Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik krijg trouwens wel jeuk van de term 'muziekliefhebber'.

Ik luister heel graag naar KINK, want ik hou van lekkere muziek. Maar ik ben niet geïnteresseerd in al die zogenaamde weetjes en feitjes over muziek.
Smid70

Bericht door Smid70 »

LokaleSter schreef: 01 jan 2020 12:31 Ik krijg trouwens wel jeuk van de term 'muziekliefhebber'.

Ik luister heel graag naar KINK, want ik hou van lekkere muziek. Maar ik ben niet geïnteresseerd in al die zogenaamde weetjes en feitjes over muziek.
Tja, als je van lekkere muziek houdt ben je muziekliefhebber 😉
DavyGer

Bericht door DavyGer »

LokaleSter schreef: 01 jan 2020 12:28
DavyGer schreef: 01 jan 2020 01:40 Met al het kabaal...

Lang verhaal.
Wat betreft die invulling van de dagelijkse programmering geloof ik het wel, vraag me alleen af of dat avondblok wel gaat werken.

Vind het een leuk idee om in de avond een mix van podcast en muziek te maken. Weet niet of podcast helemaal geschikt is, maar radio waarin muziek en gesprekken worden afgewisseld mis ik sowieso erg in Nederland. De enige die dat doet is Groot Nieuws Radio, alleen die muziek daar...

Vraag me ook af of die podcasts zo nodig over muziek moeten gaan. Waarom geen podcast over persoonlijke ontwikkeling. Laat Michael Pilarczyk er elke week een maken. Of Thijs Lindhout. Of de Eindbazen.
Nou het idee van het podcast blok is om een breed scala aan programma's te programmeren waarin innovatie en experimentatie centraal staat, waarbij natuurlijk ook gezocht wordt naar de aansluiting met de beleefwereld van de jeugd. Dat kan in houden dat je iedere dag tussen 18:00 en 20:00 podcasts inplant gericht op muziek, iedere dag een andere stijl bijvoorbeeld. Dat kan ook inhouden dat je iedere dag tussen 20:00 en 22:00 aan experimenten doet, op maandag avond een Radio 1 esque programma gericht op jongerenthema's, op donderdag avond een programma gericht op de concertagenda voor de komende weken. Tussen 22:00 en 00:00 zou je niet alleen podcasts kunnen plannen maar wellicht ook opnames van concerten.

Het idee is vooral dat je je echt onderscheidt ten opzichte van alle andere radiozenders in deze uren en dat er programma's worden gemaakt die de moeite zijn om (terug te) luisteren.
WinnaarRadioring2023

Smid70 schreef: 01 jan 2020 12:55
LokaleSter schreef: 01 jan 2020 12:31 Ik krijg trouwens wel jeuk van de term 'muziekliefhebber'.

Tja, als je van lekkere muziek houdt ben je muziekliefhebber 😉
Laat ik het anders formuleren.

Als ik naar Groot Nieuws Radio luister, dan hoor ik vaak interessante gesprekken, afgewisseld met sch**tmuziek. Nu kan je discussiëren over wat goede muziek is, maar die gesprekken (die vaak niet over muziek gaan) zou ik liever afgewisseld hebben met hetgeen wat KINK draait.
WinnaarRadioring2023

DavyGer schreef: 01 jan 2020 12:57
DavyGer schreef: 01 jan 2020 01:40 Met al het kabaal...

Lang verhaal.
Wat betreft die invulling van de dagelijkse programmering geloof ik het wel, vraag me alleen af of dat avondblok wel gaat werken.

Vind het een leuk idee om in de avond een mix van podcast en muziek te maken. Weet niet of podcast helemaal geschikt is, maar radio waarin muziek en gesprekken worden afgewisseld mis ik sowieso erg in Nederland. De enige die dat doet is Groot Nieuws Radio, alleen die muziek daar...

Vraag me ook af of die podcasts zo nodig over muziek moeten gaan. Waarom geen podcast over persoonlijke ontwikkeling. Laat Michael Pilarczyk er elke week een maken. Of Thijs Lindhout. Of de Eindbazen.
Nou het idee van het podcast blok is om een breed scala aan programma's te programmeren waarin innovatie en experimentatie centraal staat, waarbij natuurlijk ook gezocht wordt naar de aansluiting met de beleefwereld van de jeugd. Dat kan in houden dat je iedere dag tussen 18:00 en 20:00 podcasts inplant gericht op muziek, iedere dag een andere stijl bijvoorbeeld. Dat kan ook inhouden dat je iedere dag tussen 20:00 en 22:00 aan experimenten doet, op maandag avond een Radio 1 esque programma gericht op jongerenthema's, op donderdag avond een programma gericht op de concertagenda voor de komende weken. Tussen 22:00 en 00:00 zou je niet alleen podcasts kunnen plannen maar wellicht ook opnames van concerten.

Het idee is vooral dat je je echt onderscheidt ten opzichte van alle andere radiozenders in deze uren en dat er programma's worden gemaakt die de moeite zijn om (terug te) luisteren.
Het is duidelijk dat jij nog nooit bij een evenement van Michael Pilarczyk ben geweest. Het gros van de bezoekers zijn 20-30 jaar, als je 15-40 reken, dan heb je zo 75% te pakken. Daarmee past hij uitstekend in de beleefwereld van jonge mensen, van de doelgroep van 3FM.

Live muziek op de radio, dat zou fantastisch zijn. Kunnen grote concerten zijn, maar 3FM roept graag 'music starts here'. Dus misschien is het organiseren van een 'open mike' avond wat, ergens in een kroeg vlakbij Utrecht Centraal, want goed bereikbaar. Vooraf weet je nooit wat er komt, dus extra spannende radio.
radiodaan

Bericht door radiodaan »

LokaleSter schreef: 01 jan 2020 13:05

Het is duidelijk dat jij nog nooit bij een evenement van Michael Pilarczyk ben geweest. Het gros van de bezoekers zijn 20-30 jaar, als je 15-40 reken, dan heb je zo 75% te pakken. Daarmee past hij uitstekend in de beleefwereld van jonge mensen, van de doelgroep van 3FM.

Live muziek op de radio, dat zou fantastisch zijn. Kunnen grote concerten zijn, maar 3FM roept graag 'music starts here'. Dus misschien is het organiseren van een 'open mike' avond wat, ergens in een kroeg vlakbij Utrecht Centraal, want goed bereikbaar. Vooraf weet je nooit wat er komt, dus extra spannende radio.
75% van alle 15-40 jarigen hebben zo'n evenement bezocht? Of andersom, 75% van de bezoekers is 15-40 jaar oud? Dat zegt nog steeds niks of de luisteraars hem op de radio willen horen.
Maar de formulering daar gelaten, ken hem zelf alleen van het interview in 30 minuten Rauw met hem, ik vond hem toen vooral doen voorkomen als een kwakzalver die geen podium bij de publieke omroep zou moeten krijgen.
WinnaarRadioring2023

radiodaan schreef: 01 jan 2020 19:34
LokaleSter schreef: 01 jan 2020 13:05

75% van alle 15-40 jarigen hebben zo'n evenement bezocht? Of andersom, 75% van de bezoekers is 15-40 jaar oud? Dat zegt nog steeds niks of de luisteraars hem op de radio willen horen.
Maar de formulering daar gelaten, ken hem zelf alleen van het interview in 30 minuten Rauw met hem, ik vond hem toen vooral doen voorkomen als een kwakzalver die geen podium bij de publieke omroep zou moeten krijgen.
Dat mag, dan val jij duidelijk niet in de doelgroep van mensen die Michael Pilarczyk wel graag horen. Hoeft ook niet, zijn verhaal is ook niet voor iedereen.

Over wie een podium moet krijgen bij de NPO en wie niet ga ik niet in discussie.
Gerwiim

Bericht door Gerwiim »

Vanaf 6 januari tijdelijk Mark + Timur op 3FM totdat Rámon weer terug is. Leuk!
SB92

Bericht door SB92 »

Timur mag weer Mama Appelsap doen! Wat tof!

Vond Mark in zijn eentje niet genoeg voor een middagshow, ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 »

Ik vind het ook wel leuk dat Timur weer eens op 3FM is! De oude tijden gaan toch weer een beetje worden herleefd heb ik het idee.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Wat heeft het voor zin om hem terug te halen naar NPO 3FM al is het voor tijdelijk. Heb zijn programma’s nooit geweldig gevonden en vindt het een 12-in dozijnjock. vind hem persoonlijk zeer matig en zal dus niet gaan luisteren. Vind Mark en Ramon zo-ie-zo een vervelend programma op NPO 3FM, ook nu Timur er tijdelijk zit ga ik dus niet luisteren: Ik vind het persoonlijk een overschatte DJ.
Pot

Bericht door Pot »

Moorkop schreef: 02 jan 2020 17:57 Wat heeft het voor zin om hem terug te halen naar NPO 3FM al is het voor tijdelijk.
Mark alleen was nou niet echt goed, vond ik. Als Rámon er voor een lange tijd niet beschikbaar is, vind ik Timur niet meer dan logisch als tijdelijke vervanging.
Heb zijn programma’s nooit geweldig gevonden en vindt het een 12-in dozijnjock. vind hem persoonlijk zeer matig en zal dus niet gaan luisteren. Vind Mark en Ramon zo-ie-zo een vervelend programma op NPO 3FM, ook nu Timur er tijdelijk zit ga ik dus niet luisteren: Ik vind het persoonlijk een overschatte DJ.
Dat is natuurlijk jouw mening :wink: en snap daardoor ook de reden van jouw bericht.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

Bij zowel Radio 2 als 3FM is 'Trouble' van Chef' Special Topsong als Megahit. Weer fántastische communicatie binnen de NPO...
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 03 jan 2020 11:12 Bij zowel Radio 2 als 3FM is 'Trouble' van Chef' Special Topsong als Megahit. Weer fántastische communicatie binnen de NPO...
En een staaltje van hoogstaande creativiteit.
density1

Bericht door density1 »

In het kader van de overlapping tussen beide zenders waar we het eerder over hadden gaat dit wel wat te ver vind ik....
Plaats reactie