Je hebt gelijk. Maar het gebeurd veel niet. Dat kan komen omdat een behoorlijk aantal lokale omroepen de centen niet hebben om uberhaupt een jaar door te komen, laat staan iets aan de kant te kunnen leggen voor "minder noodzakelijke" * investeringen.rodie schreef:Misscihen lul ik wel heel erg dom hoor, maar wat dacht je van geld opzij leggen voor af en toe nieuw jinglepakket? eens in de zoveel jaren?
Ik begrijp niet dat veel omroepen dat niet doen, je jingles is het station, je vormgeving, je presentatie van je radiozender... je imago!
dat mag niet ontbreken, wat veel omroepen helaas wel doen.
* Bij voorbaat al een antwoord op de reaktie die hierop komen gaat: Ja, ik weet het. Een jingle pakket behoort bij "noodzakelijke investeringen". Maar als je moet kiezen tussen (b.v.) het betalen van de huur en FM vergunning of een klein deel in de spaarpot voor het jingle pakket, dan liggen de prioriteiten simpelweg anders.
Aan de andere kant, kip ei verhaal: Zolang je niet (goed) investeerd, zal je niet groeien en zullen de inkomsten niet groeien. En investeren is, vooral bij een omroep die het financieel niet goed voor elkaar heeft, een groot risico.
In de ideale situatie heb je een buffer aangelegd voor dat soort problemen.alex.. schreef: Wil niet stom doen, maar vaak verschijnen er kosten waar je nog niet aan gedacht had, of iets dat plots kapot gaat.