Piraat landelijk te ontvangen via 5 frequenties

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Calypso

Re: Piraat landelijk te ontvangen via 5 frequenties

Bericht door Calypso »

Persoonlijk hou ik wel van dit soort stuntjes. Zolang het gebeurd door personen die weten waar ze mee bezig zijn, kans op problemen proberen te minimaliseren etc etc.

Ik ben vooral van mening dat de overheid (het AT) dit soort acties zelf over zich uitgeroepen heeft. Door de aanpak die men een aantal jaar geleden gekozen heeft, kan het niet anders dan dat etherpiraten onbemand gaan draaien, op gemeentegrond, en met relatief goedkope en qua gewicht lichte zenders. En ja, dan is de kans op storing groter - maar hoe anders was het een jaar of 20, 25 geleden? Volop etherpiraten, relatief weinig handhaving, en voornamelijk professionele zendapparatuur. Met de hoeveelheid piraten die er toen zaten, vaak ook nog hele dagen, zou je verwachten dat er regelmatig vliegtuigen in de problemen kwamen, communicatieverkeer van hulpdiensten om de haverklap verstoord werden, etc etc. Maar de piraat wist dat als ze niet stoorden, de kans op uit de lucht halen een stuk kleiner was.

En ja, van mij mag je als storing veroorzaakt wordt men optreden als Agentschap Telecom. Maar het gebeurde toendertijd nauwelijks, en daaruit trek ik de conclusie dat het toen een stuk "beter" was. Want bij een echte storing kwamen (en komen) ze heus wel in actie.

Het moment dat de overheid in de gaten kreeg dat de ether geld waard was, dat was het moment dat het vergrijp richting een economisch delict getrokken werd, en het AT in actie moest komen. Want de ether moest schoon. Want dat bracht geld op. En toen kwamen de echt grote vermogens (als we dan uit de lucht gehaald worden, dan maar met een flink bereik), de lokaties op gemeentegrond, de studios die makkelijk van lokatie A naar B konden verplaatsen, etc.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 18:30
Hoort-u-mij schreef: 06 aug 2020 13:33
WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 13:23 Ik had’m al gehoord ja. Het AT is de slag aan het verliezen en dat weten ze. Het was te verwachten dat dit zou gebeuren.
Dat zal wel meevallen, voor hun maakt het niet uit of het 5 losse zenders zijn of 1 piraat. Ze vissen toch achter het net omdat alles onbemand is.
Precies dat. Ze zullen andere maatregelen moeten gaan treffen om piraterij te beteugelen.
Digitale rescherche op zetten is iets wat ze gaan doen. Er blijven altijd sporen hangen op een systeem
Hoort-u-mij

De 108 MHz is weer on air
JanL

Bericht door JanL »

Het AT heeft ook maar half werk geleverd. Kabels doorgeknipt. Tja
Hoort-u-mij

JanL schreef: 06 aug 2020 23:36 Het AT heeft ook maar half werk geleverd. Kabels doorgeknipt. Tja
Antenne staat er dus nog. De tegenover geplaatste mast heeft 10 jaar geleden Volta FM in gestaan op de 108 MHz. Die antenne en straal verbinding hebben er heel lang nog gestaan
Hoort-u-mij

JanL schreef: 06 aug 2020 23:36 Het AT heeft ook maar half werk geleverd. Kabels doorgeknipt. Tja
En tegenwoordig is een 1kw eindtrap niet heel groot en zwaar meer in een plastic kratje. Op die hoogte kom je daar best wel ver mee op deze "lege" frequentie
JanL

Bericht door JanL »

Ik vind het tegenvallen in West-Brabant. Echt hard is het niet.
retep

Bericht door retep »

hier in noord oost Brabant ontvang ik helemaal niks. maar met 5 zenders kun je natuurlijk ook niet landelijk uitzenden
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

In Ermelo op de Veluwe ook helemaal niets te horen.
JanL

Bericht door JanL »

De 108.0 is er weer uit momenteel.
density1

Bericht door density1 »

Leuk stuntje, maar als het dan ook nog eens knappe muziek erbij draait, maar helaas...
remco_k

Bericht door remco_k »

WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 19:52
remco_k schreef: 06 aug 2020 19:13
WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 18:39
Ether piraterij is niet gevaarlijk, maar een economisch delict. Niet meer, maar ook niet minder.
Daar zijn we het dan over oneens.
Als een piraat C2000 verkeer zodadig verstoord dat hulpdiensten hun werk niet (goed) kunnen doen is het wel gevaarlijk en kennelijk zijn er dus nog genoeg piraten die rotzooi op de band veroorzaken door verkeerde spullen en ondeskundigheid. En brengen daarmee dus indirect jouw en mijn gezondheid en dat van hulpverleners potentieel in gevaar. En dus gevaarlijk.
Krijgen we die onzin weer. Het AT argument waarvoor ze nooit bewijs leveren omdat het absolute onzin is.
Hier doe jij een aanname die niet klopt: het is zeker geen onzin.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Hoort-u-mij

density1 schreef: 07 aug 2020 12:41 Leuk stuntje, maar als het dan ook nog eens knappe muziek erbij draait, maar helaas...
Dat is natuurlijk persoonlijk in de piraten regio's is dit DE muziek waar die lui warm voor lopen.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

remco_k schreef: 07 aug 2020 12:46
WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 19:52
remco_k schreef: 06 aug 2020 19:13
Daar zijn we het dan over oneens.
Als een piraat C2000 verkeer zodadig verstoord dat hulpdiensten hun werk niet (goed) kunnen doen is het wel gevaarlijk en kennelijk zijn er dus nog genoeg piraten die rotzooi op de band veroorzaken door verkeerde spullen en ondeskundigheid. En brengen daarmee dus indirect jouw en mijn gezondheid en dat van hulpverleners potentieel in gevaar. En dus gevaarlijk.
Krijgen we die onzin weer. Het AT argument waarvoor ze nooit bewijs leveren omdat het absolute onzin is.
Hier doe jij een aanname die niet klopt: het is zeker geen onzin.
Zolang het AT roept dat zenders de luchtvaart en/of C2000 storen, terwijl exact dezelfde zender bij de lokale omroep wordt gebruikt en die bovendien met meer vermogen uitzend, dan weet je dat ze liegen.

Ik sluit niet uit dat het incidenteel gebeurd, alleen gebruikt het AT dat argument om de publieke opinie te beïnvloeden en zo het fundament onder piraterij weg te halen. Beter stopt het AT met die flauwekul en zorgen ze dat die zenders binnen een uur uit de lucht gebaald zijn (of nog beter, tijdens het opbouwen de zooi in beslag nemen).
v.ijl

Bericht door v.ijl »

(of nog beter, tijdens het opbouwen de zooi in beslag nemen).
Dan is er nog niets strafbaars gebeurd! :))
en dan is er koffie......
Plaats reactie