Mix 724 per direct uit de lucht !!

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
radiogolfje

Mix 724 per direct uit de lucht !!

Bericht door radiogolfje » 25 sep 2015 15:40

Doek gevallen voor Mix 724 (Noord-Holland/Wesftfriesland). Radiostation "moet direct de lucht uit" omdat de nieuwe speler per 22/9/2015 de machtiging heeft.

HILVERSUM – Het Commissariaat voor de Media heeft op 22 september het besluit genomen om Streekomroep Westfriesland de zendtijdtoewijzing te verlenen voor de komende 5 jaar voor de gemeenten Drechterland, Koggenland, Medemblik, Opmeer en Stede Broec.

De nieuwe omroep, die ontstaan is uit een samenwerking tussen de omroepen Enkhuizen en Hoorn heeft medio 2014 een aanvraag voor de zendtijd ingediend voor deze gemeenten. Hierop gaven de gemeenteraden onverdeeld de voorkeur aan deze omroep, ten nadele van de huidige omroep Radio Televisie West-Friesland (Mix724).

De nieuwe streekomroep gaat een gezamenlijk programma brengen op radio en TV met de omroepen Enkhuizen en Hoorn, waarbij nadrukkelijk aandacht besteed gaat worden aan nieuws en actualiteiten voor de verschillende doelgroepen in de Westfriese gemeenten.

Initiatiefnemer Henk Prins, die zich de afgelopen jaren sterk heeft gemaakt voor MedemblikFM, is door het dolle heen: “Na twee jaar praten en wachten is het eindelijk gelukt, we kunnen aan de slag!”. Ook voorzitter Cokky Bronsgeest is blij met deze uitslag: “We hebben een flinke klus te klaren om een nieuwe zender uit de grond te stampen, maar met de 3 gezamenlijke omroepen gaat dat zondermeer lukken”.
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

R.J. Mulder

Re: Mix 724 per direct uit de lucht !!

Bericht door R.J. Mulder » 26 sep 2015 11:41

Op de eigen website meldt mix724 nog niets, en de kabelkrant is ook nog in de lucht, etherfrequentie geen idee dus of ze nu echt op stel en sprong moeten stoppen?
Als ze slim zijn sluiten ze zich alsnog aan bij de streekomroep.

Bert0906

Bericht door Bert0906 » 26 sep 2015 18:30

Jammer voor Ron Ploeg. Stond ooit met Radio(Piraat) Paradio aan de wieg van Lokale Radio in West Friesland. Er moet toch ook in de nieuwe streekomroep ruimte zijn voor 724.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 27 sep 2015 09:28

Ik heb altijd gedacht dat Paradio de voorloper was van Radio Hoorn. En dat de mensen van Radio Horizon in Westfriesland radio zaten.

Orange

Bericht door Orange » 27 sep 2015 11:28

Bert0906 schreef:Jammer voor Ron Ploeg. Stond ooit met Radio(Piraat) Paradio aan de wieg van Lokale Radio in West Friesland. Er moet toch ook in de nieuwe streekomroep ruimte zijn voor 724.
Hoezo jammer voor die man? Lokale radio ontwikkelt zich door in West Friesland. Kan hij zich toch gewoon bij aansluiten.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 27 sep 2015 14:32

Zou jij met dit soort mensen willen samen werken?

Afbeelding Afbeelding

Kan me er iets bij voorstellen.

optimod

Bericht door optimod » 27 sep 2015 15:01

Beetje gekleurde reactie. Ik vond Mix724 best een aardige zender voorzover ik het wel eens gehoord heb. Het zat goed in elkaar, lekker beluisterbaar zonder als luisteraar gekweld te worden door allerlei doelgroep programma's zoals kerken, country en jazz programma's, multiculti praat, raadsvergaderingen en aanverwante.
Maar zo te zien gaan ze verder op internet.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 27 sep 2015 15:56

Er zit heel veel oud zeer in die clubs. Een groot deel van de mensen is enkele jaren geleden bij radio Westfriesland de laan uitgestuurd en een deel van die mensen kon terecht bij radio Hoorn of omliggende omroepen. En omdat die mensen/ omroepen wel de samenwerking zochten is er door hun nu een weg richting de streekomroep gekomen.

Orange

Bericht door Orange » 27 sep 2015 16:11

optimod schreef:Beetje gekleurde reactie. Ik vond Mix724 best een aardige zender voorzover ik het wel eens gehoord heb. Het zat goed in elkaar, lekker beluisterbaar zonder als luisteraar gekweld te worden door allerlei doelgroep programma's zoals kerken, country en jazz programma's, multiculti praat, raadsvergaderingen en aanverwante.
Brachten ze ook nieuws en informatie uit de regio? Ik zie een programmering met dj's en bij nieuws staat niets. Dat oogt niet hoopvol.

optimod

Bericht door optimod » 27 sep 2015 16:55

Dat brachten ze wel degelijk, maar wel in een beluisterbaar jasje zonder dat het irritant werd.

froz0

Bericht door froz0 » 27 sep 2015 17:10

piratenhenkie schreef:Zou jij met dit soort mensen willen samen werken?

Afbeelding Afbeelding

er is ook zonder toestemming gebruikt gemaakt van nieuwsberichten door MIX724 en niet eens een bronmelding gebruikt. dus ja Contentdiefstal.

Gelukkig overal screenshots van genomen dus bewijs is zeer overduidelijk aanwezig.

froz0

Bericht door froz0 » 27 sep 2015 17:12

Orange schreef:
optimod schreef:Beetje gekleurde reactie. Ik vond Mix724 best een aardige zender voorzover ik het wel eens gehoord heb. Het zat goed in elkaar, lekker beluisterbaar zonder als luisteraar gekweld te worden door allerlei doelgroep programma's zoals kerken, country en jazz programma's, multiculti praat, raadsvergaderingen en aanverwante.
Brachten ze ook nieuws en informatie uit de regio? Ik zie een programmering met dj's en bij nieuws staat niets. Dat oogt niet hoopvol.

0,0. ja via buitenlandse aanbieder van nieuws die dit nieuws bij regionale websites haalde zonder bronvermelding en nieuws van NU.nl . voor de rest 24/7 muziek . geen sport, geen doelgroep programma's, geen live-programmeringen, kan ook niet als je geen studio hebt, met zijn allen in een server zitten is ook geen optie lijkt mij.

ehwald

Bericht door ehwald » 27 sep 2015 18:45

piratenhenkie schreef:Zou jij met dit soort mensen willen samen werken?

Afbeelding Afbeelding

Joh, als jij er beter van kan slapen wil ik best wel even een tweet schrijven waarin ik zeg dat ik het zo jammer vind dat de mix ten koste van de streekomroep moet gaan verdwijnen. Een omroep die er best redelijk veel aan gedaan heeft om de samenwerking te zoeken met de mix. (en daar zelfs nog tot gedwongen is om dat te doen door de politiek) Ja serieus waar!

Je weet of half niet wat er speelt, óf je bent heel erg (te) goed ingelicht.

{Edit}

Ik zie in je profiel dat je als website http://www.streekomroepwestfriesland.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hebt staan PiratenHenkie. Nu snap ik je post helemaal niet meer
Laatst gewijzigd door ehwald op 27 sep 2015 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Orange

Bericht door Orange » 27 sep 2015 19:55

optimod schreef:Dat brachten ze wel degelijk, maar wel in een beluisterbaar jasje zonder dat het irritant werd.
Uitgaande van de reactie van froz0 en de website vraag ik me af of je gelijk hebt. Ik weet wel zeker van niet.

optimod

Bericht door optimod » 27 sep 2015 21:13

Orange schreef:
optimod schreef:Dat brachten ze wel degelijk, maar wel in een beluisterbaar jasje zonder dat het irritant werd.
Uitgaande van de reactie van froz0 en de website vraag ik me af of je gelijk hebt. Ik weet wel zeker van niet.
Ik heb een andere ervaring en ga niet van gekleurde meningen uit hier. Ik doe de ervaring als luisteraar.

Plaats reactie