Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ane Sybesma

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Ane Sybesma »

De Nachtwacht schreef:
23 sep 2019 19:45
Wat vinden we van dit idee?
https://www.radiofreak.nl/trendwatcher- ... n-radio-1/
Als je sport alleen op sub-kanalen gaat doen kun je er beter mee stoppen.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ane Sybesma schreef:
24 sep 2019 10:56
De Nachtwacht schreef:
Dat was mijn idee ook. Dan wordt het veel te duur.

jessica

Bericht door jessica »

De Nachtwacht schreef:
24 sep 2019 11:18
Ane Sybesma schreef:
24 sep 2019 10:56
De Nachtwacht schreef:
Dat was mijn idee ook. Dan wordt het veel te duur.
Bizar idee. Grote sportevenementen horen thuis op het hoofdkanaal. Getuige ook de grote belangstelling van het publiek. Sorry hoor maar je gaat de olympische spelen niet op een klein subkanaal wegzetten.

Pot

Bericht door Pot »

http://radio.nl/819481/humberto-tan-kri ... po-radio-1

Humberto Tan gaat op vrijdagmiddag aan de slag bij Radio 1, hij blijft verbonden met RTL.
Oren open!

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot »

https://www.radiofreak.nl/zendermanager ... -vertrekt/

Jammer dat Sjors Frohlich net burgemeester is geworden...

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Luisterde vanmiddag toevallig even naar Stax en Toine. Het leek voor mij in niets op Radio 1 hoe ik het gewend ben op dat tijdstip. Geen heftig nieuws, maar direct na het nieuws een plaatje van Blof, een spelletje over het nieuws van de dag en een interview met Martijn Fischer over zijn rol als André Hazes. Bijzonder luchtig

density1

Bericht door density1 »

Muziek is sowieso overbodig op Radio 1 vind ik. Ik vind dat echt als er echt niets anders is te melden pas aan de orde komen, niet het draaien om het draaien van muziek, enkel als daar even de ruimte voor is, maar ook niet te lang.

Pot

Bericht door Pot »

Als ik de website mag geloven, zijn er negen platen in twee uur gedraaid. 4,5 per uur. Lekker terugbrengen naar 2 of 3. Is meer dan genoeg voor Radio 1.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Ik heb het niet gehoord maar dat is inderdaad te veel. Laat dat lekker aan Radio 2 en de rest over. Op Radio 2 vind ik het gehalte gesproken woord zelfs te hoog ten opzichten van de muziek. Dat lijkt me nu met Radio 1 de omgekeerde wereld als dat daar nu gebeurd.

SamH

Bericht door SamH »

Wat vinden jullie van de nieuwe middagprogrammering?
Jammer dat Willemijn is gestopt met de Nieuws BV maar Renze doet het in principe prima. Hij klinkt vriendelijk, duidelijk en opgewekt en onderwerpen klinken nog steeds wel interessant en met wat humor hier en daar. Over Patrick ben ik iets minder enthousiast maar nu hij 1 dagje presenteert, lijkt het wel beter te klinken. Elke dag een halfuurtje sport vind ik eerlijk gezegd wel wat te veel, zeker omdat daar in de avond en het weekend ook al behoorlijk veel aandacht voor is.

Over Stax & Toine ben ik wat minder te spreken. Ik hoor het nu voor het eerst en eerlijk gezegd schrik ik er een klein beetje van. Ik was niet de grootste fan van EenVandaag, maar daar hoorde je nog wel nieuws en achtergronden en gesprekken daarover en met betrokkenen, en veel over politiek. Maar deze nieuwe show klinkt in mijn ogen wel enorm luchtig. Luisteraars die inbellen met vragen over een bepaald onderwerp (bijna het hele eerste uur was een soort Q&A over de ruimte) afgewisseld met korte, vrij luchtige rubriekjes, een kort nieuwsbulletin, voor Radio 1-begrippen behoorlijk veel muziek (en muziek is ook een vrij belangrijk onderwerp in het programma). (Gesprekken over) het nieuws, actualiteiten en politiek zijn er nauwelijks meer. In het tweede uur komen zo bijvoorbeeld ook Ron Boszhard en Rick van de Westelaken over Wie is de Mol en gaat het over Elvis Presley.
De jingles klinken ook meer als die van een muziekzender. Iets meer luchtigheid en interactie met/dichterbij de luisteraar is wel te begrijpen en wel goed in sommige gevallen, maar dit vind ik wel enorm doorgeslagen, hoewel het misschien wel weer 'inhoudelijker' kan worden als volgende week het politieke reces weer voorbij is.

Gisteren bij Jinek zei Humberto Tan dat hij eigenlijk voor maandag-donderdag was gevraagd en Stax & Toine voor de vrijdag. Dat (in combinatie met za-zo eventueel) was ook beter geweest denk ik, en dan was Stax&Toine wellicht nog steeds wel meer iets voor een commerciële zender of Radio 2 geweest. Daar is in het weekend nog wel wat te verbeteren met bijvoorbeeld Spijkers dat nu juist veel meer als het 'huidige' Radio 1 klinkt en waarin geen muziek gedraaid wordt, of de verticale weekendprogrammering vanaf 16u (met een opgenomen/herhaald programma op zondagmiddag).

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Renze vind ik een uitstekende presentator. Goeie keuze. Ik ben een groot sportliefhebber, maar elke dag op dat tijdstip (dat was volgens mij al zo overigens) vind ik een beetje onnodig, daar is inderdaad in de avond en het weekend al voldoende ruimte voor.

Heb nog niet veel gehoord van Stax en Twan maar wat ik hoorde vind ik echt niet passend bij radio 1. Eigenlijk is hierboven al vrij goed uitgelegt waarom door sommige anderen, bijzonder luchtig en weinig nieuws. Had Humberto dagelijks misschien beter geweest.

Sowieso vind ik radio 1 wat teveel eilandjes. Zou van mij veel meer als een geheel mogen kinken, zeker door de weeks overdag en 's avonds. Maar goed, nu val ik in herhaling, heb dat op de vorige pagina van dit topic al eens beschreven.

density1

Bericht door density1 »

Ik vind het talkradio-aspect, bellers die inbellen juist wel een goede toevoeging. Ik ben altijd een voorstander voor dat type talkradio geweest. Maar dat Stax & Toine klinkt wel erg hip met die vormgeving die ze gebruiken waardoor het doet lijken of je naar Radio 2 luistert i.p.v. Radio 1 ook omdat er te veel muziek te horen is. Daar sla je als Radio 1 in mijn ogen de plank mee mis. Ik ben van mening dat Radio 1 gewoon niets aan muziek moet laten horen, daar zijn de andere zenders voor. Wat dat betreft is die policy van BNR daar wel duidelijker, namelijk géén muziek (overdag). Punt.

Orange

Bericht door Orange »

SamH schreef:
08 jan 2020 15:07
Wat vinden jullie van de nieuwe middagprogrammering?
Jammer dat Willemijn is gestopt met de Nieuws BV maar Renze doet het in principe prima. Hij klinkt vriendelijk, duidelijk en opgewekt en onderwerpen klinken nog steeds wel interessant en met wat humor hier en daar. Over Patrick ben ik iets minder enthousiast maar nu hij 1 dagje presenteert, lijkt het wel beter te klinken. Elke dag een halfuurtje sport vind ik eerlijk gezegd wel wat te veel, zeker omdat daar in de avond en het weekend ook al behoorlijk veel aandacht voor is.

Over Stax & Toine ben ik wat minder te spreken. Ik hoor het nu voor het eerst en eerlijk gezegd schrik ik er een klein beetje van. Ik was niet de grootste fan van EenVandaag, maar daar hoorde je nog wel nieuws en achtergronden en gesprekken daarover en met betrokkenen, en veel over politiek. Maar deze nieuwe show klinkt in mijn ogen wel enorm luchtig. Luisteraars die inbellen met vragen over een bepaald onderwerp (bijna het hele eerste uur was een soort Q&A over de ruimte) afgewisseld met korte, vrij luchtige rubriekjes, een kort nieuwsbulletin, voor Radio 1-begrippen behoorlijk veel muziek (en muziek is ook een vrij belangrijk onderwerp in het programma). (Gesprekken over) het nieuws, actualiteiten en politiek zijn er nauwelijks meer. In het tweede uur komen zo bijvoorbeeld ook Ron Boszhard en Rick van de Westelaken over Wie is de Mol en gaat het over Elvis Presley.
De jingles klinken ook meer als die van een muziekzender. Iets meer luchtigheid en interactie met/dichterbij de luisteraar is wel te begrijpen en wel goed in sommige gevallen, maar dit vind ik wel enorm doorgeslagen, hoewel het misschien wel weer 'inhoudelijker' kan worden als volgende week het politieke reces weer voorbij is.

Gisteren bij Jinek zei Humberto Tan dat hij eigenlijk voor maandag-donderdag was gevraagd en Stax & Toine voor de vrijdag. Dat (in combinatie met za-zo eventueel) was ook beter geweest denk ik, en dan was Stax&Toine wellicht nog steeds wel meer iets voor een commerciële zender of Radio 2 geweest. Daar is in het weekend nog wel wat te verbeteren met bijvoorbeeld Spijkers dat nu juist veel meer als het 'huidige' Radio 1 klinkt en waarin geen muziek gedraaid wordt, of de verticale weekendprogrammering vanaf 16u (met een opgenomen/herhaald programma op zondagmiddag).
Ik heb het niet gehoord, maar als het programma is wat jij beschrijft, begrijp ik echt niet wat dat programma op Radio 1 doet. Is eerder een Radio 5 of Radio 2 programma. Of zeer geschikt voor de regionale radiozenders.
Volgens mij zei Tan niet dat Stax&Toine eerst op vrijdag zou zijn. Hij gaf aan dat hij is gevraagd voor maandag t/m vrijdag. Dat wilde hij niet, maar gaf wel aan interesse te hebben in 1 dag per week. Toen heeft hij even niets vernomen en vervolgens is gevraagd of hij de vrijdag wil doen en dat Stax&Toine dan maandag t/m donderdag gaan doen. Stax&Toine is dus blijkbaar bedacht omdat Tan niet wilde.

Durashift

Bericht door Durashift »

Ik ben juist blij dat BVFC én natuurlijk op vrijdag bureau Sport behouden is.
Aan Renze moet ik nog even wennen, kende hem al wel van de avonduitzendingen. Is zijn TV overstap niet gelukt ofzo?

Muziek op radio 1 mag, beperkt, zeker blijven wat mij betreft. Jurgen van de Berg heeft om half zeven in de ochtend een eigen muziekkeuze. Bevalt mij prima.

Interactie / inbellen van de luisteraars gebeurt in de ochtend al bij Spraakmakers. In de middag nogmaals doen... ??
Nee, jammer dat, vooral op vrijdag, dat 2vandaag niet meer start om 14 uur. Politieke duiding van Joost Vullings mocht ik graag luisteren.
(ja, dat kan natuurlijk nu ook via een podcast.. als ik dat zou willen).

Plaats reactie