigen alternatief via app en online
Plaats reactie