Mix 724 per direct uit de lucht !!

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
harddarts60

Re: Mix 724 per direct uit de lucht !!

Bericht door harddarts60 » 23 nov 2015 20:32

En nog steeds oorverdovend stil bij de streekomroep.......

pietpuk

Bericht door pietpuk » 27 nov 2015 14:19

Mix724 is nu weer terug. Volgens hun website (http://www.mix724.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) ook via 103.9, maar dat kan ik hier niet checken. Op internet in ieder geval weer het vertrouwde Mix724 geluid :)

optimod

Bericht door optimod » 27 nov 2015 14:25

Mooi zo. En ook hun substreams zijn weer terug.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 27 nov 2015 16:27

Voorlopig geen FM misschien heeft Joopie nog een KAARSJE die hij kan aansteken binnenkort. -bier

http://www.mix724.nl/player/live.php

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 11 dec 2015 21:51

De nieuwe streekomroep Westfriesland gaat 'Weeff' heten klinkt echt logisch, van enige samenwerking is totaal geen sprake alleen maar eilandjes die hun eigen ego hoog willen hoog houden. Al 3 maanden een licentie om uit te zenden en nog niets gehoord of gezien wat een amateuristisch zooitje -bier alleen maar grootspraak maar tot heden tot niets instaat gebleken. -zzz

optimod

Bericht door optimod » 11 dec 2015 22:46

Ondertussen zend Mix724 vrolijk verder. Zo hoort dat.

DX'r

Bericht door DX'r » 12 dec 2015 14:07

piratenhenkie schreef:De nieuwe streekomroep Westfriesland gaat 'Weeff' heten klinkt echt logisch, van enige samenwerking is totaal geen sprake alleen maar eilandjes die hun eigen ego hoog willen hoog houden. Al 3 maanden een licentie om uit te zenden en nog niets gehoord of gezien wat een amateuristisch zooitje -bier alleen maar grootspraak maar tot heden tot niets instaat gebleken. -zzz
Tja het is blijkbaar niet makkelijk om even snel wat op te starten want je ziet hetzelfde nu gebeuren bij lokale https://www.facebook.com/rtvRhedenRozen ... e_internal" onclick="window.open(this.href);return false;
die ook nog steeds geen teken van leven laten zien.

DX'r

Bericht door DX'r » 12 dec 2015 14:07

dubbel

pietpuk

Bericht door pietpuk » 12 dec 2015 18:05

piratenhenkie schreef:De nieuwe streekomroep Westfriesland gaat 'Weeff' heten klinkt echt logisch, van enige samenwerking is totaal geen sprake alleen maar eilandjes die hun eigen ego hoog willen hoog houden. Al 3 maanden een licentie om uit te zenden en nog niets gehoord of gezien wat een amateuristisch zooitje -bier alleen maar grootspraak maar tot heden tot niets instaat gebleken. -zzz
Weeff ??? lekker duf :lol:

Nu je het zegt: ik las vorige week dat TV Hoorn binnenkort Weeff gat heten en voor meer informatie werd verwezen naar http://www.weeff.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Op dit domein was echter helemaal niets te lezen over Weeff. Ze zijn al niet eens in staat om informatie over de eigen omroep te geven, vraag me af wat er dan straks van de informatie uit de regio terecht komt...

SnelleSjakieNL

Bericht door SnelleSjakieNL » 05 jan 2016 22:33

Ik luister best vaak naar MIX724 ook via de app. Ben echt blij dat ze het weer doen. Nu vraag ik me af of Medemblik FM al uitzend omdat ze nogal hoog van de toren bliezen een paar maanden terug. Ik heb namelijk wel een bericht gelezen dat Enkhuizen en Hoorn gezamenlijk een streekomroep Weeff vormen maar er wordt geen woord meer gerept over de samenwerking met MedemblikFM. Wie weet hoe dit nu eigenlijk zit? Gevalletje hoogmoed komt voor de val?

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 06 jan 2016 13:07

Medemblik FM, volgens mij zitten die nog in de kroeg feest te vieren omdat ze mogen uitzenden. In die paar maanden hadden ze toch wel een zendertje aan kunnen steken.
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

optimod

Bericht door optimod » 06 jan 2016 13:10

Onbegrijpelijk, en de lachende in dit verhaal is Mix 724 die vrolijk op het medium van nu, internet radio, vrolijk radio maakt....

froz0

Bericht door froz0 » 06 jan 2016 14:36

radiogolfje schreef:Medemblik FM, volgens mij zitten die nog in de kroeg feest te vieren omdat ze mogen uitzenden. In die paar maanden hadden ze toch wel een zendertje aan kunnen steken.
of jij reageert omdat je gewoon dom bent of omdat je niet beter weet. Als jij beter wist weet je ook dat de Autoriteit Telecom minimaal 4 maanden de tijd neemt om nieuwe frequenties uit te delen.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 07 jan 2016 04:33

Wie is er nu DOM als je een compleet goed draaiend station de nek omdraait inclusief de infrastructuur, maar ja wat maakt het is toch maar gemeenschapsgeld. Medemblik FM is alleen maar gebakken lucht heeft nooit bestaan en gaat er ook niet komen. Er is totaal geen samenwerking en als deze er als is loopt het zeer stroef.

Radio Enkhuizen zoals er nu voor staat gaat de dagprogrammering leveren en Radio Hoorn de doelgroep programma's maken op de radio, luistert alleen geen hond naar maar dat maakt niet uit. We conformeren ons wel aan het VNG plan en een zogenaamd media centrum waarvan RTVNH alleen maar baad bij heeft en verder kan groeien.

We zijn nu 4 maanden verder en de nieuwe Streekomroep West-Friesland (WEEFF) heeft nog helemaal niets gepresteerd alleen een niets zeggend kabelkrantje en een boel blabla.

-bier -bier

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 jan 2016 08:23

piratenhenkie schreef:Wie is er nu DOM als je een compleet goed draaiend station de nek omdraait inclusief de infrastructuur,
Mix 724 heeft ongetwijfeld een goed doordacht format met een prettige muziekmix. Ik twijfel niet aan de opzet van dit station, dus daar ligt het niet aan.

Wij hebben het hier over het invullen van het kanaal van de lokale publieke omroep. De lokale overheid heeft dit kanaal, inclusief de daarbij horende zak subsidiegeld, in handen en stelt deze ter beschikking aan de club die volgens haar deze publieke taak het beste kan invullen.

Dit betekent dat je een omroepaanbod neer moet zetten wat de lokale overheid van een lokale publieke omroep verwacht. Doe je dat niet, (of niet voldoende,) dan loop je het risico dat de lokale overheid de opdracht aan een andere club geeft die een beter verhaal heeft. Dit is, naar mijn idee, de reden dat Mix 724 geen lokale publieke omroep meer is.

Lokale publieke omroep is een voorbeeld van radio in opdracht. Hierdoor gelden de 'natuurlijke' radioregels veel minder. Niet de markt, maar de opdrachtgever bepaalt of je goed bezig bent. In beide gevallen geldt: wie betaalt bepaalt.

Wie lokale publieke omroep wil zijn, zorgt ervoor dat de doelgroepen bediend worden die de lokale overheid voor ogen heeft. Dit moet je doen, zelfs wanneer dit gedeeltelijk 'hokjesradio' oplevert waar 'geen hond' naar luistert. Ook in de naam van het station kan je het beste het doelgebied duidelijk naar voren laten komen. Zelfs wanneer dit een 'saaie' naam oplevert. Voorbeeld: beter 'Omroep Leiden' dan 'Unity FM'.

Ik kan het mij voorstellen dat je het hier niet mee eens bent, maar in dit geval gelden de bestaande spelregels. Wil je dit anders, dan wordt daar o.a. in dit topic over gediscussieerd.

Plaats reactie