Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

radiogolfje

Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Bericht door radiogolfje »

En wie doen er allemaal mee en hebben dus de vergunnings aanvraag ingediend ??
density1

Re: Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Bericht door density1 »

Ben benieuwd aangezien de kosten behoorlijk hoog zijn. Ik verwacht niet veel stations, minder dan in de testperiode in ieder geval...
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik ken wel een paar omroepen die een aanvraag gaan indienen. Ben benieuwd.
WinnaarRadioring2023

De lijst met radiostations die op DAB+ mogen is bekend gemaakt door het AT.

https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio

Zag mijn streekomroep er ook tussen staan, dus ik ben binnenkort ook op DAB+ te horen.
density1

Bericht door density1 »

Zag op een website dat ze vanaf morgen on air gaan komen, maar dit lijkt me iets te voorbarig...
MFM

Bericht door MFM »

Bijna geen omroepen in regio rijnmond en zuid holland-zuid die het als lokalo aandurven?
Maar dan weer wel een lokale omroep hoogvliet... gemiste kans hoor.
radiogolfje

Je hebt 6 weken de tijd om tot samenwerking te komen, en 4 weken voordat je de lucht in gaat moet je dat aangeven. Wil je eerder, kan dat maar dan moet je AT inlichten. Ik zag alleen Delft, den Haag en Zoetermeer in die hoek. (als lokalo)
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Tsja, dit is inderdaad niet een aantal om enthousiast van te worden. Het zat er natuurlijk wel in gezien de hoge kosten, maar mis toch echt een behoorlijk aantal stations die ik toch echt op DAB+ had verwacht.
In Den Haag komen Den Haag FM en Hollands Palet Radio, beide hebben voorheen al deelgenomen aan de testen met lokale DAB+. Grote ontbreker hier is toch echt Feel Good Radio. In Delft komt Stadsradio Delft, ziekenomroep ZOS en Wereldstad Radio Rotterdam. Althans, als ik op internet zoek naar Radio Stichting Hoogvliet kom ik bij Wereldstad uit, zo ook bij Bar Media die in de regio Zoetermeer op DAB+ mag, net als lokale omroep ZFM.
In regio Oss enkel Memories FM, Eindhoven Euregio Radio, In Apeldoorn Salland 747 en Loostad Radio, Zwolle eveneens Salland 747, RTV IJsselmond en LOE Media, in Almere Easy FM en omroep vereniging Decibel (dB962) die ook op DAB+ mag in Purmerend en Amstelveen.
In Haarlem de lokale omroep Haarlem 105, in Ede omroep Ede en Midland FM, in Doetinchem Gelre FM of Leuk FM, Heiloo Beat FM, Urk; Radio Emmeloord en Urk FM, Noordkop; LOS Den Helder, Noordkop Radio en.......Coastline FM ! Deze mag ook in Alkmaar on-air. Dan nog regio Nunspeet met RTV Nunspeet en Golfbreker Radio en dan hebben we het karige aanbod gehad.
In Leiden, Gouda, Lelystad en Westerwolde dus geen enkele geinteresseerde partij :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
retep

Bericht door retep »

radiogolfje schreef: 31 mar 2020 20:20 Je hebt 6 weken de tijd om tot samenwerking te komen, en 4 weken voordat je de lucht in gaat moet je dat aangeven. Wil je eerder, kan dat maar dan moet je AT inlichten. Ik zag alleen Delft, den Haag en Zoetermeer in die hoek. (als lokalo)
ik zie heel vaak dat er maar 1 organisatie zich geeft de vergunning heeft gekregen, dan is er niet veel samenwerking nodig lijkt me, tenzij er later nog meer organisaties zijn die er ook op willen....
retep

Bericht door retep »

Madurodam FM schreef: 31 mar 2020 20:27
In regio Oss enkel Memories FM,
niet memories1251 ?
radiogolfje

Ik denk dat dit een voorlopige lijst is, ik mis namelijk veel omroepen die zich wel hebben opgegeven. Misschien de komende dagen een update.
WinnaarRadioring2023

Heb de lijst even door zitten neuzen. Er komen opvallend veel commerciële radiostations in de lucht. Leuk!
Maximum

Bericht door Maximum »

Klopt de Radio Omroep Stichting Hoogvliet is Wereldstad Radio Rotterdam
Stichting Bar Media is ook Wereldstad Radio Rotterdam dus voorlopig al via 2 allotments.
Komende tijd word Wereldstad geheel herpakt, dan wordt de ingeslagen weg nog verder aangepast.
Golden Oldies Radio, Dat is nu weer typisch Radio
"We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths."
Maximum

Bericht door Maximum »

Het klopt veel stations die zich hadden aangemeld hebben geen vergunning gekregen,
aangezien zij geen rechtspersoon zijn dat is een van de voorwaarden.
Dus geen prive personen en zzp stations.
radiogolfje schreef: 31 mar 2020 22:21 Ik denk dat dit een voorlopige lijst is, ik mis namelijk veel omroepen die zich wel hebben opgegeven. Misschien de komende dagen een update.
Golden Oldies Radio, Dat is nu weer typisch Radio
"We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths."
density1

Bericht door density1 »

Opvallende verschijning is omroepvereniging Decibel, dat zal dB962 zijn ga ik vanuit? Nooit gedacht dat die in DAB+ geloofde, online zijn de luistercijfers ook al niet helemaal geweldig begrijp ik.
Plaats reactie