College kiest voor SPFA als nieuwe lokale omroep Almere

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Marco79

Re: College kiest voor SPFA als nieuwe lokale omroep Almere

Bericht door Marco79 »

Als de subsidie op gaat aan vaste lasten... Dan gaan er volgens mij direct al wat mis in de bedrijfsvoering. Waar is het geld voor redactie / journalistiek en / of proffesionele aansturing.

Probleem bij de omroep in Almere is ook dat de subsidie de komende jaren zal worden afgebouwd. In 2019 kreeg de omroep 97.000 en dat gaat in 2023 naar 85.000. Almere telt 87390 huishoudens. Dus ze krijgen al minder dan het normbedrag en zal alleen maar minder worden.

Ga op basis van deze info steeds meer twijfelen aan die omroep en de dan vooral het inhoudelijke / journalistieke deel van de bedrijfsvoering.

castmember

Bericht door castmember »

Maar hoe kan de gemeente Almere denken dat ze aan hun zorgplicht voldoen terwijl ze een dermate laag bedrag uitkeren aan de lokale omroep. Zeker voor een omroep die opstartkosten heeft zoals huisvesting, verbouwing, aanschaf materialen e.d. is zo'n bedrag nooit toerijkend. En tuurlijk, uiteindelijk is een gezonde situatie dat een lokale omroep uiteindelijk ook geld binnen haalt bij donateurs en uit de verkoop van commercials. Maar voor je zo ver bent moet je volgens mij wel eerst een product kunnen neerzetten.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Marco79

Bericht door Marco79 »

1,25 is het advies: https://www.cvdm.nl/actueel/gemeentelij ... toereikend

Dat zou neerkomen op ruim 109 duizend. Dus in 2023 is het verschil met het advies bedrag 34.000 euro. 1.25 euro per huishouden is al weinig...

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Beter worden de mediagelden evenredig en naar ratio verdeeld tussen NPO, RPO en NLPO.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe »

Echtwel schreef:
11 feb 2020 06:11
Heus? schreef:
11 feb 2020 00:54
Ik luister regelmatig en hoor elke 30 minuten actueel nieuws uit Almere. Soms ouder nieuws over iets van gisteren dat wordt gerouleerd, maar je hoort dat zodra er iets is, het ook binnen een uur op de radio is. 24/7 en in het weekend. Dat moet ik andere lokale omroepen nog zien doen. Zelfs bij Omroep Flevoland met haar miljoenen subsidie is er in het weekend 'niemand thuis'. Nee dan Easy! Klinkt top! Geen 'lokale omroep'-gepruts.
Daarnaast wordt er elke avond van 19 tot 21 uur, 10 uur per week actuele live (!) talkradio gemaakt, zonder muziek. Niets inkoop, maar hardstikke live uit 036 aan de Grote Markt: loop erheen en je kunt het zelf zien, in een soort glazen cabine. Het is er een komen en gaan van politici, sporters, culturele figuren, jeugd, expats... en ook op zondagochtend is er een leuke talkshow met leuke Almeerders waaronder pas nog Patrick Kicken.
Dus niet muggenziften, ze zijn goed bezig.
Ik blijf het zeggen " de leest" van easy is het zelfde als die van feelgoodradio.nl in het begin je best doen en waar nodig extra em daarna gewoon niks meer doen.... kijk maar over een jaartje
Ik snap "echt wel" wel een beetje. Als je de lijntjes kent tussen easy fm en feel good dan snap ik zijn punt. De software (hoogstwaarschijnlijk illegale versie pc radio 5) is aangeleverd door feel good. De processing is waarschijnlijk software en aangeleverd door feel good (vandaar de matte sound). Twee programma makers van Feel good staan op de medewerkers lijst en zo zal de invloed ongetwijfeld aanwezig zijn van de heren uit Rijswijk. En reclame langs de weg is een gevaarlijk ding, gemeente maakt subsidie over en zien weinig terug aan redactionele inhoud van de omroep zelf maar wel een 'duur reclame bord. Snap ook dat je promotie moet doen maar laat je dan zien tijdens evenementen.
Easy fm lijkt idd op de constructie van Feel good op dit moment, elk half uur nieuws en online redactie (al dan of niet van zichzelf). Welkom in de wereld van de commerciële lokale omroep en het CvdM doet niks omdat het PBO alles goedkeurt en op papier de informatie voorziening in orde is.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

density1

Bericht door density1 »

Geluid is inderdaad niet des Holzhauers op het moment. Erg zachte modulatie.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik snap zo wie zo niet waarom lokale omroep zo hamert op dat ze het goed doen op Facebook ten slot is Facebook gratis en zou je daar geen subsidie voor moeten krijgen subsidie is voor je lokale transport zoals tekst tv een tv zender en of een radio station wat de meeste nieuwe piraten hem ik bedoel lokale omroepen doen is alles on Line dus Facebook en website allemaal het lokale gel#l en op de radio lekker sky of 538 spellen allemaal prima maar daar is de lokale omroep niet voor bedoeld dus ik stel voor gewoon dat los te koppelen van de vergunningen en alle poten dus radio / tv / website los te koppelen en dan als vergunning aan te besteden waarbij de kosten eerlijk verdeeld worden Radio of tv kan dan naar waarde aan worden aanbesteed. Dus niet 1 aanbieder maar diverse lokale aanbieders die na rato subsidie krijgen en moeten bewijzen op hun speelveld te voldoen aan de lokale nieuws voorziening.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Heus?

Bericht door Heus? »

Lieve figuren, ik heb geen idee wie jullie zijn, maar mijn favoriete radiostation inmiddels afzeiken, gaat me echt te ver. Zo te lezen zijn jullie ex-medewerkers van Feel Good Radio (?) en ben je boos op de wereld. Hier in Almere kennen we dat station niet, nog nooit van gehoord, en het interesseert ons ook echt helemaal niet. Hier geniet ik rijdend van werk naar huis elke dag van de heerlijke stem en programma's van Martin Stoker, Rosa G elke avond is van wereldklasse, ik hoor de hele dag goedklinkende presentatie en actueel nieuws - en geen stompzinnig landelijk nieuws dat al die lokalo's heel belangrijk doend downloaden en uitzenden, maar echt elke 30 minuten nieuws vol met nieuws alleen uit mijn stad. Dat is wat mij interesseert en ik vind onze eigen zender top. Daarnaast lees ik over heel veel inzet door Berdien Stenberg die elke dag de liveprogramma's coordineert, zoals eerder gezegd elke dag een komen en gaan van politici, sportmensen, cultuur bij 036, hele mooie zaak, doet jullie lokalo dat ook? Elke dag live?
En okee het is geen Jinek maar er zijn ook tv-shows opgenomen in het WTC en wéér vol met Almeerders uit de politiek, sport etc.
Geluid zacht? Het zal wel, maar in Almere moet ik als ik een keer naar Sky schakel mijn radio de helft zachter zetten, dus dat zal ook wel goed zijn denk ik. Dus mijn God, zoek een hobby, en stop met anderen belachelijk te maken. Ga terug naar die zender waar jullie vandaan komen en maak daar iets moois van. Wij in Almere zijn superblij met Easy, zoiets hebben we nog nooit gehad.

density1

Bericht door density1 »

Ach daar hebben we een stationsfan/medewerker (vul in wat van toepassing is). Als je niet tegen opbouwende kritiek kunt zou ik hier maar niet verder lezen. Scheelt een hoop irritatie. Tipje.

Heus?

Bericht door Heus? »

Hahaha, opbouwende kritiek! Medewerker! Lees eens wat je schrijft. Hoe durf je gewoon. Als ik bij Easy zou werken zou ik een aanklacht tegen je indienen wegens smaad. Daarom neem ik de MOEITE om je erop te wijzen dat de wereld anders is, dan waar jij van droomt 'wacht maar, straks wordt het slechter net als bij Feelgood'. Dit is Almere. Jongen, in welke wereld leef je, en ga er snel naar terug?
Ja, in het weekend is het nonstop (maar óók met elke 30 minuten actueel nieuws uit Almere, wat we nooit kregen bij Omroep Flevoland!). Los van Jan van Veen met gedichten van luisteraars op zondagavond dan. Maar de hele godganse week, en élke avond, is het gepresenteerd, profi, en Almere dat de klok slaat. Ik vind het tof, en jij bent een zeurende loser. Dat is iets anders dan opbouwende kritiek.
Laatst gewijzigd door Heus? op 15 feb 2020 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Feivel

Bericht door Feivel »

Echtwel schreef:
15 feb 2020 18:17
Ik snap zo wie zo niet waarom lokale omroep zo hamert op dat ze het goed doen op Facebook ten slot is Facebook gratis en zou je daar geen subsidie voor moeten krijgen subsidie is voor je lokale transport zoals tekst tv een tv zender en of een radio station wat de meeste nieuwe piraten hem ik bedoel lokale omroepen doen is alles on Line dus Facebook en website allemaal het lokale gel#l en op de radio lekker sky of 538 spellen allemaal prima maar daar is de lokale omroep niet voor bedoeld dus ik stel voor gewoon dat los te koppelen van de vergunningen en alle poten dus radio / tv / website los te koppelen en dan als vergunning aan te besteden waarbij de kosten eerlijk verdeeld worden Radio of tv kan dan naar waarde aan worden aanbesteed. Dus niet 1 aanbieder maar diverse lokale aanbieders die na rato subsidie krijgen en moeten bewijzen op hun speelveld te voldoen aan de lokale nieuws voorziening.
Dus een omroep mag niet aantrekkelijk klinken? Moet per se middle of the road behangmuziek draaien? En wat denk je eigenlijk waar de nieuwsconsument tegenwoordig als eerst nieuws leest? Inderdaad, op z'n schermpje. Steeds minder op de radio en al helemaal niet op lokale tv. Ik heb nog liever geen lokale tv dan zo'n pruts rolkrant met kleuren uit 1995.

Marco79

Bericht door Marco79 »

Volgens mij is een radioforum bedoeld om over media / radio te praten en te vertellen wat je opvalt. Met elkaar... Je hoeft het niet eens te zijn. Als de medewerkers slim zijn lezen ze mee (doen ze vast, hoi!) en doen ze wat met de vele goede dingen die hier genoemd worden.

Gratis advies :-) of kritiek... Net hoe je het wil lezen.

Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Wie denkt dat dit niet gewoon Feelgoodradio met een ander logo en jingles is, moet eens naar de app van Easy FM in de App Store kijken...

Afbeelding

Heus?

Bericht door Heus? »

Neem even de moeite de foto's te bekijken? https://www.facebook.com/easyfm/

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Easy FM mag best commerciële station uithangen maar niet op een lokale omroep frequentie en dat geld voor Feel Good ook en dat is wat mij steekt....ga lekker bieden op een radio kavel... de rest is onzin dat je super dj of bekende namen in je stal hebt maakt mij niet uit het gaat om de lokale informatie waar ik als burger voor betaal
Via mij woz belasting aan mij gemeente dus ja ik heb en blijf commentaar houden.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Plaats reactie