Doek valt voor lokale omroep Heerenveen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
radiodude79

Bericht door radiodude79 » 19 dec 2007 18:24

helaas valt hier nu ook het doek
dodo LOS heeft vast de krant een paar dagen niet gelezen want het stond er vorige week al in

HEERENVEEN – De lokale omroep van Heerenveen, de HOS, kapt ermee. De luisterdichtheid is slecht, het bestuur heeft slechts twee personen en de omroep ontbeert het vertrouwen van de politiek.

Op 1 januari is het gedaan met de programmering, meldt woordvoerder Roelof Jonker. De overkoepelende Heerenveense Omroep Stichting blijft wel bestaan. Zo kan er ieder
moment weer een nieuwe start worden gemaakt. De teloorgang van de radiozender is grotendeels te wijten aan de gemeente, meldt Jonker. Die subsidieert de HOS niet. ,,Se
stopje it jild hjir leaver yn Sportstad.’ De HOS moet rondkomen van een bedrag tussen de €7000 en€8000 per jaar. Dat is geld dat de omroep binnenkrijgt van inwoners via UPC. ,,It is gjin fetpot’’, aldus Jonker. De omroep houdt aan het einde van het jaar amper €200 over. Van het budget moet de zendmast bij de Muntflats worden betaald, de vergunningen worden aangevraagd en de apparatuur worden bijgehouden.

Daarbij komt dat de HOS in een afbraakpand zit aan de Gedempte
Molenwijk. Dat is door corporatie Woonbedrijf gratis ter beschikking gesteld, maar
als de nieuwbouwplannen aan de straat doorgaan zit de HOS weer zonder huisvesting.
Laatst gewijzigd door admin5 op 02 sep 2011 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen NAW gegevens

remco_k

Re: Doek valt voor lokale omroep Heerenveen

Bericht door remco_k » 20 dec 2007 19:48

radiodude79 schreef:...dodo -knip- heeft vast de krant een paar dagen niet gelezen...
*proest* :))
Whahahaa, die is te grappig. Kan iemand me even op komen vegen?
<knip>
... De teloorgang van de radiozender is grotendeels te wijten aan de gemeente, meldt Jonker. Die subsidieert de HOS niet.
Zo leuk als de eerste zin, zo triest is deze. Hier kan ik gewoon boos om worden.
Gewoon lekker de gemeente de schuld geven dat je het niet red.
Natuurlijk verdienen lokale omroepen een bijdrage uit een bepaald overheidspotje, maar dat is geen reden om dan maar de gemeente de schuld te gaan geven van je ondergang.
Ook al steken ze €20.000 in hun eigen zak voor wat lantaarnpalen en drempels. Ik weet dat het zuur is (been there, done that).
Als je dan ten onder gaat, geef dan vooral een ander niet de schuld. De gemeente heeft nooit om je gevraagd hoor. :???: Sterker nog, de gemeente heeft zelfs luisteronderzoeken uit laten voeren om een indruk te krijgen van het aantal luisteraars van HOS.
Ga liever met opgeheven hoofd ten onder, onderken dat je het financieel niet red door diverse problemen. Maar specifiek wijzen naar iemand is een no-go en daar maak je geen vrienden mee die weer heel hard nodig zijn als je ooit door wilt gaan met dezelfde stichting.
Als onze grootste 2 sponsoren/adverteerders achter elkaar afhaken, hebben wij ook best een groot probleem, maar wat we nooit zouden doen is dit openbaar maken: We krijgen geen eurotjes van X dus dat is dan hun schuld.
De HOS moet rondkomen van een bedrag tussen de €7000 en€8000 per jaar. Dat is geld dat de omroep binnenkrijgt van inwoners via UPC. ,,It is gjin fetpot’’, aldus Jonker. De omroep houdt aan het einde van het jaar amper €200 over.
Hadden ze daar geen adverteerders dan?
Je maakt je 'fetpot' zelf hoor, als je je zo passief opstelt, komt er nooit iets bij.
... maar als de nieuwbouwplannen aan de straat doorgaan zit de HOS weer zonder huisvesting.
Weer?

---
Net even naar de website van hos gekeken, maar die website is er volgens het laatste nieuws op 14 oktober 2006 al mee gestopt.
Die website is minimaal een dik jaar niet meer bijgewerkt.
HOS zit ook in het optimalisatie project, daar komt AT dan makkelijk vanaf. ;)
Laatst gewijzigd door admin5 op 02 sep 2011 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen NAW gegevens
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

gewoon een fries

Bericht door gewoon een fries » 20 dec 2007 20:34

tis makkelijk om iemand aan te wijzen lijkt mij
ik kan mij nog hele grote berichten in de heerenveense courant voor de geest haalen
dat er een nieuwe hooft was en die het zou maken dat was toen ?

toch jammer dat ze de piraten die een goed beluisterd programma hadden om dat er van boven ( de oude mensen dus ) een maloot was die zei dat je niet mocht roken
ze zitten nu bij een groter station .

maar er zijn altijd meer schuldigen aan te wijzen

stel dat je als vrij tijd er in zet sommige wel meer dan tig jaren

en jij met 2 nog de boel op poten moet houden vind ik het netjes om dit besluit te nemen en als je elk jaar op de knieen moet om een paar centen

mogen ze van mij gerust met wat modder gooien ?
remco -k jij wijst ook met een vinger tegen mensen of niet !
nu zal grou denk ik volgen die gemeente is ook per1 jan onder toezicht
zo komt er mooi wat ruimte op de band in fryslan
zal de hobby maar weer wat op bouwen ?

remco_k

Bericht door remco_k » 20 dec 2007 20:45

gewoon een fries schreef: remco -k jij wijst ook met een vinger tegen mensen of niet !
Als het terecht is wel ja.
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

gewoon een fries

Bericht door gewoon een fries » 20 dec 2007 21:07

tja wat is terecht ????

LOS

Bericht door LOS » 29 dec 2007 11:13

Ik weet nog dat de HOS-radio er mee bezig was om de subsidie geoormerkt te krijgen, dat het geld waarvoor de gemeente dat in handen krijgt van het rijk ook daadwerkelijk besteed aan de lokale omroep. De gemeente krijgt het geld altijd ook al heeft die gemeente geen lokale omroep? Als dat zo is moet het geld van het rijk ook ingetrokken worden vind ik.
LOS van alles

LOS

Bericht door LOS » 02 jan 2008 14:15

HOS Radio (Heerenveense Omroep Stichting) is nog steeds LUID en DUIDELIJK te ontvangen in FM stereo via de 107.7MHz.

Vrijdag

Hitvloer
20:00 - 22:00

informatief
DJ vibe
22:00 - 23:00

club&dance
Zaterdag

Weekend
8:00 - 10:00

informatief
Grijs gedraaid
10:00 - 11:00

jaren 50/60
3om3 op verzoek
11:00 - 14:00

muziek
Schlagerparade
14:00 - 15:00

muziek
Hitvloer
15:00 - 16:00

informatief
Mozaiek
16:00 - 17:00

cultuur
Muziekmix
17:00 - 18:00

muziek
Regio actueel
18:00 - 20:00

informatief
Zondag

Reveille
9:00 - 10:00

klassiek
Gospellight
10:00 - 12:00

religieus
Regio actueel
12:00 - 14:00

informatief
Muziekmix
14:00 - 20:00

muziek
Mozaiek
20:00 - 21:00

cultuur
Als ik bekijk naar de programma's zijn dat er helaas niet zo veel. Als ze willen kunnen ze gewoon doorgaan ook zonder een studio. Je zet een PC in de slaapkamer neer en uitzenden maar (non-stop muziek, het programma Muziekmix wat grotendeels op de zender te horen is). Als je echt wat wilt....Het reli programma was er al een tijd niet meer op, dat was een landelijk programma voor de lokale omroepen.

Beter iets dan niets. Maar ja.
LOS van alles

LOS

Bericht door LOS » 02 jan 2008 15:26

Sinds vanmiddag is de zender uitgedaan. Ik heb geen kabel van UPC om te beluisteren als ze er nog wel zijn op de 96.1MHz.
LOS van alles

Sportcafe

Bericht door Sportcafe » 02 jan 2008 16:45

UPC haalt het signaal vanaf de etherfrequentie is dus ook stil waarschijnljk

LOS

Bericht door LOS » 04 jan 2008 11:34

De HOS was enige tijd terug in FM-mono (ether). Op de kabel zaten ze in STEREO. Dan haalden ze het signaal wel elders vandaan. Maar dat zal wel extra kosten met zich mee brengen. Misschien dat HOS het ether signaal maar in stereo hebben gemaakt om het goedkoper uiteindelijk te maken.

Trouwens heeft elke lokale omroep recht op 8000 euro van de lokale kabelboer? En het inwoners aantal en aansluitingen op de kabel zal het uiteindelijk op een totaal bedrag uitkomen.

De website wordt al een gehele tijd niet meer geupdated www.hos-radio.nl
LOS van alles

Sportcafe

Bericht door Sportcafe » 04 jan 2008 11:51

LOS schreef:De HOS was enige tijd terug in FM-mono (ether). Op de kabel zaten ze in STEREO. Dan haalden ze het signaal wel elders vandaan. Maar dat zal wel extra kosten met zich mee brengen. Misschien dat HOS het ether signaal maar in stereo hebben gemaakt om het goedkoper uiteindelijk te maken.
Ja dus ?

3 jaar geleden zaten ze nog op een andere locatie zowel studio als zender en werd het signaal op een andere manier aan UPC doorgegeven.

In de huidige situatie werd het vanaf de etherfrequentie gehaald.

het heeft in iedergeval niks te maken met de eventuele kosten die eraan hangen.

Murdock

Bericht door Murdock » 04 jan 2008 12:17

Trouwens heeft elke lokale omroep recht op 8000 euro van de lokale kabelboer? En het inwoners aantal en aansluitingen op de kabel zal het uiteindelijk op een totaal bedrag uitkomen.

Verklaar je nader?

IwanVerrips

Bericht door IwanVerrips » 04 jan 2008 14:36

Murdock schreef:

Verklaar je nader?
Snap het ook niet, maar 8000 euro zou wel welkom zijn ;)...

LOS

Bericht door LOS » 05 jan 2008 13:27

De HOS moet rondkomen van een bedrag tussen de €7000 en€8000 per jaar. Dat is geld dat de omroep binnen krijgt van inwoners via UPC.
Zie nieuwsbericht.
LOS van alles

john vd meer

Re: Doek valt voor lokale omroep Heerenveen

Bericht door john vd meer » 11 jan 2017 02:20

wat ooit een mooie lokale omroep was is ten zielle gegaan door iemand die dacht de heerenveense omroep stichting te kunnen reden, waar door de beste hoofdredacteur het veld moest ruimen samen met zijn vrouw, te weten <knip>, dit had nooit moeten gebeuren, mede dank zij <knip>, NU WERKZAAM BIJ <knip>.

ik ben een oud dj van deze omroep en spreek bij deze schande uit aan de heer <knip>, hij wil contact met mij houden, mits 9 januari 2017, kom maar ben er klaar voor/MEE, DIT HAD NOOIT MOETEN GEBEUREN, R.I.P. VOOR <knip>
Laatst gewijzigd door admin5 op 11 jan 2017 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: NAW gegevens verwijderd.

Gesloten